توسعه شبکه ریلی کشور جزو ۶ پروژه مهم اقتصاد مقاومتی است

محمدباقر نوبخت عصر پنج شنبه در حاشیه سفر به استان همدان و بازدید از پروژه‌های ریلی استان و با حضور در ایستگاه راه‌آهن نهاوند در شهر فیروزان، ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم شهرستان نهاوند، گفت: توسعه شبکه ریلی یکی از اولویت‌های مهم دولت است.

وی بابیان اینکه امروز توفیق شد با توجه به‌ضرورت در تسریع اتمام این پروژه از تهران مسیر راه‌آهن همدان، ملایر و مسیر بعد از ملایر تا فیروزان و از فیروزان تا کرمانشاه را بازدید و در جریان آخرین اقدامات انجام‌شده قرار بگیریم تا روند اجرای کار را به رئیس‌جمهور اطلاع دهیم، گفت: این پروژه ریلی از همدان به سنندج و پس از اتمام تا مرز خسروی استمرار پیدا می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این پروژه از پروژه‌های مرتبط با سفر رئیس‌جمهور به استان همدان و یکی از ۶ پروژه مهم مرتبط با اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است و برای کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: متصل کردن شبکه‌های حمل‌ونقل ریلی به شبکه سراسری اهمیت ویژه‌ای در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

نوبخت ضمن ابراز امیدواری از اتصال نهاوند به شبکه ریلی کشور، گفت: امیدواریم این پروژه در آینده‌ای نزدیک با پیگیری مسئولین شهرستانی و استان و همچنین نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی مورد بهره‌برداری و استفاده مردم قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت اتصال هرچه سریع‌تر به شبکه ریلی و توسعه آن، گفت: خوشبختانه در سال جاری برای اتمام پروژه ریلی غرب کشور ۱۴۲ میلیارد تومان در بودجه سال جاری پیش‌بینی شد که تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص داشته است.

در پایان این بازدید محمدباقر نوبخت و هیئت همراه برای بازدید از ادامه خطوط ریلی غرب کشور به استان کرمانشاه عزیمت کرد.