به گزارش افکار نیوز به نقل از سايت گل ، مهرداد ميناوند همچنان علاقمندي شديد خود را به پرسپوليس حفظ كرده است. ستاره جناح چپ سابق پرسپوليس كه ركورددار حضور يك بازيكن ايراني در ليگ قهرمانان اروپا هم هست.

میناوند که قصد دارد فصل تازه‌ای از ورزشی خود را در نقش جدید آغاز کند در گفت‌وگو با سایت گل از شرایط امروز پرسپولیس می‌گوید تیمی که شکست‌هایش به شدت روی اعصاب هواداران قرار گرفته است.
آقای میناوند فردا لیگ به پایان می‌رسد و طرفداران پرسپولیس نگران هستند که یک نتیجه بد دیگر در اهواز رقم بخورد؟

راستش هیچ کدام از ما پیش بینی نمی‌کردیم که پرسپولیس دچار چنین بحرانی بشود. با آمدن آقای دنیزلی انتظار می‌رفت شرایط کلا تغییر کند که به هر حال این اتفاق رخ نداد.

فکر می‌کنید علت ناکامی‌ها چیست؟

من نمی‌توانم در این زمینه حرف بزنم چون به مسائل درون تیمی پرسپولیس اشراف ندارم ولی به هرحال شاید تعداد بازیکنان سطح بالای تیم آنقدری نیست در حد یک تیم مدعی باشد. پرسپولیس در این روزهای آخر به هم ریخته و سوال برانگیز بازی کرده و البته بدتر از هر چیز این است که طرفداران ایمان خودشان را به یک تیم از دست بدهند. چیزی که ما هیچ وقت فکر نمی‌کردیم برای دنیزلی و تیمش اتفاق بیفتد.


یعنی شما هواداران را هم مقصر می‌دانید؟

مقصر که نه ولی فرهنگ طرفداری در پرسپولیس باید قابل افتخار کردن باشد. اینکه یک تیمی که همیشه بالاست و می‌برد حمایت بشود چیز مهمی نیست، مهم این است که در شرایط بحرانی بتوانیم پشت تیم‌مان بایستیم.

شما در دوران فوتبال خود در پرسپولیس این روزها را به خاطر دارید؟

نمی‌شود مقایسه کرد. آن موقع در فوتبال ایران قدرت هنوز در اختیار استقلال و پرسپولیس بود و در واقع ما در فوتبال ایران یکه تازی می‌کردیم اما حالا تیم‌های شهرستانی به شدت رشد کرده‌اند و قدرت در فوتبال تقسیم شده است. بنابراین پرسپولیس با اقتداری که شما انتظار دارید دیگر بعید است که به وجود بیاید.

اما آن قدرت و برتری خیره‌کننده تیم شما از کجا می‌آمد؟

یک مثال می‌زنم من و رضا شاهرودی هر دو از سمت چپ پرسپولیس به تیم ملی دعوت می‌شدیم و برای مربی مشکل بود که یکی از ما دو نفر را در زمین بگذارد. این رقابت بی‌تنش هم نبود ولی نتیجه‌اش به تیم می‌رسید. هر کدام از ما خوب نبود آن یکی می‌آمد بازی را در می‌آورد اما حالا چی؟ نه آن رقابت را می‌بینید نه آن کیفیت و نتیجه‌اش همین می‌شود که پرسپولیس به رده پانزدهم سقوط می‌کند. ما واقعا خواب این اتفاق را هم نمی‌دیدیم.

پرسپولیس چه کار باید بکند؟

به نظر من باید قبل از هر چیز به مصطفی دنیزلی ایمان آورد. او مربی بزرگی است و یک شانس برای فوتبال ایران، هیچ وقت فراموش نکنید در سالی که پاس بود قهرمانی را فدای از حقوق بازیکنش کرد و این کاری نیست که هر مربی‌ای قادر به انجام باشد.

فقط یک مربی بزرگ است که می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد … من مطمئنم دنیزلی همچنان کیفیت شخصیتی خود را حفظ کرده ولی حالا بازی به سمتی رفته که شاید نقشه‌ای برای مهار آن نداشتند. در واقع اتفاقات این یک ماه پرسپولیس کمی که چه عرض کنم بیش از حد شگفت‌انگیز است، انگار که زلزله آمده باشد زلزله‌ای که حتی در یک خانه ضدزلزله باشی نتوانی خودت را از آن حفظ کنی. به هر حال من امیدوارم پرسپولیس بازی فولاد را ببرد و با برد در مسابقات آسیایی فصل آینده را در شرایط بهتری آغاز کند.

نظرت درباره نقش کسانی که باید کمک دنیزلی باشد چیست مثلا علی کریمی؟

به هر حال علی بزرگتر تیم است و بازی و شکل کار کردنش برای تیم همچنان با همه متفاوت است. البته او در نرفتن به تبریز خیلی اشتباه کرد ولی کریمی آنقدر بازیکن بزرگی هست که این اشتباهش را ندید بگیریم.

اما خیلی‌ها اصرار دارند کریمی علت آغاز این بحران است؟

کریمی بازیکن بزرگ است و یک بازیکن دلی. به نظر من او همه وجودش دل است اگر علی من را به عنوان یک برادر قبول داشته باشد دوست دارم به او بگویم که بیشتر از خودش مراقبت کند او باید یک عصای بزرگ برای سرمربی تیم باشد و فردا و بازی الشباب و انشاالله بازی پلی آف توانش را به همه نشان دهد.

خیلی از بازیکن‌ها آمدند که بزرگ بودند و محبوب اما نتوانستند خودشان را حفظ کنند و به مرور آن موقعیت را از دست دادند. علی باید حواسش به این نکته باشد خود من مثال خوبی در این زمینه هستم. در یک زمانی اشتباهات بدی کردم و هیچ وقت نتوانستم آنها را جبران کنم در حالی که کار باید به وقتش باشد و حالا وقتی که باید علی کریمی آن ظرفیت فوق‌العاده درونی‌اش را باید بروز بدهد.

علی پروین چطور؟

علی اقا بزرگ پرسپولیس است. من به عشق علی پروین به پرسپولیس آمدم اما خیلی تعجب کردم وقتی که او گفت: بیایید مشکلات را حل کنید. به نظر من علی پروین برای این در پرسپولیس است که اینجور مشکلات را حل کند نه اینکه کنار بایستند و انتظار داشته باشد که بقیه برای رفع بحران پا پیش بگذارند. همه پرسپولیسی‌ها از پروین انتظار بزرگتری دارند و این بزرگی باید در چنین مواقعی به کمک تیم بیاید.

برنامه خودت چیست. نمی‌خواهی مربیگری کنی؟

دوست دارم هر كاري كه ميكنم به بهترين شكل انجام دهم. من بايد خودم را مجهز كنم به كلاسهاي خوب بروم و بعد به مربيگري فكر كنم؛ كاري كه از تابستان سال بعد انجامش خواهم داد. ضمن اينكه ايدههاي ديگري براي خود فوتبال دارم كه اگر زمينهاش در ايران باشد انجامش خواهم داد.