پوستپوست و زیبایی کرج

توصیه های پوستی برای آقایان

داشتن پوستی سالم و شفاف فقط آرزو و مخصوص خانم ها نیست . مردان نیز علاقمند که پوست سالم و عاری از هر گونه لکه و تیرگی و جوش و اکنه داشته باشند . برای همین مراقبت های پوستی مخصوص به خود را باید داشته باشند .

به لحاظ بافتی پوست مردان نسبت به زنان از کلاژن و الاستین بیشتری برخوردار است و مردان پوست ضخیم تری دارند. غدد چربی در پوست مردان بیشتر از زنان بوده در نتیجه مردان پوست چرب تری دارند .

بنابراین مراقبت های پوستی در مردان نسبت به زنان اندکی تفاوت دارد . بنابراین مردان هم مانند خانم ها باید برای داشتن پوست سالم و صاف و جلوگیری از پیری زودرس پوست برخی توصیه های پوستی را جدی گرفته و رعایت کنند .

پوست خود را تمیز کنید و حداقل دو بار در روز بشویید

همانطور که گفتیم غدد چربی در پوست مردان بیشتر بوده پس پوست چرب تری دارند برای همین مردان باید حداقل دو بار در روز پوست خود را بشویند البته شستشو با اب کفایت می کند و لازم نیست حتما از شوینده های صابونی استفاده شود .

لایه برداری از پوست فقط مخصوص خانم ها نیست

مردان هم مانند زنان در معرض آلودگی هوا قرار گرفته و منافذ پوست انها بسته میشود برای هوارسانی به پوست و شفاف شدن ان لازم است حداقل هفته ای یکبار با لایه بردار ها پوست تمیز و لایه برداری شود . مردان هم مانند زنان میتوانند از لایه بردارهای خانگی استفاد کنند .

همیشه ضد آفتاب بزنید

استفاده از ضد آفتاب علاوه بر اینکه از لک های پوستی و آفتاب سوختگی جلوگیری می کند پوست را در برابر سرطان هم محافظت می نماید . مردان هم باید حتی در زمستان هنگام خروج از خانه ، پیاده روی و یا رفتن سر کار از ضد افتاب برای پوست خ استفاده نمایند البته باید از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنند .

از افتر شیو مناسب استفاده کنید

آقایان معمولا عادت دارند بعد از اصلاح برای نرمی و لطافت پوستشان ار افتر شیو استفاده می کنند . البته این روش مناسبی برای محافظت از پوست بوده و از التهاب و حساسیت بعد از اصلاح جلوگیری می کند اما آقایان باید بدانند حتما باید از افتر شیو های فاقد الکل و حاوی ویتامین سی استفاده نمایند که نرمی و لطافت پوست حفظ شود ضمن آنکه ویتامین سی برای شفاف و سالم بودن پوست نیاز است . افتر شیو های حاوی الکل پوست را خشک کرده و ممکن است ان را ملتهب نماید .

از لوازم مخصوص خود استفاده کنید

استفاده مشترک از وسایلی مانند کرم ها یا اصلاح کننده ها با همسر خود کار درستی نبوده و حتی ممکن است به پوست اسیب برساند چرا که پوست خانم ها و آقایان به لحاظ بافتی با هم متفاوت بوده و استفاده مشترک از این وسایل به هیچ وجه توصیه نمی شود . برای همین همیشه  کرم  ضد افتاب ، لوسیون ، نرم کننده و … به طور کلی وسایل مخصوص به خود را داشته باشید .

بر حسب سنتان از پوست خود مراقبت کنید

مردان هم مانند خانم ها باید قبل از اینکه پوست دچار چین و چروک شود از کرم های ضد چروک و کرم های دور چشم استفاده نمایند یا اگر پوستی خشک دارند مرتبا از مرطوب کننده استفاده کنند مردان در پوست خود به کلاژن بیشتری احتیاج دارند برای همین باید از کرم های استفاده کنند که کلاژن سازی در پوست را تقویت کنند و ویتامین های لازم از جمله ویتامین آ را به پوست انها برساند.

با نرم کننده ترک های لب را از بین ببرید

اگر لبهای شما همیشه خشک است و یا ترک دارد با رژ های مخصوص ترک لب اقایان همیشه انها را مرطوب و چرب نگه دارید.

تا می توانید اب بخورید

مصرف اب به میران کافی رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و از خشکی و چین و چروک زودرس آن جلوگیری می کند .

برای داشتن پوست سالم تغذیه مناسب داشته باشید

تغذیه مناسب و ورزش کردن باعث میشود پوست سالم تر و شاداب تری داشته باشید . در رژیم غذایی خود آب ، سبزیجات ، مواد پروتیینی سالم ، ماهی و روغن های مفید مثل روغن زیتون را بگنجانید تا از پوست سالم تر و زیباتری برخوردار شوید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

بستن