یادواره
شهدای
غواص در همدان برگزار شد

عصر امروز در اولین یادواره شهدای غواص در کانون مهدیه که با حضور رئیس بسیج ادارات استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، همرزمان شهدای غواص و برخی از خانواده شهدا برگزار شد، یاد و نام شهید "سید مهدی رهسپار" پاس داشته شد.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم و هم‌خوانی گروه تواشیح آغاز و با خاطره‌گویی یکی از جانبازان رزمنده غواص همراه شد.

احسان قنبری با نقل خاطراتی از عملیات‌های والفجر8 و کربلای 4 از شهیدان غواص همرزم خود در گردان 155 یاد کرد.

وی با بیان اینکه عملیات والفجر 8 در 20 بهمن ماه سال 64 با حرکت پیروزمندانه غواصان آغاز شد اظهار داشت: کربلای4 دومین عملیاتی بود که با حضور رزمندگان غواص در سوم دی‌ماه سال 65 رقم خورد و در همین عملیات اغلب این جان برکفان جاودانه شدند.

فرماندار کبودراهنگ با اشاره به تعداد نفرات و امکانات مطلوب نیروهای ایرانی در عملیات کربلای4 گفت: در پی لو رفتن عملیات و هجمه‌های دشمن بعثی در اروندرود تعداد بسیاری از غواص‌ها شهید و اسیر شدند. 

وی تصریح کرد: شهید سید مهدی رهسپار از جمله شهدای دانش آموز دبیرستان ابن سینا بود که به‌عنوان ذخیره‌های تیپ همواره آماده بود و در 29 بهمن 64 به شهادت رسید.

قنبری افزود: شهیدان زارعی، مختاری، معبودی نیز از دیگر دانش‌آموزان رزمنده این مدرسه بودند که در جریان جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل آمدند.

همرزم شهیدان با بیان اینکه بسیاری از این شهیدان در امّ‌القصر و برخی دیگر در کربای 5 شهید شدند گفت: امروز تنها دلخوشی ما این است به شفاعت آن شهدا برسیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند" زنده نگاهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" از برگزارکنندگان این یادواره تقدیر کرد.

وصیت مؤکد و مکرر شهدا پاسبانی از ولایت فقیه و حجاب بوده است

رئیس بسیج ادارت استان همدان نیز در این مراسم با نقل خاطراتی از شهدای 8 سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: همه کسانی که به فرمان امام خمینی (ره) در جنگ تحمیلی حضور یافتند هیچ نسبتی باهم نداشتند و هرکس با هر نیتی وارد میدان جنگ شد اما فرمان ولایت فقیه بود که به آنها انگیزه حضور در این جنگ را می‌داد.

سید رضا موسوی با بیان اینکه در چنین مجالسی که برای پاسداشت یاد شهدا برگزار می‌شود نباید به کثرت یا قّلت جمعیت نگاه کرد گفت: آنچه مهم است این است که کار برای رضای خدا و زنده نگاهداشتن یاد این عزیزان باشد که قطعاً خود آنها هم در این جمع حضور دارند چراکه طبق آیه شریفه "شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند"

وی با بیان اینکه دو نکته مهم همواره در وصایای شهدا به چشم می‌خورد تصریح کرد: پاسبانی از ولایت فقیه و حجاب دو موضوع مؤکد و مکرر در وصیت‌نامه‌های آنها بوده است.

رئیس بسیج ادارات استان بیان کرد: در عملیات کربلای4 که منجر به عدم فتح شد هیچ‌یک از رزمندگان غواص لحظه‌ای عقب ننشستند و تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند.

وی در پایان مراسم از حاضران خواست برای جاماندگان از قافله شهدا دعا کنند تا روزی که قرار است با دوستانشان مواجه شوند روسفید باشند و خدا آنها را با روی سپید به شهدا وصل کند.