برند ها

چگونه عینک ریبن اصل را از تقلبی آن تشخیص دهیم ؟

« چگونگی تشخیص عینک ریبن اصل از تقلبی »

وقتی پای عینک آفتابی درمیان باشد، هیچ برندی مانند ریبن Ray Ban پرطرفدار نیست . چه به دنبال ظاهری کلاسیک با ریبن ویفرر باشید، چه زرق و برق عینک خلبانی مانند فیلم هری کثیف، و یا وقار ریبن کلاب مستر نیم فریم، انتخاب بهترین حق شماست! نگذارید سرتان کلاه بگذارند ـ مشتری هوشمندی باشید. باید تفاوت بین عینک ریبن اصل و تقلبی را بدانید تا عینک آفتابیتان را با اعتماد به نفس به چشم بزنید!

روش اول:

پیدا کردن عیوب عینک

پیدا کردن عیوب عینک آفتابی ریبن

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۱٫ به دنبال شکافی روی پلاستیک باشید. تمام محصولات ری بن اصل از مواد باکیفیت و با استفاده از بهترین فرایندهای تولید ساخته شده اند. بدنه ی پلاستیکی عینک های آفتابی ریبن از یک تکه استات جدا شده و بوسیله ی دست صیقل داده شده اند. به همین علت، نباید هیچگونه شکستگی، زبری و یا شکافی روی عینک شماوجود داشته باشد. این محصولات پسا تولیدی، با استفاده از فرایند های تولید ارزان تهیه شده اند و به صورت تولیدات منسوخ ارائه می شوند نه ری بن های اصل.

• شکاف و شکستگی می تواند در هر قسمتی از یک ریبن تقلبی وجود داشته باشد، اما بیشتر مواقع می توان آن ها را در قسمت هایی که قالب بسته شده یافت ـ برای مثال، لبه های بالایی لنز ها و یا دسته هایی که روس گوش شما قرار می گیرند.

 وزن عینک ریبن اصل

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۲٫ به وزن عینک توجه کنید. عینک آفتابی خود را در دست بگیرید و چند بار آن را بچرخانید. به آرامی آن را یک یا دو اینچ بالا بیندازید و دوباره بگیرید. عینک شما باید کمی وزین باشد و محکم و توپر به نظر بیاید. اگر عینک شما آنقدر سنگین نیست که بتواند از اینکه باد چند تکه کاغذ را ببرد جلوگیری کند، به احتمال زیاد تقلبی است.

• ریبن های اصل، دارای پشتبندهای تکیه گاه فلزی درون دسته هاست که باعث وزین شدن عینک می شود. اگر شما ری بنی با دسته های شفاف دارید (مانند مدل کلاب مستر)، می توانید فلز را مشاهده کنید، در غیر این صورت عینک شما تقلبی است.

عدسی های غیر شیشه ای  ریبن اصل

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۳٫ مراقب عدسی های غیر شیشه ای باشید. عینکتان را بردارید و از رو به رو به آن نگاه کنید. با ناخنتان به آرامی به به عدسی ها تلنگر بزنید. اگر ظاهر و صدای شیشه ی واقعی را دارد، نشانه ی خوبیست ــ بسیاری از عینک های ریبن از شیشه ی واقعی برای عدسیشان استفاده می کنند. عدسی های غیر شیشه ای لزوما به معنای تقلبی بودن عینک شما نیستد، مگر اینکه بسیار ارزان، تار و بی کیفیت باشند.

• اگر عدسی ها به نظر شیشه ای نمی آیند، وحشت نکنید ــ بعضی عینک های ریبن دارای عدسی غیر شیشه ای هستند اما از مواد باکیفیتی ساخته شده اند. برای روشن تر کردن مطلب، باید گفت که عدسی های شیشه ای بدین معنا هستند که عینک شما به احتمال زیاد اصل است، اما شیشه ای نبودن آن ها به معنای تقلبی بودن عینک نیست.

لولاهای فلزی بی کیفیت عینک آفتابی ریبن غیر اصل

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۴٫ به لولاهای فلزی بی کیفیت توجه داشته باشید. دسته های عینک را باز کرده و از پشت به آن نگاه کند. لولاهای گوشه ی عینک باید دارای ساخت فلزی باکیفیتی باشند. آن ها باید به وضوح به عینک پیچ شده باشند، نه با استفاده از چسب یا پلاستیک های ارزان ــ همانطور که قبلا ذکر شد، این ها نشانه ی فرایند تولید ارزان و عجولانه هستند.

• بسیاری از عینک های ریبن دارای لولاهای فلزی مشخصی هستند که به وسیله ی ۷ دندانه ی فلزی به هم قفل شده اند. مشاهده ی این مورد، نشانه ی خوبیست، اما عدم مشاهده ی آن نباید موجب نگرانی شما شود، چرا که انواع دیگری از لولاهای باکیفیت فلزی نیز در مدل های دیگری مانند عینک های خلبانی یا کلاب مستر ریبن نیز استفاده می شود.

حکاکی های بی کیفیت در گوشه ی عینک عینک ریبن غیر اصل

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۵٫ مراقب حکاکی های بی کیفیت در گوشه ی عینکتان باشید. از رو به رو به عینک خود نگاه کنید. اگر از مدل های معمول ویفرر یا کلاب مستر استفاده می کنید، باید قادر باشید حکاکی های کوچک، نقره و افقی به شکل الماس یا بیضی را در گوشه ی چشم ها ببینید. این نشانه ها باید واضح و براق باشند. این مواد رنگی به سادگی قابل خراشیدن یا محو شدن نیستند. اگر این حکاکی ها دارای کیفیت خوبی نیستند، به احتمال زیاد عینک نیز چنین است.

مدل های ری بن دارای حکاکی کوچک ریبن اصل

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۶٫ بیشتر مدل های ری بن دارای حکاکی کوچک و تقریبا غیرقابل تشخیص حروف RB در گوشه ی یکی از عدسی ها می باشند، که نشانه ی تجاری ریبن است. این نشانه کوچک و نزدیک به لبه های عدسی است. اگر از زاویه ی خاصی به عدسی نور بتابانید، این حروف راحت تر قابل مشاهده هستند. اگر عینک شما تقلبی باشد، این حروف دیده نمی شوند و یا با بی دقتی حک شده اند.

• دقت داشته باشید که برخی مدل های مربوط به قبل از سال ۲۰۰۰ دارای حکاکی حروف BL می باشد، که مخفف Bausch & Lomb است. این نام همان شرکتی است که درواقع صاحب ریبن بود. در سال ۱۹۹۹ Bausch & Lomb ری بن را به شرکت ایتالیایی Luxottica فروخت. این امر در برچسب و بسته بندی ریبن های مدرن قابل مشاهده است.

عینک ریبن کیفیت پد های بینی

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۷٫به کیفیت پد های بینی توجه کنید. تک تک قسمت های یک عینک ریبن اصل از مواد باکیفیت ساخته شده است ــ حتی پدهای کوچکی که هنگامی که عینک می زنید روی بینی شما قرار می گیرند. این پدها باید از مواد محکم و راحت لاستیکی ساخته شده باشند و شکننده، لیز یا قابل جدا شدن به نظر نرسند.

• شما همچنین باید به حروف کوچک RB که به صورت برجسته روی مرکز فلزی پدهای بینی قرار دارند دقت کنید. این حروف روی اکثر (اما نه همه) عینک های ری بن، به عنوان نشان کیفیت حک شده اند.

عینک ریبن تراز بودن لوگو روی قسمت شقیقه ی دسته ها

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۸٫ به تراز بودن لوگو روی قسمت شقیقه ی دسته ها دقت کنید. عینک خود را بردارید و از بغل به آن نگاه کنید. لوگوی ریبن با خط پیوسته باید در قسمت شقیقه ی دسته ها وجود داشته باشد. به این لوگو از نزدیک نگاه کنید، چرا که باید واضح و همتراز با دسته قرار داشته و ماهرانه به آن وصل شده باشد. اگر لوگو به نظر بی کیفیت می آید و یا گویا با چسب به دسته ها وصل شده است، عینک شما به احتمال زیاد اصل نیست.

• واضح است که برای مدل های خلبانی که دارای دسته های باریک می باشند، لوگویی وجود ندارد.

عینک ریبن شماره ی سریال  مدل در قسمت داخلی دسته ها

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۹٫ شماره ی مدل باید در قسمت داخلی دسته ها قرار داشته باشد. به قسمت داخلی دسته ها که روی گوش شما قرار می گیرند نگاه کنید. اگر از مدل ویفرر یا کلاب مستر استفاده می کنید، باید قادر باشید نوشته ی سفید قسمت داخلی را مشاهده کنید. روی دسته ی سمت چپ، شما شماره ی سریال و تولید عینکتان را مشاهده خواهید کرد. روی قسمت سمت راست شما لوگوی ریبن ، تولید ایتالیا و حروف CE را مشاهده می کنید، که نشان می دهد عینک ها در اروپا قابل فروش هستند. اگر این حروف وجود نداشته، با کیفیت پایین چاپ شده و یا واضح نیستند، عینک شما قریب به بقین تقلبی است.

• اگر همچنان بسته بندی اصلی عینکتان را نگه داشته اید، شماره سریال روی عینک باید با شماره سریال جعبه یکسان باشد. در غیر این صورت عینک شما تقلبی است.
• به دلیل باریک بودن سته های عینک خلبانی، هیچ نوشته در قسمت داخلی آن ها دیده نمی شود.

روش دوم:

بسته بندی مناسب

بسته بندی مناسب عینک ریبن

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

 

برچسب روی جعبه را برای شماره سریال عینک چک کنید. اگر عینک شما نو باشد، با یک جعبه ی دارای برچسبی سفید و بزرگ، آن را دریافت خواهید کرد. این برچسب باید حاوی اطلاعات مشخصی درباره ی عینک شما باشد ــ در غیر این صورت عینک شما اصل نیست. برچسب های رسمی ریبن شامل اطلاعات زیر میباشد:

• شماره ی مدل: با RB یا ۰RB شروع شده و در ادامه درای ۴ رقم است.
• شماره ی زیرگروه مدل: با یک حرف آغاز شده و در ادامه دارای ۴ رقم است.
• کد نوع عدسی: ترکیب یک عدد و یک شماره مانند: ۲N
• ضخامت عدسی (به میلیمتر): یک شماره ی دو رقمی.

بررسی جلد عینک کیفیت بالای ساخت عینک ریبن

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۲٫ جلد عینک را جهت کیفیت بالای ساخت بررسی کنید. تمامی عینک های ریبن دارای جلد مخصوص خود هستند ــ اگر عینک شما دارای جلد نیست و برای مثال در یک کیسه پلاستیک به دست شما رسیده است، باید نگران اصل نبودن آن باشید. جلد عینک باید دارای موارد زیر که حاکی از ساخت خوب آن است، باشد:

• یک لوگوی طلایی واضح و براق در سمت چپ قسمت جلو. روی لوگو باید چنین کلماتی نوشته شده باشد: ۱۰۰% UV Protection- Ray-Ban – Sunglasses By Luxottica.
• لوگوی ری بن روی دکمه ی جلد.
• موادی که دارای بافت چرم مانند است.
• قسمت جلویی محکم و محافظ.
• دوخت منظم.

دفترچه ی همراه را برای خطاهای احتمالی عینک ریبن اصل

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۳٫ دفترچه ی همراه را برای خطاهای احتمالی بررسی کنید. ریبن های اصل معمولا به همراه یک دفترچه که شامل اطلاعاتی مانند ویژگی های محصول و تصاویر است، بسته بندی می شوند. این دفترچه باید دارای چاپ بی نقص و برگه های مات باشد. علاوه بر این، دفترچه های ری بن اصل، قبل از انتشار به طور کامل بررسی و ویرایش می شوند. اگر دفترچه دارای هرنوع اشتباهی اعم از اشتباهات تایپی، دستور زبان و یا اشتباهات مربوط به ویژگی های محصول باشد، نشانه ای است برای تقلبی بودن عینک.

کیفیت دستمال عینک ری بن

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۴٫ به کیفیت دستمال عینک توجه داشته باشید. عینک ریبن معمولا همیشه دارای یک دستمال تمیزکننده ی نمدی است. اگر بسته ی شما شامل این دستمال در کیسه پلاستیک شفاف مخصوص خودش نیست، ممکن است عینک شما اصل نباشد. اگر عینک شما دارای دستمال تمیز کننده ای با کیفیت پایین باشند نیز، ممکن است کالای خریداری شده تقلبی باشد. چشمان خود را برای یافتن چنین عیوبی در دستمال عینک تیز نگه دارید:

• لکه و یا نشانه هایی از استفاده ی قبلی.
• بافت زبر و نازک.
• کوک های شل.
• مواد اولیه ی ارزان.

برچسب کیفیت روی عدسی عینک ریبن اصل

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۵٫ برچسب کیفیت روی عدسی. عینک های ری بن معمولا به همراه یک برچسب روی عدسی که نشان از کیفیت بالای آن دارد فروخته می شوند. این برچسب باید مشکی و طلایی (نه زرد) و دارای لوگوی ری بن درون یک شکل ستاره مانند باشد. متن روی برچسب از این قرار خواهد بود: ۱۰۰% UV Protection و Sunglasses by Luxottica . چنین عیوبی می تواند نگران کننده باشد:

• کلمات دارای غلط املایی.
• نبودن لوگو در مرکز شکل ستاره مانند.

  • چسب زیر برچسب (برچسب باید با انرژی ایستا چسبانده شده باشد، نه مانند یک استیکر عادی.)

روش سوم:

اطمینان از فروشنده عینک ریبن

اطمینان از فروشنده عینک ریبن

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

از فروشندگان دارای پروانه خرید کنید. وقتی پای خرید عینک ریبن در میان باشد، همه ی فروشندگان یکسان نیستند. برخی از آن ها از طریق فروش کالای تقلبی کسب درآمد می کنند و برخی دیگر اهمیتی به وجود عینک های تقلبی در انبارشان نمی دهند. برای اینکه از خرید عینک ریبن اصل و با کیفیت اطمینان داشته باشید، تنها از فروشندگانی که پروانه ی فروش رسمی را از شرکت ری بن درریافت کرده اند خرید کنید.

• اگر در ایلات متحده زندگی می کنید، می توانید با استفاده از مکان یاب سایت رسمی ری بن، فروشگاه های نزدیک به خودتان را پیدا کنید.

عینک ریبن معاملاتی که بیش از حد خوب و مشکوک

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۲٫ مراقب معاملاتی که بیش از حد خوب به نظر می رسند باشید. مانند بسیاری از کالای لوکس، اگر عینک ریبن شما به نظر بی اندازه گران می رسند، به احتمال زیاد اصل است. علیرغم اینکه عینک های ری بن با توجه به مدلشان قیمت های متفاوتی دارند، هرگز ارزان نیستند. با توجه به دست ساز بودن و کیفیت بالای مواد اولیه مورد استفاده، عینک های ری بن کالاهایی ممتاز هستند که با قیمتی بالا به فروش می رسند. مراقب عینک هایی که زیر قیمت بازار فروخته می شوند باشید، حتی اگر فروشنده توجیهی منطقی برای تخفیف داشته باشد.

• برای مثال، قیمتی که می توانید از ریبن ویفرر انتظار داشته باشید چیزی حدود ۶۰ تا ۳۰۰ دلار است.

سایت ری بن

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۳٫ اگر همچنان تردید دارید، مستقیما از سایت ری بن خرید کنید. اگر از صداقت فروشنده ای مطمئن نیستید، ریسک نکنید. اگر میخواهید از اصل بودن عینکتان اطمینان داشته باشید، مستقیما از سایت رسمی ریبن ray-ban.com خرید کنید. این وب سایت به شما این امکان را می دهد که تمام دسته بندی های ری بن را بررسی کنید، که این روش به وضوح به خرید از فروشندگان مشکوک ارجحیت دارد.

عینک ریبن عینک ریبن اصل قیمت عینک ریبن عینک آفتابی ریبن

روش های تشخیص عینک ریبن اصل Ray Ban

۴٫ متوجه دلیل اینکه چرا نباید عینک تقلبی بخرید، باشید. مانند اکثر کالاهای تقلبی، عینک های ریبن تقلبی نیز به نسبت نسخه های اصلشان از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند. این عینک های تقلبی بی کیفیت هستند، زود می شکنند و زیبایی ریبن اصل را ندارند. اما، به غیر از این موارد، مسائل دیگری نیز باعث می شوند مشتری از خرید کالای تقلبی اجتناب کند. در زیر، تنها چند دلیل برای عدم استفاده از عینک ری بن تقلبی آورده شده است:

• عینک های تقلبی به اندازه ای که باید، چشم ها را در برابر اشعه ی UV خورشید محافظت نمی کنند. در واقع، به چشم زدن عینک هایی که دارای حفاظ UV نیستند، از اینکه به کلی عینک نزنید، برای چشم های شما خطرناک تر است!
• عینک های تقلبی دارای هیچگونه گارانتی نیستند، بنابراین در صورت شکستن (که بسیار محتمل تر از شکستن ریبن اصل است) شما بدشانسی بزرگی آورده اید!
• عینک های تقلبی ممکن است در کارخانه هایی که از کارگرانشان بیگاری می کشند ساخته شده باشند. اگر خرید کالای تقلبی برای شما تبدیل به یک عادت شود، شما ناآگاهانه در حال حمایت از شرایط کاری غیرمنصفانه در نقاط دیگر جهان خواهید بود!

 

عینک ریبن عینک ریبن اصل قیمت عینک ریبن عینک آفتابی ریبن

عینک ریبن عینک ریبن اصل قیمت عینک ریبن عینک آفتابی ریبن

عینک ریبن عینک ریبن اصل قیمت عینک ریبن عینک آفتابی ریبن

عینک ریبن عینک ریبن اصل قیمت عینک ریبن عینک آفتابی ریبن

عینک ریبن عینک ریبن اصل قیمت عینک ریبن عینک آفتابی ریبن

عینک ریبن عینک ریبن اصل قیمت عینک ریبن عینک آفتابی ریبن

عینک ریبن عینک ریبن اصل قیمت عینک ریبن عینک آفتابی ریبن

عینک ریبن عینک ریبن اصل قیمت عینک ریبن عینک آفتابی ریبن

عینک ریبن عینک ریبن اصل قیمت عینک ریبن عینک آفتابی ریبن

عینک ریبن عینک ریبن اصل قیمت عینک ریبن عینک آفتابی ریبن

3 دیدگاه

3 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا