معافیت زائران حسینی از پرداخت عوارضی آزاد راه کربلا

محمد رودباری با اشاره به اینکه باید ایمنی در سطح جاده ها و راه های استان  را افزایش دهیم، افزود: امسال همدان برای بهتر برگزارکردن آیین اربعین و پذیرایی از زائران حسینی به عنوان استان معین به استان ایلام  کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید در رفع کمبودها و نیازمندیهای استان در بحث زیرساخت های اربعین تمهیدات لازم را انجام دهیم.

وی خطاب به شهرداری همدان وملایر گفت: درایام اربعین حسینی شهرداری همدان و ملایر تعدادی از مجهزترین اتوبوس ها را در پایانه ها مستقر کنند تا زمانی که وسیله نقلیه ی با مشکل مواجه شد از اتوبوس های کشیک در راستای انتقال مسافران به محل امن استفاده شود.

 رود باری اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی مرکز مدیریت راه ها باید به صورت شبانه روزی فعال باشد و از طریق ارتباطات تلفنی و بی سیم موانع موجود در سطح راه ها را شناسایی و درصدد رفع آن برآیند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان تصریح کرد: این اداره کل با همکاری پلیس راه استان،  گشت‌های ۲۴ ساعته راهداری، اورژانس، امداد خودرو، هلال احمر و... آمادگی لازم را برای تامین ایمنی زائران خواهند داشت.

وی ابراز کرد: مجتمع های خدماتی رفاهی باید مدیران داخلی خود را هر چه سریعتر معرفی کنند و اهتمام لازم را در برنامه ریزی و هماهنگی با شرکت پخش فرآورده های نفتی برای تأمین سوخت وسایل نقلیه ایام اربعین حسینی داشته باشند.

این مسئول از تعیین وضعیت ناوگان های مسافربری برای جا به جایی زائران از مرز مهران خبرداد وبیان کرد: در این زمینه  باید با پلیس راه استان در خصوص تردد وسایل نقلیه عمومی به مرز مهران مکاتباتی انجام شود.

رودباری در خصوص معافیت پرداخت عوارضی از وسایل نقلیه در آزادراه کربلا، بیان داشت: طی چند سال اخیر مردم عراق خدمات بی شائبه ی به زائران ارائه دادند و این در حالی است که  انتظار می رود در ایام اربعین عوامل اجرایی در آزاد راه کربلا از وسایل نقلیه عبوری به عتبات عالیات عوارضی دریافت نکنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی در ایام اربعین به ویژه در راه برگشت زائران حسینی اکیپ های راهداری آماده باشند  و در صورت تغییرات شرایط جوی وارد عمل شده و از خطرات احتمالی و موانع در سطح راه ها جلوگیری کنند.