تناسب اندام

غذا بخورید و وزن کم کنید !

چگونه سریع لاغر شویم

معرفی غذاهای لاغر کننده و چربی سوز

غذا خوردن و وزن کم کردن یک تناقض شیرین و دوستداشتی است . اینکه هر وقتی دلت خواست غذا بخوری و هر غذایی هم که دوست داشتی نوش جان کنی اما وزنت هم زیاد نشود و حتی وزن هم کم کنی یک رویای شیرین برای اکثر خانم و آقایان است . این رویا خیلی هم دور از دسترس و نشدنی نیست . البته در این بین شاید مجبور باشید در کنار غذاهایی که عاشقشان هستید غذاهایی هم که خیلی دوست ندارید هم بخورید اما به نتیجه ان می ارزد .

 گوشت بخورید و لاغر شوید

غذاهای لاغر کننده : گوشت | گوشت لخم و بدون چربی اگر به شیوه درست پخته شود و روغن زیادی در درست کردن ان مصرف نگردد بسیار چربی سوز و عضله ساز است . برای لاغر شدن گوشت لخم را به صورت استیک و بدون روغن درست کنید و برای اینکه اعیانی تر شود یک سیب زمینی کوچک هم کنار آن آپز نمایید این ترکیب علاوه بر اینکه شما را کاملا سیر می کند کالری زیادی نداشته و وزن شما را هم کنترل می کند .

خیار شور کم کالری خوشمزه

غذاهای لاغر کننده : خیارشور | در کنار غذاهایی که مصرف می کنید خیار شور را هم بگنجانید هر یک عدد خیار شور کالری بسیار کمی دارد البته منظور از خیار شور ، خیارشورهای خانگی است چون خیار شورهای صنعتی حاوی نگهدارنده و گاهی مقداری شکر هم هستند . خیار شور کالری زیادی ندارد در عین حال بسیار سیر کننده و طعم دهنده خوبی به غذاهای شما هم هست.

با سرکه نوشیدنی درست کنید

غذاهای لاغر کننده : سرکه | سرکه یک ماده چربی شوز و لاغر کننده است . اگر بتوانید در طول روز نوشیدنی هایی حاوی سرکه درست کرده و در ساعات بین روز میل کنید باعث میشود سوخت و ساز بدنتان بالا رفته و چربی های بدن به خصوص چربی ها شکم و پهلو از بین برود.

سوپ پز ماهر شوید

غذاهای لاغر کننده : سوپ | در کنار سایر غذاهایی که میخورید درست کردن سوپ هایی با ترکیبات متنوع و خوشمزه یک هنر است . کلا سوپ غذایی است که شما میتوانید در درست کردن ان از مواد غذایی متنوع و مختلفی که عموما کالری اندکی هم دارند استفاده نمایید .

در سوپ خود از انواع سبزیجات ، میوه ها می توانید استفاده کنید و چاشنی هایی مثل فلفل و دارچین و سایر ادویه ها که لاغر کننده هم هستند در ترکیب آن بکار ببرید . خوردن یک کاسه سوپ خوشمزه قبل از وعده غذایی باعث میشود حجم زیادی از معده شما پر شده و غذاهای دیگر را خیلی کمتر بخورید ضمن اینکه از خوردن انها هم لذت کافی را خواهید برد .

سالاد این خوشمزه لاغر کننده

غذاهای لاغر کننده : سالاد | بدون شک خوردن سالاد قبل از غذا یک عامل مهم در کاهش وزن است . وقتی می گوییم غذا بخورید و لاغر شوید به این معنی نیست که فقط سالاد و سوپ بخورید شما می توانید قبل از وعده های غذایی اصلی که بیشترین کالری را به شما می دهد یک کاسه سوپ و یا یک کاسه سالاد خوشمزه و کم کالری میل نمایید این امر باعث میشود در وعده اصلی غذا ، از غذاهایی که کالری خیلی بالایی دارند کمتر مصرف کنید در عین اینکه هیچ غدایی هم کنار نگذاشته اید .

حبوبات بخورید تا لاغر شوید

غذاهای لاغر کننده : حبوبات | حبوبات فیبر زیادی دارند و فیبر ها باعث میشوند تمایل برای خوردن غذاهای پر چرب و پر کالری کاهش یابد . سعی کنید در کنار وعده های غذایی یک ظرف لوبیا پخته به همراه قارچ ، یا لوبیا سفید پخته شده با ادویه سرو نمایید و قبل ار غذای اصلی آن را میل نمایید.

غذاهایتان را فلفلی کنید

غذاهای لاغر کننده : غذاهای فلفلی و تند| فلفل باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز در بدن میشود فلفل ادویه همه کاره است و شما می توانید در همه غذاها از آن استفاده کنید و از خاصیت چربی سوزی و لاغر کنندگی آن بهرمند شوید .

وعده های غذایی را به وقت و ساعت مناسب بخورید

ساعت غذاییتان را تنظیم کنید برای صبحانه و میان وعده و ناهار و شام خوردن ساعت مشخصی بگذارید و سر آن ساعت غذا بخورید . مثلا صبحانه را ۷ صبح ، میان وعده صبح را ساعت ۱۰ و ناهار را ۱۲ ، میان وعده عصر را ساعت ۱۶ و شام را ۷ شب و میان وعده شب را ساعت ۱۱ میل کنید . در این برنامه چند راز نهفته است . اول اینکه ساعت سوخت و ساز بدنتان تنظیم میشود .

دوم اینکه با افزایش تعداد وعده های غذایی سرعت متابولیسم را در بدن بالا برده اید چون یکی از اصول کاهش وزن افزایش وعده های غذایی و کاهش حجم غذای مصرفی می باشد . سوم اینکه با خوردن میان وعده سبک  کم کالری میزان مصرف مواد غذایی در وعده های اصلی کاهش می یابد و البته باید توجه داشته باشید در وعده های اصلی و میان وعده های غذاهایی با کالری کم و حجم مناسب میل نمایید و سعی کنید وعده صبحانه را از همه کاملتر و بهتر در نظر بگیرد .

تا می توانید آب بخورید

غذاهای لاغر کننده : آب | آب علاوه بر اینکه باعث شفافیت و لطافت پوست میشود و چین و چروک ها را از بین میبرد مصرف ان قبل از وعده های غذایی باعث کاهش اشتها و پر شدن حجم معده می گردد. همیشه یک بطری اب همراهتان باشد و ان را از خود جدا نکنید تا لاغر شوید آب راز لاغری و تناسب اندام است .

ویتامین D بدنتان را کنترل کنید

ویتامین های لاغر کننده : ویتامین D | خانم ها مخصوصا ویتامین دی بدنشان پایین است . پایین بودن ویتامین دی باعث ترشح هورمونی در بدن میشود که حس گرسنگی در فرد ایجاد می کند و تمایل به غذا خوردن بالا می رود برای همین اگر ویتامین دی بدنتان پایین است از مکمل استفاده کنید و ویتامینهای بدنتان را تنظیم کنید تا روند لاغر شدن در شما تسریع گردد .

ویتامین B12 را به عنوان مکمل استفاده کنید

ویتامین های لاغر کننده : ویتامین B12 | ویتامین B12 چربی سوزی در بدن را افزایش می دهد و کاهش آن باعث ایجاد خستگی و کسالت میشود در نتیجه تحرک فرد کم شده و کالری سوزی کاهش می یابد بنابراین برای تنظیم روند کاهش وزن و لاغری حتما از ویتامین ها و مکمل های غذایی به دستور پزشک استفاده نمایید .

به طور کلی لاغر شدن و کاهش وزن اگر دچار چاقی مفرط نباشید با یک برنامه ریزی دقیق و منظم قابل اجرا می باشد . شما می توانید همه غذاهای مورد علاقه تان را بخورید در عین حال وزن کم کنید البته باید توجه داشته باشید کالری هایی که وارد بدنتان میشود باید با میزان فعالیت و سوخت و ساز آن متناسب باشد . .ورزش کنید و یک برش پیتزا هم بخورید ، سوپ بخورید و در کنارش پلو خورشت مورد علاقتان هم میل نمایید و شک نکنید با پشتکار کاهش وزن مورد نظرتان را بدست خواهید آورد.

برچسب ها

16 Comments

  1. سلام و ممنون بابت مطالب خوبی که میذارین
    اگه ممکنه دستور غذایی برای رژیم هایی که در موردشون گفتین هم بذارین

  2. سلام من دختری با وزن ۵۸ کیلو ۶ کیلو اضافه وزن دارم اصلاهم اهل ورزش نیستم یه برنامه غذایی واسه BMI بدن من پیشنهاد میکنین؟

  3. من خیلی چاقم ، قد من ۱٫۶۰ هست و وزنم ۲۱۵ کیلو ، دوستام بهم میگن دایره یا مربع ، زنم ولم کرده رفته ، با نظرتون می تونم در عرض شش ماه به وزن ایده آلم برسم یعنی ۱۵۰ کیلو کم کنم . خواهش می کنم کمکم کنید .

    1. سلام برای لاغر کردن زمان های کوتاه تایین نکن چون اونوقت میبینی به هدفت نمیرسی ناامید میشی من امتحان کردم که میگم

  4. سلام برای لاغر کردن زمان های کوتاه تایین نکن چون اونوقت میبینی به هدفت نمیرسی ناامید میشی من امتحان کردم که میگم

  5. من یه بار تو ده روز ده کیلو کم کردم خیلی سخت نیست روز های اولش خیلی سخته ولی بعد عادت میکنی من تو روز فقط دو تا سیب با دو لیتر اب میخوردم و دیگه لب به هیچی نمیزدم البته باعث کم خونی و سرگیجه میشه

  6. سلام با کالری سنجی راهت میتوتی کم کنی ساید ۱۵۰ نه اما انقدی کم میکنی که انگیزه بگیری

  7. آدم باید مثل تو خر باشه که همچین رژیم مزخرفی بگیره. طرف باید برا سلامتی وتناسب اندامش رژیم بگیره نه نابود کردن خودش

  8. من ده روز رژیم خام گیاه خواری گرفتم ده کیلو کم کردم فقط باید تا ده روز انواع سبزیجات خام همراه با انواع میوه به میزان دلخواه بخوریم هر چقدر در روز دوست دارید میتوانید میوه و سبزیجات بخورید موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن