بیش از ۷۴۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در همدان کشف شده است

سردار حاجی محمد مهدیان نسب، فرمانده انتظامی استان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: 890 نفر از ابتدای سالجاری تا پایان مهر ماه به علت مظاهر علنی فساد در همدان دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تذکر لسانی، 59 هزار و 600 نفر در این مدت امر به معروف و نهی از منکر شدند.

سردار مهدیان نسب، گفت: 322 هزار تن از ابتدای سالجاری تا پایان مهر ماه با سامانه فوریت های پلیسی 110 تماس تلفنی برقرار کردند.

وی تصریح کرد: 51 درصد از تماس ها عملیاتی بوده و مابقی برای دریافت مشاوره و راهنمایی از پلیس بوده است.

سردار مهدیان نسب یادآور شد: با تلاش عوامل انتظامی و اجرای طرح های پیشگیرانه میزان سرقت در این استان 30 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: 75 درصد از سرقت های به وقوع پیوسته در این استان منجر به کشف شده و 25 درصد مابقی نیز به علت زمانبر بودن رسیدگی به موضوع کشف نشده است.

 

سردار مهدیان نسب در خصوص کشفیات مواد مخدر نیز گفت: عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان در طی سالجاری موفق به کشف سه تن و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه بیش از یک تن پیش ساز شیشه شدند.

وی با ذکر اینکه برخورد با خرده فروشان در اولویت است بیان کرد: پنج هزار و 100 طرح برای پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر اجرا شده که چهار هزار و 585 قاچاقچی و توزیع کنند دستگیر شدند.

وی افزود: 42 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در همدان منهدم شدند همچنین 907 معتاد فاقد سرپناه دستگیر و تحویل مراکز ماده 15 و 16 شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه گفت: قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا در همدان تشکیل شده و 67 عملیات در این راستا انجام شده است که در این مدت بیش از 742 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

وی در ارتباط با دستگیری سارقین نیز اظهار داشت: 260 سارق حرفه ای بومی و غیربومی در این استان شناسایی و دستگیر شدند و میزان جرائم جنائی 100 درصد کاهش داشته است.

وی درباره عملکرد پلیس فتا نیز بیان کرد: پس از رصد و کنترل فضای مجازی، 6 هزار و 873 سایت مجرمانه شناسایی و برای 280 متخلف پرونده قضایی تشکیل شد.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: جرائم مالی و اقتصادی و کلاهبرداری با 54 درصد و جرائم اخلاقی با 40 درصد بیشترین میزان جرائم در حوزه فضای مجازی بوده است.

سردار مهدیان نسب گفت: فوت ناشی از سوانح جاده ای چهار درصد و سوانح درون شهری 19 درصد در سالجاری کاهش داشته است و تا پایان سال با نصب 32 سامانه هوشمند نظارتی در جاده های استان میزان سوانح نیز کاهش می یابد.