ف. ک از مربیگری در لیگ برتر محروم شد

افکار: تیم های گهر زاگرس، آلمینیوم هرمزگان و پیکان تهران در شرایطی لیگ برتری شدند که هنوز خوشحالی هواداران این تیم ها به پایان نرسیده بود که شنیده شد فرهاد کاظمی از سرمربیگری تیم پیکان کنار گذاشته شد.
این در حالی است که از آخرین باری که فرهاد کاظمی حضور روی نیمکت یک تیم لیگ برتری را تجربه کرد، حدود ۳ سال می‌گذرد، زمانی که او دوباره به اصفهان برگشت تا هدایت تیمی را قبول کند که در دومین دوره لیگ آن را قهرمان کرده بود. کاظمی بعد از پایان آن فصل از سپاهان جدا شد و ابومسلم تیم بعدی او در لیگ برتر بود ولی سازمان لیگ نگذاشت کاظمی در لیگ برتر روی نیمکت بنشیند و کارت مربیگری او را صادر نکرد.
آن زمان مسئولان سازمان لیگ به طور صریح از دلایل محرومیت کاظمی برای نشستن روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری حرف نمی‌زدند ولی این مربی بارها در مصاحبه‌هایش اعلام کرد حاضر است مشکل او را در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کنند. او بارها خواست تا مسوولان سازمان لیگ دلایل محرومیتش را بگویند ولی بر خلاف خواسته اش این موضوع رسانه‌ای نشد و کاری هم از دست او ساخته نبود. کاظمی با پیش آمدن این شرایط از لیگ برتر دور شد و سرانجام تصمیم گرفت در لیگ دسته اول مربیگری اش را ادامه دهد. او امسال پیکان را به لیگ برتر آورد و خیلی‌ها تصور می‌کردند که سال آینده هدایت این تیم را همچنان بر عهده خواهد داشت ولی دیگر کاظمی را در پیکان نخواهیم دید.
رییس هیات مدیره باشگاه پیکان روز چهارشنبه به طور رسمی اعلام کرد که کاظمی سرمربی این تیم دیگر سال آینده روی نیمکت پیکان نخواهد نشست که این خبر در نوع خودش عجیب بود. پیکان پس از سقوط به لیگ دسته اول دوباره سراغ کاظمی رفت و این مربی توانست تیم ایران خودرو را دوباره به لیگ برتر بیاورد.
تا چند روز پیش همه تصور می‌کردند که کاظمی در فصل جدید لیگ برتر روی نیمکت پیکان خواهد نشست ولی به یکباره همه چیز عوض شد. رییس هیات مدیره پیکان گفته که جدایی کاظمی از این تیم به دلیل اختلاف در مسائل مالی و تعیین بودجه برای خرید بازیکن بود ولی گفته می‌شود که این موضوع دلیل اصلی جدایی کاظمی از پیکان نیست.
شنیده می شود جدایی فرهاد کاظمی که یکی از همان ف. ک های معروف به شمار می رود، از سوی یک دستگاه بالاتر صادر شده و به همین دلیل مدیران پیکان مجبور به کنار گذاشتن وی شدند.
بنابراین گزارش در سالهاي اخير مشكل بسياري از مربيان كه حق مربيگري در ليگ دسته اول را نداشتند حل شد ولي گويا كاظمي همچنان بايد پشت خط ليگ برتر بماند. او فعلا سياست سكوت در پيش گرفته و بايد ديد اين وضعيت براي كاظمي تا چه زماني ادامه خواهد داشت.