چطور مالیات کمتری پرداخت کنیم؟ ۳۰ نکته مهم برای مودیان

,
چگونه مالیات کمتری بدهیم مالیات کمتر

مودیان به منظور پرداخت کمتر مالیات مستقیم و غیر مستقیم، بایستی در مهلت مقرر، اظهارنامه مالیاتی، گزارش عملکرد فصلی و هم چنین گزارش الکترونیکی ارزش افزوده را از طریق سامانه های مربوطه تسلیم کنند. برای برخورداری از معافیت ها و بخشودگی ها و جوایز خوش حسابی که چند درصد مالیات متعلقه است، بایستی مودی منظم باشید.

بر این اساس، باید دفاتر قانونی خود را طبق آیین نامه تحریر دفاتر تنظیم و رویدادهای مالی شما، مستند به مدارک متقن و هزینه های متعارف بوده تا هزینه قابل قبول از نظر ممیزان محسوب شده و منجر به رد دفاتر نشود. همه فاکتورهای هزینه را بایستی از ۱۰۰ ریال تا n ریال به درستی نگهداری کنید تا همه این ها، مصادیقی برای کاهش پرداخت مالیات شود. استهلاک تجهیزات در شرکت های پیمانکاری،‌مقوله مهمی است که می تواند سبب کاهش پرداخت مالیات شود. هم اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) هم اشخاص حقوقی مثل پیمانکاران و شرکت ها و موسسات، قادر به استفاده از معافیت ها و بخشودگی ها و جوایز خوش حسابی هستند که در این گفتار ارائه شده است.

چون مباحث مالیاتی، ترکیبی از علم حسابداری و ضوابط و مقررات قانونی است، لذا بایستی از مشاوران خوش سابقه با کادری مجرب استفاده کنید که شرکت محاسبان تلاشگر خبره، با سابقه موفق در تنظیم صورت های مالی و دفاتر قانونی و اعتراض به برگه تشخیص ها و دفاع حرفه ای از پرونده های مودیان در هیات های حل اختلاف استانی، اماده مشاوره به مودیان کوچک و بزرگ در سراسر کشور است.

لینک این گفتار را بوک مارک کرده و از طریق کانال های پیمانکاری که عضو هستید، در اختیار دوستان و همکاران در شبکه های اجتماعی قرار دهید. پرسش های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای این گفتار با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: اظهارنامه الکترونیکی چیست؟

سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی

(اطلاعات این سایت را همیشه دنبال کنید. سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی)

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل حقیقی

یکی از روش های استفاده از معافیت ها و بخشودگی های مالیاتی، تسلیم به موقع اظهارنامه مالیاتی درست است. اظهارنامه مالیاتی، باید هم به موقع تحویل سازمان امور مالیاتی کشور قرار بگیرد و هم به درستی تنظیم شود. تنظیم آن، مطابق با دفاتر قانونی است که بایستی بر استانداردهای حسابداری تهیه شود.

آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل حقیقی، ۱ تیر ماه هر سال است. اگر در موعد مقرر، اظهارنامه مالیاتی را تسلیم نکنید یعنی از طریق پروفایل خود در سایت اظهارنامه الکترونیکی، نسبت به تسلیم اینترنتی آن اقدام نکنید، مشمول جریمه خواهید شد و باید مالیات و جریمه را با هم پرداخت کنید.

یکی از روش های کمتر پرداخت کردن مالیات، ممانعت از پرداخت مالیات مضاعف است.

طبق ماده یک صد و نود و دو قانون مالیات های مستقیم، از عواقب عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل، جرایمی است که قانون تعیین کرده است.

کلیه  فعالان اقتصادی کشور که طبق قانون مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات هستند، بایستی به جهت برخورداری از مشوق های قانونی نرخ صفر یا هر تسهیلات دیگر، اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت قانونی تحویل دهند. اگر در موعد قانونی تحویل نشود، ۳۰ درصد مالیاتی که به شما تعلق می گیرد، به  عنوان مالیات باید پرداخت شود.

پس یکی از روش های کمتر پرداخت کردن مالیات، تحویل به موقع اظهارنامه الکترونیکی است.

توجه داشته باشید که طبق اعلام سازمان دارایی، مالیات صاحبان مشاغلی که مالیات قطعی آن ها در سال نود و هفت بر مبنای قطعی عملکرد سال نود و شش، تا بیست و پنج میلیون ریال بوده، با افزایش  مالیات مواجه نشده اند. اگر مودی بودید و مالیات قطعی شما بین دو میلیون پانصد هزار تومان و پنج میلیون تومان بود، مالیات شما در سال ۹۷ حدود ۵ درصد افزایش یافته است.

صاحبان مشاغل گروه سوم (ج) ماده دوم آیین نامه اجرایی موضوع ماده نود و پنج قانون م  م، اگر مجموع فروش کالا و خدمات آن ها در سال، کمتر از هشت میلیارد و دویست و هشتاد میلیون ریال باشد، مشمول تسلیم اظهارنامه هستند.

اگر  به تازگی کسب و کاری برای خود راه اندازی کردید، مشمول بند ج قانون م . م هستید. طبق قانون، بایستی ظرف ۴ ماه پس از شروع به فعالیت، آغاز فعالیت کسب و کار خود را به سازمان دارایی اعلام کنید. در غیر این صورت، معافیت های شما لغو شده و مجبور به پرداخت مالیات بیش تر به صورت جریمه هستید که ۱۰ درصد مالیات متعلقه را شامل می شود. توجه داشته باشید که هر مودی، بایستی باید کد اقتصادی و شناسه ملی داشته باشد تا مشمول جریمه های قانونی نشود.

حتما بخوانید :مصداق‌ها، جرایم و نحوه محاسبه کتمان درآمد [ماده ۱۹۲ قانون مالیات]

تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

طبق قانون، ۴ ماه پس از اتمام سالی مالی شخصیت های حقوقی، بایستی اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم دارایی کنند. بر همین اساس، ۳۱ تیر ماه، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی است. شرط برخورداری از هر گونه بخشودگی و معافیت مالیاتی و پرداخت کمتر مالیات، تسلیم به موقع اظهارنامه است که مدتی است به صورت الکترونیکی از طریق این سامانه انجام می شود.

جرایمی که شامل مودیان مبنی بر عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر قانونی می شود، به هیچ وجه قابل بخشودگی نیست و البته مجازاتی را نیز در پی دارد که حبس ۶ تا ۲۴ ماه در صورت عدم تسلیم در ۳ سال متوالی و پرداخت جزای نقدی، از آن جمله است.

طبق ماده هشتاد و چهار قانون م . م ، تا میزان ۱۵۰ برابر حداقل حقوق مبنای جدول حقوق ماده ۱ قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت، درآمد سالانه مشمول مالیات حقوق کلیه حقوق بگیران از جمله حقوق بگیران قانون کار، از پرداخت مالیات معاف است.

۲۰ نکته برای پرداخت مالیات کمتر

  • تسلیم و تنظیم به موقع و صحیح و شفاف اظهارنامه های الکترونیکی و گزارش عملکرد و ارزش افزوده ، یکی از راه های عدم مشمولیت برای پرداخت جریمه و پرهیز از محروم شدن از معافیت ها و بخشودگی ها می باشد.
  • یکی از روش هایی که برای اشخاص حقیقی می تواند منجر به کاهش پرداخت مالیات شود، تقسیم اموال و دارایی ها بین اعضای خانواده است که معتمدین آن ها بوده و می توانند آن ها را به عنوان مستمری بگیر تحت پوشش خود قرار داده و مالیات کمتری بر دارایی خود داشته باشند.
  • همواره برای پرداخت مالیات کمتر، رقم مالیاتی که برای سال گذشته شما اعلام شده است را به عنوان مالیات امسال در اظهارنامه الکترونیکی اعلام کنید. توجه داشته باشید که اگر میزان اعلامی امسال در اظهارنامه، کمتر از میزان اعلامی در اظهارنامه سال قبل باشد، ممیزان اداره دارایی، نسبت به بررسی دقیق دفاتر قانونی شما اقدام و مدارک و مستندات مالی شما را بررسی کرده و در صورتی که به هر رقمی بالاتر از سال قبل برسند و شما کتمان درامد داشته باشید، به ضررتان تمام می شود. پس، اگر مبلغ سال پیش را به عنوان صاحبان مشاغل حقیقی قبول دارید، در اظهارنامه سال جدید اعلام کنید.
  • نکته مهمی که مودیان محترم باید بدانند ان است که شفافیت در ارائه اطلاعات، تنظیم درست صورت های مالی و تحریر صحیح دفاتر قانونی طبق آیین نامه مربوطه و مستند سازی رایانه ای چرخه حسابداری کسب و کار خود، منجر به بررسی بهتر و دقیق ممیزان شده و راستی آزمایی اظهارات مالی شما را به ارمغان می آورد.
  • اگر در ۳ سال متوالی، ترازنامه و حساب سود و زیان دفاتر و مدارک شما مورد قبول ممیزان قرار گرفته و مالیات هر سال را بدون نیاز به اعتراض به برگه تشخیص قطعی و مراجعه به هیات های حل اختلاف استانی، پرداخت کرده باشید، ۵ درصد اصل مالیات این ۳۶ ماه به عنوان جایزه خوش حسابی مودی منظور می شود. این جایزه، علاوه بر استفاده از مزایای مقرر در قانون است که می تواند به حساب سنوات بعدی شما منظور شود و سال بعد، این مبلغ از مالیات تکلیفی شما کسر می شود.
  • طبق ماده یک صد و نود قانون م . م . اگر مالیات تکلیفی مربوط به عملکرد هر سال را قبل از سر رسید پرداخت کنید، ۱ درصد مبلغ پرداخت شده به ازای هر ماه تا سر رسید به شما جایزه خوش حسابی تعلق می گیرد که از مالیات متعلق همان عملکرد، کسر می شود. یعنی اگر ۳ ماه زود تر پرداخت کنید، ۳ درصد جایزه به شما تعلق گرفته و مالیات کمتر پرداخت خواهید کرد. سقف آن ۴ درصد است و از بدهی مودی کسر می شود.
  • هر چقدر هزینه های قابل قبول با مدارک مستند و مستدل ارائه کنید، شانس پرداخت کمتر مالیات دارید. هزینه قابل قبول،‌هزینه های متعارف است و باید با رعایت حد نصاب های مقرر قانونی باشد.
  • هزینه ای که در قانون م . م پیش بینی نشده باشد و پرداخت آن طبق مصوبات هیات وزیران باشد، هزینه قابل قبول است و از مبلغ مالیاتی شما کسر خواهد کرد.
  • یکی از مهم ترین موضوعات در پرداخت کمتر مالیات مودیان، تنظیم صحیح و دقیق اسناد طبق استاندارد ها و بخشنامه ها و آیین نامه ها و دستورالعمل ها است. لذا همیشه به روز باشید. مالیات مودیان، بر حسب درآمد و میزان سود سالانه محاسبه می شود و از این رقم،‌ استهلاک ها و هزینه دارایی کسر می شود و خالص باقیمانده، پایه محاسبه مالیات خواهد بود. برای همین، هزینه هایی که در مراودات مالی قبلی پرداخت کردید، از سود شما کسر می شود و باقیمانده، مبنای tax خواهد بود. پس، وقتی اسناد خود را به درست تنظیم کرده باشید و رویدادهای مالی به ترتیب وقوع در دفاتر ثبت شده باشد و مبتنی بر اسناد قابل قبول برای ممیزان باشد، صفر تا صد کار به درستی پیش رفته و مالیات کمتر پرداخت می کنید و موجب رد دفاتر هم نمی شود.
  • برای این که بتوانید مالیات کمتر پرداخت کنید، بایستی دارایی های قابل استهلاک خود را به  درستی نشان داده و اظهار کنید. برای این منظور، بایستی مدارک مستند و مستدل ارائه کنید که برای ممیزان، قابل قبول باشد. گذر زمان در بسیاری از مشاغل و حرف  و صنوف مثل تولید کنندگان کالا ، منجر به استهلاک و تحلیل تجهیزات و لوازم کار می شود. چون به مرور زمان مستهلک می شوند و زیان آور، لذا از ارزش آن ها کسر می شود و دارایی شما کاهش می یابد. بنابراین اگر در پرداخت مالیات سالانه، مدرکی دال بر کاهش ارزش ریالی تجهیزات ارائه کنید، از تخفیف و کاهش مالیات برخوردار خواهید شد.
  • در طول سال، گاها به دلیل شرایط، نرخ مالیات بر درآمد اصناف و اشخاص حقیقی یا حقوقی تغییر می کند. گاها در برخی از مشاغل، معافیت ها و بخشودگی هایی به نرخ صفر مالیاتی یا درصدی، اعمال می شود. پس همیشه به روز باشید و PDF بخشنامه ها و دستورالعمل ها را در GOV.IR‌ دانلود و مطالعه کنید.
  • نکته دیگری که مودیان محترم باید توجه کنند، ارائه فاکتورهای هزینه بر اساس فرمت قابل قبول ممیزان است. تاثیر خوبی در کاهش مالیات داشته و نقش بسزایی ایفا می کند. همه فاکتور ها را به درستی نگهداری کنید. حتی تا چند سال نگهداری کنید. پرداخت قطعی مالیات، به معنای تسویه کامل شما در سال مالی خاص نیست. تا ۱۰ سال  نگهداری  کنید. همه چیز را نگهداری کنید. از هزینه  صبحانه فلان مهمان تا پرداخت فیش پارکنیگ ۵۰۰۰ تومانی مربوط به  یک ساعت توقف خودرو شرکت در فلان پارکنیگ.  همه این ها در ۱۲ ماه، مبلغ بالایی است که سبب کاهش پرداخت مالیات می شود. اگر به دنبال راهی برای کاهش پرداخت هستید، فاکتورهای هزینه را جدی بگیرید. البته اسناد قابل قبول نه  هر هزینه ای.
  • اگر به موسسات عام المنفعه یا مراکز ورزشی و خیریه و نیکوکاری در طول یک سال مالی کمک کردید وپولی واریز کردید،‌ اسناد آن را نگهداری کنید که می تواند موجب دریافت تخفیفات شود. البته مدارک نباید صوری باشد که منجر به رد دفاتر قانونی شود.
  • نکته دیگری که باید توجه کنید، بحث بخشودگی جرایم مالیاتی است که با بخشودگی اصل مالیات، تفاوت دارد. بخشودگی جرایم، همه یا بخشی از جرایم مفرر در قانون م . م ، به درخواست مودی و با توجه به دلایل ابرازی و با در نظر گرفتن سوابق و خوش حسابی به تشخیص سازمان، بخشیده می شود. اما بخشودگی اصل، به میزان TAX که پس از اعمال نرخ، موضوعیت پیدا می کند و مشمول تخفیفات قانونی می شود، مرتبط است. مثل معافیت ۵۰ درصد مالیات کارکنان شاغل در مناطق کمتر توسعه یافته.
  • حتما فصل هفتم قانون م . م که مربوط به بحث تشویقات و جرایم است مطالعه کنید. سعی کنید خوش حساب باشید تا مالیات کمتری پرداخت کنید.
  • به ۱ درصد وچند درصد اهمیت دهید. وقتی این درصد ها ضرب در چند سال و ضرب در N میلیون تومان بخشودگی کنید، رقم  قابل توجهی خواهد شد که برای مودیان بزرگ، گاها صدها میلیون تومان صرفه مادی را به ارمغان می آورد.

ترفند ها برای پرداخت کمتر مالیات

بخشی از درآمد های سالانه هر سال مالی را به فعالیت های خیریه و نیکوکاری اختصاص دهید. طبق ماده هشتاد و یک قانون م .م، اشخاص حقوقی  که در فعالیت های کشاورزی و دامپروری حضور داشته باشند، معافیت خواهند داشت. لذا، بخشی از سرمایه را به این گونه فعالیت های به صورت مستقیم یا غیر مستقیم اختصاص داد تا از معافیت هایی که در قانون پیش بینی شده بهره مند شوید.

یکی از روش های پرداخت کمتر مالیات، استفاده از مجوز ها و پروانه های بهره برداری صنعتی و پزشکی و غیره است. اگر در زمینه تولیدی و معدنی فعالیت می  کنید، حتما این مجوز ها را به منظور برخورداری از معافیت های قانونی، اخذ کنید.

فعالیت هایی که در حوزه تعاونی روستایی و عشایری و کارگری باشد،‌ معافیت های مالیاتی دارد. لذا بخشی از سرمایه می تواند به این حوزه اختصاص پیدا کند.

همراه گرامی

محاسبه مالیات در درامد، حقوق، دارایی جزو مسائلی است که نیاز به اشراف اطلاعاتی بر قوانین و بخشنامه ها و اصول پذیرفته شده دارد. از مشاوران شرکت محاسبان تلاشگر خبره استفاده کنید.

اگر اجاره ملک دریافت می کنید نیز به منظور بهره مندی از شرایط پرداخت کمتر مالیات در حوزه نقل و انتقال، سرقفلی، واحد خالی (ماده ۵۴ مکرر)، با کارشناسان ما در تماس باشید.

اگر بایستی حقوق و عوارض گمرکی و VAT پرداخت کنید به عنوان وارد کننده یا صادر کننده کالا، محاسبان تلاشگر خبره، ایده های خلاقانه ای برای بهره مندی شما واردکنندگان و صادرکنندگان گرامی از تسهیلات قانونی به منظور پرداخت کمتر مالیات از سال ۱۳۹۸ دارد.

 


گزارش بالا به روز رسانی شده در پاییز سال ۹۸

راهکارهایی برای پرداخت کمتر مالیات

چگونه مالیات کمتری بدهیم ؟ : واقعیت این است که صاحبان مشاغل و کسب و کار و افرادی که به هر شکلی به تجارت می پردازند تمایل دارند مالیات کمتری پرداخت کرده و از طرق قانونی بتوانند از تخفیف های مالیاتی بهرمند شوند . در قانون مواردی برای کاهش مالیات و تخفیف های مالیاتی پیش بینی شده است .

در صورت پرداخت به موقع مالیات می توانید از تخفیف مالیاتی برخوردار شوید

اولین راهکار برای پرداخت مالیات کمتر اینست که مودیان مالیاتی اگر به مدت سه سال پشت سر هم در زمان مقرر اظهارنامه مالیاتی و اظهارنامه ارزش افزوده خود را تسلیم نمایند و مالیات تعیین شده آن را به موقع پرداخت کنند می توانند به میزان ۵ درصد کل مالیات این سه سال تخفیف مالیاتی دریافت کرده و مشمول تشویق و تخفیف مالیاتی شوند و این میزان در حساب آنها منظور میشود و یا اینکه به میزان چهار درصد کل مالیات پرداختی این سه سال از بدهی مالیاتی آن کسر میشود .

ارائه اسناد و مدارک دقیق در خصوص هزینه ها

مالیات مودیان بر اساس درامد و میزان سود انها در عملیات های مادی محاسبه شده و از هزینه ها و استهلاک دارایی انها کسر و مبلغی به صورت خالص به عنوان مالیات به انها تعلق میگیرد . در این میان هزینه هایی که مودیان در جریان مراوادات مالی خود متقبل شده اند از مجموع سود انها کسر شده و به میزان باقیمانده سود مالیات تعلق میگیرد. اگر مودیان اسناد و مدارک هزینه های خود را به صورت کامل و درست تسلیم نمایند این میزان هزینه ها از مالیات تعلق گرفته به انها کسر میشود بنابراین ثبت و تسلیم دقیق اسناد هزینه ها برای برخورداری از قانون کاهش مالیات اهمیت ویژه ای دارد .

ارائه اسناد و مدارک مربوط به دارایی های قابل استهلاک

برخی از دارایی ها از جمله ابزار ها و ماشین آلات به مرور زمان دچار استهلاک و کاهش ارزش شده و قیمت انها پایین می اید در پرداخت مالیات سالانه مربوط به آنها اگر مدارک درستی در خصوص استهلاک انها ارائه شود مودیان می توانند از تخفیف و کاهش مالیاتی برخوردار شوند .

در اظهارنامه رقم مالیات سال قبل خود را اعلام کنید

بهترین راه و کم خطرترین راه برای پرداخت مالیات این است که در اظهارنامه مالیاتی رقم مالیات سال قبل را به عنوان مالیات امسال اعلام نمایید . اگر میزان مالیات امسال را کمتر از سال قبل اعلام نمایید بازرسان مالیاتی اقدام به بررسی دقیق تر و جزیی تر دفاتر و اسناد و مدارک مالی شما کرده و احیانا به رقمی بالاتر از سال قبل شما خواهند رسید و این به ضرر مودیان خواهد بود . پس اگر مالیات سال قبل خود را قبول دارید و آن را به صرفه می دانید همان را در اظهارنامه سال جدید خود اعلام نمایید.

قوانین مربوط به معافیت های مالیاتی را پیگیری کنید

هر ساله ممکن است نرخ مالیات بر در آمد ها تغییر کرده و کم و زیاد شود یا اینکه برخی از مشاغل و خدمات از پرداخت بخشی یا کل مالیات تعلق گرفته معاف گردند برای همین بهتر است قوانین و تبصره و ابلاغیه های مالیاتی را پیگیری کرده و بروز باشید تا بتوانید از قوانین معافیت مالیاتی برخوردار شوید .

کوچکترین فاکتور های هزینه ها را نگه دارید

همانطور که گفتیم هزینه ها در تعیین میزان مالیات موثر هستند . همه فاکتور های خود را نگه دارید حتی فاکتور هزینه های مربوط به صبحانه ، یا وعده ناهاری که بیرون از شرکت برای یک ماموریت صرف کرده اید یا فاکتور پرداخت هزینه پارکینگ و از این دست هزینه ها که در طول یک سال ممکن است مبلغ بالایی شده و در میزان مالیات شما موثر باشند .

به مراکز خیریه و موسسات عام المنفعه کمک کنید

کمک به مراکز خیریه و عام المنفعه می تواند در تخفیف مالیاتی موثر باشد . فاکتور ها و اسناد مربوط به کمک شرکت خود را به این موسسات حفظ کنید و در موقع لزوم ارائه دهید .

درایی و درآمدتان را با اعضای خانواده به اشتراک بگذارید

درامد و دارایی شما هر چقدر بیشتر باشد میزان مالیاتی که به آن تعلق می گیرد بیشتر خواهد بود شما می توانید اعضای خانواده تان را به عنوان حقوق بگیر کسب و کارتان معرفی کنید و دارایی و درآمدتان را با انها تقسیم کنید .

اگر برایتان امکان دارد از خانه خود به عنوان دفتر کار استفاده کنید

اینکه منزلتان را به عنوان دفتر کار معرفی کنید بخشی از هزینه های شما ادغام میشود مثلا هزینه اب ، برق و گاز و تلفن منزل را میتوانید به عنوان هزینه های دفتر کار معرفی نمایید و یا از تخفیف کسب و کار های خانگی بهره مند شوید .

در پایان برای بهرمندی از شرایط استفاده از معافیت ها و تخفیف های مالیاتی می توانید با موسسات خدمات مالی و حسابداری مشورت کنید و از تخفیف های مالیاتی بهره مند شوید . شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره با در اختیار داشتن تیم خبره و متخصص می تواند مودیان را در خصوص مسایل مالیاتی راهنمایی کرده و ضمن برخورداری از معافیت ها و تخفیفات مالیاتی از بروز جرایم مالیاتی هم پیشگیری نمایند .

چگونه مالیات کمتری بدهیم مالیات کمتر

چگونه مالیات کمتری بدهیم

9 پاسخ ها
  1. غلامرضا ابراهیمی
    غلامرضا ابراهیمی می گوید:

    با سلام اگر در سال اول برای مستاجر مبلغ ۸۰۰۰۰۰ تومان مالیات مقرر کرده باشند
    در سال آینده مبلغ پرداختی حدودا چقدر میشود آیا در صدی از پرداخت سال قبل هست یا اینکه چون سال قبل سال اول راه اندازی کسب و کارش بوده کمتر میگیرن ولی سال بعد باز محاسبه میشه و مجددا گرفته میشه ممنون از راهنمایی شما

    پاسخ
  2. پارسا پاشایی
    پارسا پاشایی می گوید:

    سلام ممنون از مطلب کامل
    اگر در خانه با داشتن یک سایت اقدام به جذب مشتری برای ساخت تیزر تبلیغاتی کرده باشیم و قراردادی بخواهیم ببندیم در آن صورت نیاز به پرداخت مالیات و دریافت کد اقتصادی هست ؟
    اگر بدون قرارداد این کار رو انجام بدیم چطور ؟

    پاسخ
    • ناشناس
      ناشناس می گوید:

      سلام نه بابا وقتی داری از خونه کار میکنی مالیات نیاز نیست بدی و نگران نباش
      حتی اگر قرارداد ببندی
      البته قراردادت رسمی نباشه

      پاسخ
  3. هما رنگانیان
    هما رنگانیان می گوید:

    سلام وقتی هر سال اظهار نامه مستغلات به موقع تنظیم شود و مبلغ مالیات هم پرداخت شود آیا ممیزین امور مالیاتی باز هم بدون توجه به ارسال اظهار نامه می توانند علی الراس مالیات بر اجاره رو محاسبه کنند ودر صورتی که هیچوقت در خواست مدارک و مستندات احاره نامه را نخواستند

    پاسخ
  4. محمدی
    محمدی می گوید:

    سلام.وقت بخیر.ی وانت بهم دادن.۵ میلیون مالیات بدهکاره..طرف زندانه..از ی طرفم اون خریده.نفر سوم مرده..چکار کنم ب حداقل برسونیم

    پاسخ
  5. قاسمی
    قاسمی می گوید:

    سلام سپاس از مقاله خوب شما، یک سوال دارم… من تازه موسسه خودم رو ثبت کردم. موسسه ماهیانه ۲۰ میلیون تومان درآمد دارد که از این مبلغ ۱۵ میلیون آن به مترجم، ویراستار، طراح جلد و گوینده پرداخت میشود. (این افراد از شهرهای مختلف و بصورت دورکاری برای موسسه کار میکنند و استخدام رسمی و … نیستند) مبلغی که به حساب این افراد واریز میشود از حساب شخصی بنده است نه از حساب موسسه! (هر ماه مبلغ را به حساب شخصی خودم که اینترنت بانک دارم منتقل میکنمآیا وقتی در اظهارنامه هزینه ها را وارد میکنیم، حتما باید مبلغی که واریز شده (هزینه) از حساب موسسه به حساب این افراد واریز شود؟ یا ایرادی ندارد که از حساب شخصی خودم واریز کنم مثل سابق؟! آیا قابل پیگیری هست؟ و مبلغی که واریز میکنم (اینترنتی) آیا رسید آن را دانلود و نگهداری کنم یا نیازی نیست؟! سپاس از شما

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *