کشف 85 درصد جرائم فضای مجازی

سردار حسین اشتری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان افزود: موضوع برخورد با جرایم فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده و تصمیم گیری درباره نوع برخورد با این جرائم در جلسات آینده شورا مشخص می شود؛ البته نیروی انتظامی به ویژه پلیس فتا اشراف خوبی دارد و اگر مردم مواردی را اطلاع داده یا شکایت کنند به سرعت پیگیری می شود.

وی اعلام کرد: کشف جرائم در فضای مجازی افزایش خوبی داشته به طوری که بیش از 85 درصد جرائم گزارش شده کشف شده؛ البته جرائم در این فضا افزایش یافته است.

اشتری، همچنین از کاهش چهار درصدی ارتکاب جرم در جامعه و سرعت کشف جرائم خبر داد و اظهار کرد: سرعت نیروی انتظامی در مقابله با جرایم افزایش یافته به طوری که در کمتر از 12 ساعت به بیشتر پرونده ها رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: برخی پرونده ها نیز به دلیل نوع جرم و مجرمان دیرتر رسیدگی می شود، اما پلیس با توانمندی و احساس مسئولیت تلاش می کند تا برخورد قاطعانه و سریع را با مجرمان انجام دهد.

 

افزایش 40 درصدی کشف کالای قاچاق

اشتری در بحث قاچاقچیان سازمان یافته و یقه سفیدها نیز تصریح کرد: یکی از اولویت های مأموریتی ناجا، برخورد با کالای قاچاق و شبکه ها و باندهای قاچاق است و امسال نزدیک به 40 درصد افزایش کشف در این زمینه داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: البته همیشه برخورد با سران اصلی و مافیای قاچاق سخت است، اما تعدادی از این افراد، شناسایی و تحویل دستگاه قضایی شده اند.

فرمانده نیروی انتظامی درباره نقش واحد عملکرد ناجا در پیشگیری از حوادثی نظیر "پلاسکو" نیز گفت: موضوع در ستاد مدیریت بحران مطرح شده و همه مسئولان برای پیشگیری از اتفاقات مشابه عزم راسخ دارند و پلیس، شهرداری و دستگاه های مختلف باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند؛ البته توصیه هایی برای اصناف داشته ایم که به وسیله شورای اصناف به آن ها ابلاغ شده است.

اشتری در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در بحث امنیت انتخابات نیز گفت: هنوز زمان زیادی باقی مانده، اما نیروی انتظامی برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم و با مشارکت حداکثری مردم آمادگی کامل دارد؛ همچنان که تجربه برگزاری انتخاباتی امن در همه دوره ها را دارد.

وی درباره تجهیز راه ها و کلانتری ها به دوربین نیز گفت: استفاده از دوربین در اولویت کاری ما قرار داشته و جاده های اصلی عموما به دوربین مجهز هستند و داخل شهرها و تعدادی از کانتری ها نیز مجهز به دوربین است.

اشتری اضافه کرد: امیدواریم در سال آینده با حمایت دولت و تامین منابع لازم بتوانیم تعداد بیشتری را مجهز  کرده؛ البته وضعیت استان ها متفاوت است و بسته به حمایت مسئولان استان فرق دارد.

وی از اهتمام نیروی انتظامی به موضوع آموزش برای حرفه ای شدن کارکنان با راه اندازی قرارگاه تربیت از سال گذشته خبر داد و گفت: با دادن آموزش های حرفه ای به کارکنان، موفقیت های زیادی حاصل شده و مأموران به سمت حرفه ای شدن پیش رفته و قدم های خوبی در این زمینه برداشته است که امیدواریم سال آینده بهتر شود زیرا توجه به آموزش موجب افزایش نظم و امنیت در جامعه و آرامش مردم می شود.

 

افزایش 15 درصدی کشف مواد مخدر در استان

اشتری درباره هدف از سفر به همدان نیز گفت: بازدید از یگان های مختلف، دیدار با همکاران و مدیران و ارزیابی تحقق برنامه های ابلاغی سالیانه و برطرف کردن خلأ احتمالی از مهمترین اهداف این سفر است.

وی با بیان اینکه وضعیت انتظامی استان همدان مناسب است، ادامه داد: نیروی انتظامی استان در اجرای مأموریت ها موفق عمل کرده اند، البته در برخی از مأموریت ها باید سایر دستگاه ها کمک کنند تا خلأ ها و نواقص برطرف شود.

اشتری اعلام کرد: استان همدان در 10 ماهه سال جاری 15 درصد افزایش کشف مواد مخدر داشته و در برخورد با جرایم جنایی نیز اقدامات مؤثری انجام داده و کشف سرقت ها نسبتا خوب بوده است.

وی بیان کرد: در حوزه احساس امنیت نیز استان، مقام خوبی دارد که باید از شورای تأمین و مردم و مسئولان تشکر کرد.