فتح‌الله‌زاده: آخر هفته تکلیفم مشخص می‌شود

به گزارش افکار نیوز،علی فتحالله در گفتوگو با فارس ،در خصوص عملکرد استقلال در لیگ یازدهم و تصمیمش برای فصل آینده صبحتهای زیر را مطرح کرد:

- اقای فتح‌الله‌زاده لیگ یازدهم تمام شد، شما روی حرف خودتان هستید و نمی‌خواهید بمانید؟

روی حرفم ایستاده‌ام. مشکلاتی که امسال داشتیم بخصوص در اواخر فصل مرا خیلی اذیت کرد و ما هم به خاطر همین مشکلات نتوانستیم قهرمان شویم. بهتر است یک نفر از بیرون به قضاوت بنشیند و بگوید چه کسی حق می‌گوید. من، هم باید بازیکنان را مدیریت می‌کردم، هم پول می‌آوردم و هم حاشیه‌ها را جمع می‌کردم. هر کسی در این شرایط اذیت می‌شود و کسی از عهده این مشکلات برنمی‌آید. منتظر هستم آقای عباسی از شهرستان برگردد و نزد او بروم و مشکلات را بازگو کنم. اگر مشکلات برطرف شود می‌مانم.

- از نظر کارشناسان بحث‌های مدیریت اخیر باعثشد تیم استقلال نزول پیدا کند.

ما از جایی ضربه خوردیم که باید به دیگران ضربه می‌زدیم و از جایی که باید حمایت می‌شدیم ضربه خوردیم. بازی‌های ساده‌ای را از دست دادیم. قهرمانی دست ما بود و با یک اختلاف امتیاز جام را از دست دادیم. حاشیه‌ها به ما لطمه زد و خودم قبول دارم که صحبت‌های اخیر باعثشد افت کنیم.

متاسفانه برخی فکر می‌کنند وقتی اینطور صحبت می‌کنم می‌خواهم کسی را تخریب کنم اما ما در حال آسیب‌شناسی هستیم. نمی‌خواهم بگویم که من بی تقصیر و بی گناه بودم اما در مجموع در حق ما کم لطفی شد و تیمی که با هزار مصیبت جمع و جور کرده بودم خیلی مفت قهرمانی را از دست داد. البته باید از بازیکنان با غیرت استقلال و کادر فنی و همچنین هواداران تشکر کنم. بچه‌ها در لحظات آخر زحمت خود را کشیدند و کم نگذاشتند. آنها حتی اجازه ندادند قهرمان یک هفته قبل از پایان لیگ مشخص شود.

- روز گذشته در ورزشگاه آزادی شعارهای مختلفی داده شد برخی فرهاد مجیدی را تشویق می‌کردند و عده‌ای هم علیه او شعار می‌دادند.

تیم بزرگ تنوع فکری بزرگی دارد. هواداران می‌گفتند فرهاد باید باشد ولی عده‌ای دیگر شعار می‌دادند که بازیکن پولکی نمی‌خواهیم. وقتی این همه تنوع وجود دارد کسانی که تصمیم‌گیرنده هستند اگر تصمیماتشان واحد نشود و وارد میدان شوند ضربه می‌خورند. باز تاکید می‌کنم اگر شرایط برای ماندنم مهیا نباشد نمی‌مانم و این جمله هم شوخی نیست. با توجه به اینکه دیگر لیگ تمام شده این صحبت‌ را جدی‌تر می‌گویم.

این اواخر که متوجه شده بودم تیم دچار حاشیه شده ترمز خود را کشیدم چون نمی‌خواستم به استقلال ضربه وارد شود. برای بهبود شرایط اگر زورم به کسی نرسد زورم به خودم می‌رسد و نمی‌مانم. استقلال با این تفکر و با این شرایط لطمه می‌خورد و اگر به همین شیوه ادامه دهد سال بعد پنجم هم نمی‌شود.


- اگر از بحثمدیریتی بگذریم و بخواهیم استقلال را از نظر فنی نقد کنیم شما به مدیریت خود و عملکرد کادر فنی چه نمره‌ای می‌دهید؟

به طور حتم بحثمدیریت و فنی جدا از هم نیست. ما همانند یک حلقه متصل هستیم. ابتدا تیم خوبی بستیم و حتی نتیجه خوبی هم گرفتیم. این نتیجه را هیچ تیمی نگرفته است. تنها تیمی هستیم که یک جام قهرمانی راکسب کردیم و در لیگ هم سوم شدیم. اگر قرار باشد ایران ۴ سهمیه در آسیا داشته باشد ۲ سهمیه را استقلال گرفته است. ابتدای فصل مهره‌های خوبی گرفتیم که به ما لقب کهکشانی دادند.

- اما در برخی پست‌ها هم کمبود بازیکن داشتید.

شما این را در نظر بگیرید که در یک مقطع زمانی واحد سه بازیکن خط میانی خود را به دلیل مصدومیت از دست دادیم. در همین سه بازی پایانی که بازیکنان ما بازگشتند سه‌تا سه تا گل زدیم. آسیب‌دیدگی نه دست من است و نه دست مظلومی. ممکن است در طول فصل تصمیم‌گیری‌های من و یا مظلومی ایراد داشته اما در مجموع من به استقلال و عملکردمان نمره ۱۷ یا ۱۸ می‌دهم چون توانستیم قهرمان جام حذفی شویم.

شما تیمی را پیدا کنید که بالاتر از ما باشد حتی سپاهان که لیگ را گرفته در جام دیگری ناکام بوده اما ما توانستیم در لیگ سوم شویم. استقلال استحقاق کسب ۲ جام را داشت و در این ماجرا بازیکنان تقصیرکار نیستند. این ما بودیم که از بیرون مقصر بودیم و نتوانستیم شرایط خوب را برای بازیکنان مهیا کنیم. من معتقدم استقلال خودزنی کرد.



- پرویز مظلومی روز گذشته اعلام کرد مقصر قهرمان نشدن استقلال و رفتن مجیدی او بوده است.

اینطور نیست. مجیدی بازیکن بزرگی بود و من بازی‌های خوب او را کتمان نمی‌کنم اما وقتی از استقلال جدا شد ما در امر گلزنی کم نیاوردیم. یرکوویچ برای ما کم گل نزده است. ما خیلی بدشانسی آوردیم و اگر مظلومی این صحبت را کرده شکسته نفسی کرده است.

- روز گذشته بخشی از هواداران استقلال از شما می‌خواستند امیر قلعه‌نویی را به این تیم بازگردانید. اکنون که مظلومی با استقلال قرارداد ندارد اگر شما ماندنی شوید گزینه اول قلعه‌نویی خواهد بود یا خیر؟

اجازه بدهید بازی استقلال و نسف‌قارشی تمام شود و من با مسئولان صحبت کنم و تکلیفم روشن شود سپس در این زمینه صحبت می‌کنم. شاید من در استقلال نباشم و به همین دلیل گفتن نظرم درست نیست. چهار، پنج روز تحمل کنید همه چیز مشخص می‌شود.

- تجربه ثابت کرده که هر چه دیدتر بحثمدیریتی استقلال مشخص شود فصل خوبی در انتظار این تیم نخواهد بود.

من از دو ماه و نیم قبل به رئیس هیئت مدیره گفتم چون دیدم جوی نیست که به من کمک کنند به آنها تاکید کردم که به فکر بازیکن باشند و قرار هم شد آقایان فرزامی و زرینچه پیگیری‌های لازم را در خصوص بازیکنان انجام دهند. البته فصل تازه دیروز به پایان رسیده و ما فرصت کافی داریم. من هم اهل فرصت‌سوزی نیستم و قطعا در ۵ روز آینده تکلیف خودم را روشن می‌کنم.

فردای بازی با نسف‌قارشی یعنی روز پنجشنبه مشخص می‌شود که ماندنی هستم یا نه و شاید برای رسیدگی به امور باشگاه به ازبکستان نروم. بازی حساسی با این تیم داریم و برای صعود به مرحله بعد حداقل به یک امتیاز نیاز داریم اما نباید برای یک امتیاز به میدان برویم. اگر سپاهان هم الاهلی را ببرد یک سوپر جام جانانه با آنها در اصفهان خواهیم داشت.

- قبول دارید قهرمانی حق سپاهان بود.

فکر می‌کنم سپاهان و استقلال هر دو حق‌شان قهرمانی بود. به رحیمی و سپاهان بابت این قهرمانی تبریک می‌گویم و به مردم آذربایجان و امیر قلعه‌نویی هم تبریک می‌گویم.

- چه زمانی با بازیکنان تسویه حساب می‌کنید؟

قرار بود چند روز قبل تنخواه وزارت ورزش به حساب باشگاه استقلال واریز شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و من را با مشکلاتی روبرو کرد. امیدوارم این تنخواه برسد تا بتوانم از خجالت بازیکنان دربیایم.