فکری دوست ندارد در مسیرش امتیازی را جابگذارد

شاهین بیانی کاپیتان و پیشکسوت اسبق تیم استقلال معتقد است این هفته تیم محبوبش در اهواز بازی آسانی نخواهد داشت.

استقلال با یک برد در هفته اول به مصاف فولاد می‌رود. این دیدار را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
قطعاً برد در هفته اول در روحیه اعضای تیم استقلال تأثیر مثبتی داشته است. استقلال باید بتواند این روند را ادامه دهد گرچه بازی دومش در اهواز دشوارتر از بازی هفته اول است. 

چطور؟
خب تیم فولاد از دیرباز و وقتی که در استان خوزستان پاگرفت در واقع به تیمی معروف شد که تمایل به سمت رنگ قرمز داشت و البته طرفدارانش هم تمایلات بیشتری نسبت به این رنگ داشتند. با اینکه فوتبالی‌های استان خوزستان بیشتر استقلالی هستند ولی خب این تیم با ساختار خوبی که داشت به یکی از تیم‌های سازنده بازیکن تبدیل شد و همیشه حریفی گلوگیر برای استقلال و پرسپولیس بوده و در این مدت که جواد نکونام به این تیم رفته وضعیت بهتری را هم برای فولاد به وجود آورده است. 

نکونام هم استقلالی است.
بله! ولی خب او الان یک مربی حرفه‌ای است و دوست دارد تیمش بهترین نتایج را در لیگ برتر کسب کند برای همین قطعاً نمی‌خواهد تیمش در خانه مغلوب باشد. فکر می‌کنم بازی تاکتیکی و شطرنج‌گونه‌ای را از هر دو مربی شاهد باشیم چون فکری هم مربی تازه‌کاری نیست و از صحبت‌هایش هم می‌توان فهمید که اصلاً دوست ندارد در مسیرش امتیازی را جابگذارد. 

اوضاع استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
گفتم که این تیم با برد هفته اول وضعیت روحی خوبی پیدا کرد و این خودباوری و اعتماد به‌نفس وقتی بیشتر شد که رضایت هواداران را از خودشان دیدند. بنابراین در این بازی فقط باید به موضوع تاکتیک تیمی و احتیاط توجه شود چون تیم نکونام نشان داده روی ضدحملات خیلی کار کرده و دنبال اولین فرصت برای ضربه زدن به تیم روبه‌رویی است. در واقع بهتر است این‌گونه بگویم که فولاد به خودی خود همیشه تیمی سرسخت و خوب بوده ولی حالا با نکونام زهردار هم شده است.