مدارک لازم برای پلمب دفاتر قانونی

,
شرکت حسابداری محاسبان

مدارک لازم برای پلمب دفاتر قانونی : کلیه صاحبان مشاغل، شرکت ها و بنگاهای اقتصادی موظف هستند برای ثبت و نگهداری عملیات ها و رویدادهای مالی شرکت خود یکسری دفاتر قانونی را داشته باشند . وجود این دفاتر برای ثبت های مالی ضروری و به لحاظ قانونی لازم اجرا می باشد و تخطی از آن میتواند جرایمی را برای مشمولان به همراه بیاورد .

دفاتر قانونی انواع مختلفی دارد و عبارتند از :

دفتر روزنامه

دفتری است که کلیه رویدادهای مالی روزانه شرکت ها و بنگاههای اقتصادی از قبیل خرید ، فروش ، واریز ها و برداشت ها به صورت روزانه و با ثبت تاریخ در این دفتر نوشته میشود . ترتیب این رویدادها در دفتر روزنامه باید رعایت شود تا در موقع لزوم پیدا کردن انها و رسیدگی ها مربوط به آن آسان و امکان پذیر باشد .

دفتر کل

دفتر کل دفتری است که کلیه رویدادهای مالی ثبت شده در دفتر روزنامه باید حداکثر تا پایان هر ماه یا پانزدهم ماه بعد به ترتیب در این دفتر ثبت شود . هر حساب یا هر شخص یا هر موسسه که شرکت با ان ها کار میکند در دفتر کل برای خود صفحه مشخص و جداگانه ای دارد و حساب های مربوط به آنها در صفحه مخصوص خودشان نوشته میشود .

مطالب مندرج در دفتر روزنامه و کل باید بر هم منطبق باشد چرا که ثبت های دفتر روزنامه به دفتر کل منتقل شده و تغییری در ان حین انتقال ایجاد نمیشود .

دفتر دارایی

دفتر دارایی دفتری است که موسسه یا بنگاه اقتصادی یا اشخاص مشمول باید سالانه کلیه اموال منقول و غیر منقول خود را در این دفتر ثبت نمایند و البته این کار باید تا نیمه ماه اول سال بعد انجام شده باشد .

دفتر دارایی در واقع سود و زیان و دارایی های نهایی پایان سال هر موسسه یا شخص در آن نوشته شده و نشان میدهد ان شخص یا موسسه تجاری و اقتصادی چقدر دارایی دارد . این دفتر میزان بدهکاری و بستانکاری موسسه و صاحبان دفتر را هم نشان می دهد  .

پلمب دفاتر قانونی یعنی چی ؟

پلمب دفاتر قانونی باید در دفاتر رسمی ثبت اسناد انجام شود و به این معنی است که ابتدا و انتهای دفتر ها توسط نماینده رسمی دفتر ثبت اسناد با سیم مسی به هم وصل کرده و شماره گذاری و مهر میشود تا امکان کم یا زیاد کردن به صفحات دفتر ها وجود نداشته باشد.

مدارک لازم برای پلمپب دفاتر قانونی اشخاص حقیقی

  • تکمیل فرم اظهارنامه پلمب دفاتر مهر و امضا شده دریافتی از اینترنت
  • کپی کارت ملی متقاضی
  • کپی پروانه کسب و مجور فعالیت

مدارک لازم برای پلمب دفاتر قانونی اشخاص حقوقی

  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل شرکت و مهر شرکت
  • تکمیل فرم اظهارنامه اینترنتی و پرینت آن
  • کپی روزنامه تاسیس شرکت
  • کپی آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه های رسمی

دفاتر قانونی باید قبل از استفاده تمام مراحل قانونی پلمب و ثبت انها انجام شود و بعد از آن برای ثبت رویدادهای مالی مورد استفاده قرار گیرد تا وجهه قانونی داشته و بتواند بعدا برای امور مالیاتی مورد استناد قرار گیرد و هر گونه نقص در مراحل پلمب ان میتواند در بازرسی های نماینده سازمان امور مالیاتی مورد ایراد قرار گرفته و مشکلاتی را برای مشمولان ایجاد نماید .

برای همین مودیان و مشمولان می توانند برای مشاوره و انجام امور مربوط به پلمب دفاتر با کارشناسان خبره موسسه خدمات مالی محاسبان تلاشگر خبره مشورت نمایند ضمن انکه کلیه مراحل پلمب و اظهارنامه های آن توسط کارشناسان این موسسه انجام میشود .

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *