استایل و مد بانوان

رویایی‌ترین لباس‌های عروسی در هفته مد اوت کوتور

رویایی‌ترین لباس‌های عروسی در هفته مد اوت کوتور

در طراحی و دوخت لباس‌های گران‌قیمت و ویژه عبارتی فرانسوی وجود دارد که به آن اوت کوتور “Haute couture” می گویند. معنی این عبارت دوزندگی بالا، فشن سطح بالا یا دوخت بالا است. منظور از این عبارت تهیه، طراحی و خلق لباس‌های خاص، انحصاری و سفارشی در صنعت مد و فشن است. لباس‌های اوت کوتور به‌طورکلی با استفاده از پارچه‌های گران‌قیمت و مرغوب تهیه‌شده و دارای کیفیت بسیار بالایی در مقایسه با سایر لباس‌ها است. در تهیه این لباس‌ها توجه به جزئیات بسیار اهمیت دارد و معمولاً از خیاط‌ها و دوزندگان بسیار ماهر و توانا برای دوختن این لباس‌ها استفاده می شود. این خیاط‌ها از فن‌ها و روش‌های خاص و متفاوتی در دوختن لباس‌های کوتور بهره می برند. همچنین مدت‌زمان تهیه‌ی این لباس‌های خاص و متفاوت نسبت به سایر لباس‌ها بسیار بیشتر است.

حتما بخوانید : اوت کوتور چیست ؟

در زبان فرانسوی کلمه‌ی کوتور معنی دوزندگی یا دوخت و دوز می دهد؛ اما در برخی مواقع از این کلمه معانی فشن، سوزن‌دوزی یا خیاطی نیز برداشت می شود. همچنین بعضی مواقع به‌جای عبارت اوت کوتور از لغت کوتور به‌تنهایی استفاده می شود. در زبان فرانسوی معنای کلمه‌ی اوت به معنای بالا استفاده می گردد. در طراحی لباس به شکل اوت کوتور معمولاً این لباس‌ها برای یک مشتری خاص و بر اساس اندازه‌های اندام او طراحی و تهیه می شود. ازآنجایی‌که برای طراحی، دوخت و تهیه این نوع از لباس‌ها ازنظر زمانی و هزینه‌ای میزان زیادی صرف شده است، معمولاً قیمت این لباس‌ها به‌طور مشخص قابل‌تعیین نیست و اغلب از قیمت‌های بالایی برخوردار هستند. البته درواقع مشتریان این لباس‌ها ازجمله افراد ثروتمند و معروف جامعه هستند که قیمت آن‌ها برایشان اهمیتی ندارد.

هفته مد اوت کوتور

در نیمه قرن نوزدهم میلادی فردی به نام چارلز فردریک ورث در شهر پاریس لباس‌هایی با طراحی‌های خاص ارائه کرد و از آن زمان از آثار او بانام « اوت کوتور » یا «دوخت سفارشی» یاد می کنند. همچنین پس‌ازآن درزمانی که کشور فرانسه وارد دوره‌های مدرنیته شد نیز شرکت‌هایی با استانداردهای خاص و تعریف‌شده، از لغت کوتور در کارهای خود استفاده کردند. امروزه این لغات در رابطه با لباس‌های دست‌دوزی که در سطح و کیفیت بالایی در شهرهای مختلف ازجمله پاریس، لندن، میلان، نیویورک یا توکیو تهیه می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

مدل لباس عروس اوت کوتور

قوانین هفته مد اوت کوتور

این نوع از پوشاک دارای قوانین و معیارهای مربوط به خود است و اتاق صنفی اوت کوتور قوانین ویژه ای دارد که مزون‌های کوتور باید آن‌ها را رعایت کنند، این قوانین عبارت‌اند از:

۱. لباس‌ها به‌صورت سفارشی برای مشتریان خاص و خصوصی و پس از یک یا دو بار پرو تهیه شود.

۲. دارای آتلیه‌ای با حداقل ۱۵ کارمند باشند.

۳. در آخر اینکه در فصل‌های مربوط به مد و فشن که معمولاً در ماه‌های ژانویه و ژوئیه است، مجموعه‌ای شامل ۵۰ طراحی خاص و ویژه‌ی لباس شب را در مراسم‌های مرتبط با فشن ارائه دهند.

لباس عروس پفی

لباس عروس سنگ دوزی شده در اوت کتور

لباس عروس در کت واک

لباس عروس در هفته مد

 لباس‌های عروسی Haute couture

هفته مد اوت کوتور Haute couture

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا