عدم ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان چه تبعاتی دارد ؟

Tax لیست مالیات حقوق کارکنان

صاحبان کسب و کار و کارفرمایان بایستی در خصوص ارائه لیست مالیات حقوق کارکنان خود اعم از اینکه مشمول مالیات بشوند یا خیر دقیق بوده و نسبت به ارائه آن به واحد مالیاتی در شعبه مورد نظر و زمان مقرر تعیین شده اقدام نمایند. ضمن آنکه برای پرداخت مبلغ مالیات تعیین شده نیز در موعد مقرر اقدام نمایند .

حتما بخوانید : راهنمای مصور ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان به سازمان امور مالیاتی ( دارایی )

کارفرمایان مکلفند ظرف حداکثر ۳۰ روز ( یک ماه ) لیست مالیات حقوق کارکنان خود را ارسال کنند . ارائه این لیست در زمان مقرر میتواند مزایایی برای کارفرمایان در خصوص تخفیف یا حتی اقساط کردن مبلغ مالیات در شرکت های بزرگ در بر داشته باشد . قانون همانطور که برای تحویل لیست مالیات حقوق پرسنل در موعد مقرر مزایایی را قرارا داده است به همان نسبت در صورت عدم ارائه لیست مالیات حقوق کارمندان توسط کارفرما به مراکز ذی صلاح مالیاتی جرایمی را در نظر گرفته است که میتواند موجبات گرفتاری و دردسر های زیادی را برای کارفرمایان ایجاد نماید .

حتما بخوانید : اظهارنامه مالیاتی چیست ؟ تهیه و تکمیل اظهارنامه مالیاتی و تحریر دفاتر قانونی

عواقب عدم ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان

به همین منظور در صورت تاخیر یا امتناع از ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان یا تاخیر و عدم پرداخت حق بیمه در زمان مقرر شده مطابق با قانون جرایمی برای کارفرمای خاطی در نظر گرفته شده است ، که گاهی چندین برابر بیشتر از مالیات تعیین شده بر لیست حقوقی می باشد . به همین جهت کارفرمایان و صاحبان کسب و کار بایستی در خصوص تهیه و ارائه به موقع لیست مالیات حقوق پرسنل و پرداخت وجه آن در مدت تعیین شده اقدام نمایند تا مشمول جریمه های قانونی نگردند .

لیست مالیات حقوق کارکنان

تهیه لیست مالیات بر حقوق کارمندان بر اساس فاکتور های مختلفی که در فیش حقوقی قید شده است صورت میگیرد . اینکه چه موادری مشمول مالیات میشود و چه مورادی مالیات ندارد امری تخصصی بوده که بایستی توسط افراد خبره و حرفه ای در این خصوص تهیه و جمع آوری گردد و این افراد حتما به بخش نامه ها و مصوبات ارگان های ذیربط مسلط باشند و از تغییرات و بخشنامه های جدید کاملا آگاهی داشته باشند تا کارفرما به دلیل بروز اشتباه متضرر نگردد و یا اینکه تا چه سقفی حقوق فرد مشمول مالیات میشود

و نحوه محاسبات آن نیازمند تخصص بوده تا اینکه لیست مالیات بطور دقیق تهیه شود و موردی از قلم نیفتد و نکته مهمتر اینکه جریمه عدم ارائه و پرداخت مالیات غیر قابل بخشش می باشد و هر گونه احمال در ارائه و پرداخت مالیات بر حقوق کارمندان میتواند ضرر های مالی و گرفتارهای قانونی فراوانی را برای کارفرمایان ایجاد کند.

به همین منظور ضروری است کارفرمایان محترم برای تهیه و ارائه این لیست از مشاوره موسسات مطمئن و خبره استفاده نمایند و بین هزاران موسسه در این رابطه موسسه مالی محاسبان تلاشگر خبره با بهره مندی از یک تیم خبره و کارآمد میتواند بهترین گزینه باشد .

2 پاسخ ها
  1. داریوش
    داریوش می گوید:

    با سلام
    منظور از ظرف ۳۰ روز چیه؟ یعنی از چه موقعی ۳۰ وقت هست برای ارسال ایست مالیاتی؟ و همچنین اگر کارمندان شرکت ماهانه کمتر از ۲ میلیون حقوق دریافت کنند باز هم کارفرما باید لیست مالیاتی ارسال کند؟

    پاسخ
    • آرسا
      آرسا می گوید:

      سلام
      منظور تا آخر ماه جاری است و اینکه گزارش باید ماهیانه ارسال گردد و ربطی به میزان حقوق و … ندارد .

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *