گوشت گوسفندی ۳۰ هزار تومانی در راه همدان

اکبر جمعه، رئیس اتحادیه قصابان همدان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: هیچ یک از واحد‌های صنفی اتحادیه قصابان از گرانی‌های اخیر بازار گوشت استان رضایت ندارد زیرا این روند افزایش قیمتی ضریب فروش در سطح بازار را به سمت نزولی هدایت کرده است.

وی با اعلام اینکه قیمت فروش گوشت در استان بر اساس نرخ مصوب سازمان صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت مخلوط گوسفندی از 34 تا 36 هزار تومان و نرمه گوسفندی از 46 تا 48 هزار تومان اعلام شده است.

وی افزود: بر این اساس قیمت هر کیلو گوشت مخلوط گوساله و گاو 32 هزار تومان و نرمه گوساله نیز 37 هزار تومان اعلام شده که با وارد کردن گوشت گرم وارداتی گوسفند به استان می‌توان امیدوار بود که این نرخ افزایش قیمت تعدیل شود.

رئیس اتحادیه قصابان همدان نرخ لاشه ای که مغازه دار خریداری می کند را 35 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلوگرم شقه بدون دنبه گوسفندی 39 هزار تومان است بر این اساس بازار گوشت وابسته به عرضه و تقاضا است و همیشه در بهار قیمت ها مناسب تر از دیگر فصل های سال است و در ماه های آخر سال با روند افزایش قیمت گوشت مواجه هستیم.

جمعه با اشاره به وضعیت مجوز کسب واحد‌های قصابی در همدان تأکید کرد: بیش از 85 درصد واحد‌های اتحادیه قصابان دارای مجوز بهداشتی و پروانه کسب هستند و تنها 45 واحد باقیمانده که هنوز مجوز کسب ندارند و در حال پیگیری و اخذ مجوز هستند.

وی تأکید کرد: یکی از مهم ترین مشکلات قصابان همدان خروج بی رویه دام از استان است که با پیگیری‌های انجام شده و کمک رسانه‌ها در حال حاضر مسئولان درصدد برنامه‌ریزی برای حل این مشکل و جلوگیری از خروج قاچاق دام از استان هستند.

جمعه از نرخ کشتار در کشتارگاه همدان نیز اظهار گلایه کرد و گفت: متأسفانه نرخ کشتارگاه به شکل غیر منطقی و به یک باره افزایش پیدا کرده که این ضرردهی قصابان و واحد‌های عرضه کننده گوشت در همدان را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: وقتی کالایی در سطح بازار با افزایش قیمت مواجه شود توان خرید مصرف کننده را پایین می‌آورد در نتیجه سبب رکود و حتی ضرردهی کسبه و اتحادیه‌های صنفی می‌شود بر این اساس افزایش قیمت گوشت نه به سود فروشنده استه و نه مصرف کننده توان خرید آن را دارد.