۱۵۸ خانه داوطلب در استان همدان راه‌اندازی شد

سیلوانا صلح‌میرزایی ظهر امروز در دیدار با داوطلبان و خیران نمونه حلال‌احمر استان همدان، مردم را سرمایه اصلی جمعیت هلال احمر و سازمان داوطلبان دانست و اظهار داشت: نیکو کاری پیشینه بسیار طولانی دارد و در اسلام انسان موجودی مسئول است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر تنها جمعیت ارائه دهندهی خدمات به مردم نیست، افزود: در حال حاضر مؤسسات مردم نهاد محلی و غیرمحلی کارهایی شبیه به فعالیت‌های ما انجام می‌دهند اما وظیفه کمک‌رسانی در این نهاد بین‌المللی بشر دوستانه یک رسالت است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به این که سازمان داوطلبان به منظور نقش واسط نیازمندان و خیران شکل گرفت، تاکید کرد: اعضای داوطلبان به عنوان اساسی‌ترین ارکان هلال احمر و صلیب سرخ جهانی هستند و آماده توانمند‌سازی جمعیت هلال‌احمر در زمان بحران و در مواقع عادی هستند.

وی تأکید کرد: داوطلبان در قالب ارائه خدمات بشر دوستانه و نیکوکارانه به مردم از قوی‌ترین و بالاترین حضور در جامعه برخوردارند که خدمات این افراد بدون هیچ چشمداشتی است.

صلح‌میرزایی تامین منابع انسانی را از جمله اهداف و فعالیت‌های داوطلبان دانست و اظهار داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی، ترویج مسئولیت‌های اجتماعی، آموزش امر وقف در جامعه از دیگر اهداف سازمان داوطلبان است.

وی شکل‌گیری خانه داوطلبان را از برنامه‌های این سازمان در رابطه با تامین منابع انسانی دانست و عنوان کرد: در سراسر استان 158 خانه داوطلب راه‌اندازی شد که هدف از تشکیل این خانه‌ها انجام کارهای خیر و شرکت در امور نیک از طریق این خانه‌ها است.

صلح‌میرزایی در حوزه تامین اجتماعی در رابطه با جذب اعضا و داوطلبان گفت: در رابطه با جذب اعضا در فراخوان‌های عمومی و خصوصی امسال توانستیم 502 نفر را جذب کنیم و تهیه بسته‌های عیدانه با عنوان طرح فرشتگان رحمت، تهیه سفره‌های افطاری با هزینه 50 میلیون تومان و توزیع لوازم‌التحریر از دیگر خدمات سازمان داوطلبان است.

وی تصریح کرد: در بحث جذب حامیان کرامت و سلامت علاقه‌مندان فرم‌هایی در زمینه فعالیت‌های که می‌توانند ارئه دهند، پر کردند و این طرح در قالب پنجره‌های امید اجرا می‌شود که تعداد حامیان این طرح 628 نفر است و ارزش ریالی خدمات ارائه شده توسط این افراد 206 میلیون تومان است.

وی افزود: یکسری از خدمات در قالب هزینه‌های جمعیت هلال‌احمر پرداخت می‌شود که این خدمات شامل بستری، مداوای سرپایی و فیزیوتراپی است که 50 میلیون تومان صرف این خدمات شده اما در ارزش ریالی خدمات داوطلبان به مردم 900 میلیون تومان است.

معاون امور داوطلبان همدان تاکید کرد: اعزام کاروان‌های سلامت در راستای ترویج مسئولیت‌های اجتماعی داوطلبان، برگزاری غرفه‌های داوطلبی به صورت مستمر و فعالانه که هزینه‌های به دست آمده صرف دیوارچینی مدارس، اعزام زائران بی‌بضاعت و برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان نیازمند از جمله خدمات سازمان داوطلبان است.

وی در رابطه با اهدای خون اعضای سازمان داوطلبان بیان کرد: امسال 2 هزار 812 نفر با مراجعه به سازمان انتقال خون استان اهدا خون کردند و از دیگر فعالیت‌های داوطلبان آموزش در زمینه‌های ایدز و اعتیاد به زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست به صورت تخصصی و غیرتخصصی است.

صلح‌میرزایی عنوان کرد: وقف 2 هزار متر زمین در روستای (آورزمان) جهت احداث پایگاه حلال احمر و راه‌اندازی بانک امکانات و تجهیزات پزشکی با ارائه ویلچر، عصا، کپسول اکسیژن و دیگر خدمات پزشکی و گسترش این مرکز و راه‌اندازی آن در دیگر شهرستان‌ها از دیگر اهداف داوطلبان و سازمان هلال احمر است.