خودروهای لوکس

بوگاتی شیرون ؛ خاص ترین خودروی خیالی

با ورود این موشک یعنی جدیدترین بوگاتی شیرون به نمایشگاه اتومبیل ژانویۀ ۲۰۱۶، این خودرو جانشین بوگاتی ویرون شده و قطعاً قواعد بازی را تغییر خواهد داد. گفته می شود تاکنون تعداد بیش از ۵۰۰ دستگاه از این سوپر خودرو حتی پیش از عرضه به بازار، فروش رفته است.

عکس ماشین بوگاتی شیرون

مشخصات فنی بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون از همان موتور قدرتمند W16 ویرون بهره می برد. این خودرو بیش از ۳۰۰ ساعت را در تونل هوا صرف کرده و بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتر را با استفاده از بیش از ۲۰۰ نوع مختلف لاستیک آزمایش کرده است.

مشخصات فنی بوگاتی شیرون
موتور ۸ لیتری بوگاتی شیرون شامل ۱۶ سیلندر W شکل است که با چهار توروبوشارژر کار می کند. برای رسیدن به قدرت ۱۵۰۰ سی سی در بوگاتی شیرون موتور W16 هشت لیتری و افزایش قدرت ۲۵ درصدی در مقایسه با مدل های قبلی در این خودرو تقریبا در هر جزء از موتور دوباره طراحی شده برای جبران افزایش وزن ناشی از توان خروجی بالا استفاده بیشتر از مواد سبک وزن مانند تیتانیوم و فیبر کربن ساخته شده را جایگزین کرده است.

موتور 8 لیتری بوگاتی شیرون

مهمترین تغییرات بوگاتی شیرون

تغییرات مهم بوگاتی شیرون شامل سیستم تهویه مطبوع با قدرت تزریق ۶۰ هزار لیتر هوا به داخل موتور خودرو و همچنین ساخته شدن بعضی از قطعات خودرو از جمله بدنۀ آن از جنس الیاف فیبر کربن است. قدرت بوگاتی کایرون ( به لهجه فرانسوی ) رسماً به بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار و ۱۶۰۰ نیوتون متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه می رسد.

مهمترین تغییرات شیرون
شیرون از چهار توربوشارژ با عملکرد بالا و همچنین یک سیستم تزریق سوخت دوگانه استفاده می کند. یک سیستم خنک کنندۀ قدرتمند نیز اجازه می دهد تا ورود ۶۰ هزار لیتر هوا در دقیقه به موتور ممکن شود و همچنین پمپ های خنک کننده ۸۰۰ لیتر آب را در دقیقه وارد سیستم خنک کنندۀ خودرو می کنند. سیستم اگزوز شیرون نیز از جنس تیتانیوم ساخته شده است.

سیستم تزریق سوخت دوگانه در بوگاتی شیرون

سرعت بوگاتی شیرون

سیستم انتقال قدرت از نوع دیفرانسیل جلو و عقب و هفت سرعته دو کلاچه است. گیربکس طراحی شده برای گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر است. این گیربکس ویژه، بزرگترین و دارای بالاترین عملکرد کلاچ مورد استفاده در ماشین های سواری است.

سرعت بوگاتی

ویدیو تست سرعت بوگاتی شیرون در جاده

در ویدیویی که در ادامه میبینید شتابگیری بوگاتی شیرون از سرعت صفر تا ۴۰۰ کیلومتر برساعت این خودروی لاکچری است .

در زیر خودرو از تایر میچلین استفاده شده است. لاستیکی سفارشی برای این خودرو که باید حداکثر گشتاور ۵۰۰۰ نیوتن متر با سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت تحمل کند و این به این معنی است که هر گرم از لاستیک تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز ۳۸۰۰ گرم فشار نیروی گرانش قرار خواهد گرفت.

لاستیک مخصوص برای بوگاتی شیرون

لاستیک مخصوص برای بوگاتی شیرون دارای ابعاد ۲۸۵/۳۰ R20 در جلو و ۳۵۵/۲۵ R21 در عقب است که این لاستیک سفارشی سبب بهبود رفتار، شتاب، ترمز گرفتن در جاده های خیس و خشک، کاهش سر و صدا شده است.

نمای سپر عقب بوگاتی شیرون

قیمت بوگاتی شیرون

قیمت اصلی بوگاتی شیرون متجاوز از ۲٫۶ میلیون دلار خواهد بود و فقط ۵۰۰ دستگاه از آن برای سفارشات جدید تولید خواهد شد.

طراحی بوگاتی شیرون 2017

چکیده مطلب :

ماشین بوگاتی شیرون ( Bugatti Chiron ) خودرویی لاکچری و سوپر اسپرت است که توسط کمپانی فولکس واگن طراحی و ساخته شده است . تلفظ درست شیرون در زبان های مختلف متفاوت است انگلیسی زبان ها آن را کایرون و فرانسوی ها ، شیرون تلفظ میکنند . این ماشین لاکچری جانشینی قدرتمند برای مدل ویرون است

این خودرو در نمایشگاه سال ۲۰۱۷ در ژنو رونمایی شد . از مهمترین مشخصات این خودروی سوپر اسپرت لوکس مربوط به سرعت و شتاب اولیه آن است که سرعت صفر تا ۳۰۰ را در ۱۳ ثانیه طی میکند و شتاب اولیه آن دو ممیز چهار ثانیه است و ماکسیمم سرعت این خودرو پانصد کیلو متر در ساعت است

نکته ای که در مورد این خودرو جذاب است قیمت ۲٫۶ میلیون دلاری آن است بوگاتی کایرون با قیمت ۲٫۶ میلیون دلاریش جزو گرانقیمت ترین خودروهای سوپر اسپرت جهان است . اولین نمونه این ماشین برای کریستین رونالدو ساخته شد و اسم آن را به افتخار لوییس شیرون قهرمان رالی  ” شیرون ” انتخاب شد

این ماشین سوپر اسپرت هزارو پانصد اسب بخار نیرو تولید میکند و در مدت زمان ۹ دقیقه پس از طی کردن ۶۰ کیلو متر مسافت باک بنزین آن خالی میشود

نمای داخلی بوگاتی شیرون Bugatti Shiron 2017

( گروه توسعه و ساخت این کمپانی برای ماشین بوگاتی شیرون تنها صدو پنجاه نفر یوده که این تعداد از اعضای گروه ردبول در فرمول ۱ هم کمتر است )

Bugatti

( عکس بوگاتی شیرون از نمای داخلی )

 شیرون

( سیستم خنک کننده این سوپر اسپرت مایع موجود در سیستم خنک کننده را با سرعت ۷۹۸ لیتر در دقیقه پمپاژ میکند )

 Shiron 2017

بوگاتی شیرون 2017

تودوزی بوگاتی شیرون Bugatti Shiron 2017

( کمپانی بوگاتی حدکثر خودرویی که در طول یکسال از این مدل تولید میکند هفتاد دستگاه است )

Bugatti Shiron 2017نمای داخلی

( کسانی که این خودروی سوپر لوکس را خریداری میکنند به طور متوسط چهل و دو ماشین لاکچری ، ۳ هلیکوپتر ، بیش از ۴ خانه ، ۱ کشتی و یک جت شخصی دارند و اکثر این خریدار ها کلکسیونر آثار هنری هستند )

چرم داخل بوگاتی شیرون 2017

بوگاتی شیرون چرم دوزی

رینگ بوگاتی شیرون

Bugatti 2017

( نشان این خودرو دست ساز و از جنس نقره است و قیمت آن به تنهایی ۵۵۰ دلار تخمین زده شده است )

آخرین مدل از ماشین بوگاتی شیرون 2017

تصویر بوگاتی Bugatti Shiron 2017 شیرون

نمایشگاه بوگاتی شیرون 2017

تصویر بوگاتی شیرون 2017

( ماشین بوگاتی شیرون ۲۰۱۷ )

Bugatti Shiron 2017

بوگاتی شیرون Bugatti Shiron

موتور بوگاتی شیرون 2017

(تست موتور این خودروی لاکچری بیست و پنج ساعت به طول انجامیده است این خودرو در این مدت زمان میتواند فاصله بین آریزونا تا ولفسبورگ را طی کند )

بوگاتی شیرون کروم 2017

تودوزی لاکچری بوگاتی شیرون 2017

فرمان و صفحه کیلو متر بوگاتی شیرون 2017

صفحه کیلومتر بوگاتی شیرون 2017

بوگاتی 2017

استارت بوگاتی شیرون 2017

داخل بوگاتی شیرون 2017

سوییچ بوگاتی شیرون 2017

بوگاتی شیرون 2017

بوگاتی شیرون

بوگاتی

Bugatti Shiron 2017 بوگاتی شیرون 2017

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا