ابوالقاسم‌پور: به شیری بی احترامی نکنید

بهنام ابوالقاسمپور   در خصوص شکست پرسپولیس مقابل اولسان کره‌جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: همه شرایط پرسپولیس را دیدیم. این تیم سه بازیکن اصلی خودش را نداشت. علیرغم این شرایط بحرانی تیم، به نظرم بازی خلی خوبی را انجام دادند. 

وی ادامه داد: مهدی شیری ناخواسته و بدون قصد اشتباه کرد و یک پنالتی نصیب اولسان شد اما به نظرم در کل داور کمی به نفع حریف سوت زد. مثلا در صحنه پنالتی احمدنوراللهی، بازی تمام شده بود و باید سوت می‌زد. ضمن اینکه حریف حرفه‌ای‌تر بود. آن‌ها بازیکنان خیلی خوب، هزینه و برنامه‌ریزی بهتری داشتند. با این حال معتقدم پرسپولیس چیز خاصی از دست نداد. باید تمرکزشان را روی بازی‌های داخلی بگذارند و از نظر روحی و بدنی طوری ریکاوری کنند که تیم در مسابقات لیگ برتر شرایط ایده‌آل داشته باشد.

مهاجم اسبق پرسپولیس در مورد اینکه به نظر می‌رسید ارنج این تیم در ابتدای بازی مناسب نبود و همین مساله باعث شد شاهد تعویض‌های خوبی هم نباشیم، گفت: بله، دقیقا این موضوع صحیح است ولی ما داخل تیم و در تمرینات نیستیم که شرایط بازیکنان را بدانیم. یحیی گل محمدی این شرایط را از همه بهتر می‌داند. با این حال می‌شد مثلا شیری یک خط جلوتر بازی کند و سیامک نعمتی به سمت راست می‌رفت. یا اینکه شجاعی را می‌توانست زودتر به زمین بفرستد. او می‌توانست تعویض‌های بهتری داشته باشد.

ابوالقاسمپور تصریح کرد: با اینحال ما بیرون نشسته‌ایم و می‌گوییم اگر این کار را انجام می‌داد بهتر بود. تشخیص سرمربی این بوده، امیدوارم گل‌محمدی بتواند در ادامه کار از این بازیکنان به خوبی استفاده کند. هرچند که ما در کشورمان ضعف ساختاری داریم اما با همین شرایط هم می‌توانیم از این بازیکنان و این پتانسیل موجود، بهترین بهره را ببریم.

وی در مورد اینکه پرسپولیس فرصت خوبی داشت تا با استفاده از خستگی اولسان برنده فینال باشد، گفت: آن‌ها در کوران مسابقات بودند اما پرسپولیس هم چند هفته از شرایط مسابقه دور بود. به نظرم بچه‌های ما هم از نظر بدنی کم آوردند. حریف خسته بود اما چون در کوران مسابقات قرار داشت، شرایط بدنی بهتری داشتند. البته اگر بازیکنان اصلی ما در این مسابقه بودند، قطعا پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شد اما دو نایب قهرمانی هم افتخار بزرگی برای پرسپولیس است. ان‌شاالله در سومین فینال نقطه ضعف‌ها را برطرف و جبران کنیم.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد تمدید قرارداد یحیی گل‌محمدی که به نوعی از اولین اقدامات جعفر سمیعی در پرسپولیس محسوب می‌شود، عنوان کرد: به نظرم تدبیر خوبی بود و حالا یحیی خیالش راحت است که دو سه سال در این تیم حضور دارد. او باید برنامه ریزی کند تا تیم روز به روز بهتر شود. طبیعی بود و سمیعی باید این کار را می‌کرد. او حدود یک ماه است آمده و نباید انتظار داشته باشیم در این مدت همه چیز را دگرگون کند. سمیعی باید منابع مالی و ساختار مدیریتی باشگاه را درست کند. ضمن اینکه اگر ساختار اداری را هم تغییر بدهد، اتفاق خوبی است. البته باید به او زمان بدهیم. در یک ماه نمی‌تواند همه کارها را انجام بدهد.

ابوالقاسمپور در خصوص رفتارها و واکنش‌های هواداران در فضای مجازی اظهار داشت: انصافا هواداران به خوبی حمایت کردند. دوست داشتند تیم نتیجه بگیرد و بعد از بازی هم من در صفحات مجازی چیزی از آن‌ها ندیدم. به هرحال شیری ناخواسته اشتباه کرد اما بعضی از صفحات و شبکه‌های رقیب بی احترامی کردند که این کار به فرهنگ فوتبالی ما و جامعه ما ضربه و آسیب می‌زند.

وی افزود: روزی هم تیم‌های دیگر باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند و باید شرایط به گونه‌ای باشد که هواداران تیم‌های دیگر هم از آن‌ها حمایت کنند. نباید خدای ناکرده کاری کنیم که کشورهای و رقبای دیگر ما بگویند؛ هوادارانشان در کشور خودشان یکدیگر را تضعیف و کوچک می‌کنند. کری خوانی با فرهنگ در داخل کشور خودمان اشکالی ندارد اما بیرون از ایران هر تیمی بازی می‌کند و به میدان می‌رود، باید از آن حمایت کنیم.