به گزارش افکارنیوز به نقل از عصر ایران؛ جواد خیابانی احتمالاً به خوبی میداند که مردم پشت سرش چهها میگویند! او قطعاً صفحاتی را که مردم در فیس بوک برای او ساختهاند دیده است. از جوکها و اسام اسهای مربوط به خودش نیز کمابیش باخبر است. نیز قطعاً میداند که در فیس بوک عادل فردوسیپور محبوب است اما او، اگر نگوییم منفور، در بهترین حالت سوژهای برای خندیدن مردم است.

خیابانی کمدین نیست ولی خیلی‌ها به حرفهای او می‌خندند! چرا؟ دلیلش را همه می‌دانیم: جواد خیابانی در حیف گزارش بازی، حرفهایی می‌زند که از دقت و عقلانیت به دور است. مردم ایران هم که غمگین و خسته‌اند؛ پس باید سوژه‌ای برای خندیدن و تفری کردن پیدا کنند و چه سوژه‌ای بهتر از خیابانی؟!

اما از حق و انصاف هم نباید گذشت و آن اینکه خیابانی جدیداً تلاش ویژه‌ای می‌کند تا به شکل جدید و قابل قبولی گزارش کند.

او پیش از آغاز بازی فینال جام حذفی آلمان، بین دو تیم بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند، سوالات عمیق و قابل توجهی از کار‌شناس برنامه پرسید.

جواد خیابانی که روزگاری نه چندان دور جوگیر موفقیت‌های ورزشکاران ایرانی می‌شد و مثلاً در کنار تکواندکار برنده مدال نقره بازی‌های آسیاسی می‌نشست و رو به دوربین خطاب به تکواندکار قطری، با عصبانیت می‌گفت «خجالت بکش! خجالت بکش!»، و یا به دیگر قهرمان ایرانی، که پس از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی برای مصاحبه با تلویزیون ایران در کنار خیابان نشسته بود، می‌گفت «پیچوندی دیگه، پیچوندی!»، قبل از بازی یابرن و دورتموند سوالات پخته و عمیقی از کار‌شناس برنامه پرسید.

مثلاً خیابانی از کار‌شناس پرسید چرا به فوتبال آلمان می‌گوییم فوتبالی تاکتیکی؛ مگر بارسلونا و رئال مادرید تاکتیک ندارند؟ و یا این سوال را قبل از آغاز بازی مطرح کرد که کدام تیم بر‌تر خواهد بود؟ و منظورش از این سوال، نه پیش بینی نتیجه بازی، بلکه غلبه تاکتیکی این یا آن تیم بود.

گزارش او هم از بازی فینال، هر چند که خالی از اشتباه و بی‌دقت‌های معمولش نبود، اما بهتر از خیلی از گزارش‌های قبلی‌اش بود. خیابانی لحظه‌ای که داور بازی به نفع بایرن مونیخ اعلام پنالتی کرد و به دروازه‌بان دورتموند بابت خطای پنالتی اخطار داد، به اشتباه فکر کرد که داور به ماریو گومز بابت تمارض اخطار داده است. او خیلی دیر فهمید که داور پنالتی گرفته و به دروازه‌بان دورتمند اخطار داده است. و یا زمانی که آلابا بر روی مهاجم دورتموند خطا کرد، خطاکننده را باد اشتوبر معرفی کرد و در حرکت آهسته صحنه پنالتی متوجه شد که بازیکن خطاکار که بوده است.

با این حال، باز هم گزارش او از بازی بایرن و دورتموند، تا الان که در نیمه اول این بازی هستیم، بهتر از خیلی از گزارش‌های پیشین‌اش بوده است.

جواد خیابانی میتواند خودش را احیا کند؛ به شرطی که فراموش نکند که کارش چیست. او گزارشگر فوتبال است. همین و بس!