به گزارش افکارنیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، نمایندگان کشورمان در نخستین روز از رقابتهای بینالمللی کشتی آزاد و فرنگی جوانان رومانی در اوزان ۵۰، ۶۰، ۷۴، ۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم موفق به کسب ۱۴ مدال رنگارنگ شدند.

آزادکاران با کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و فرنگی‌کاران جوان با کسب ۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز به کار خود در روز اول پایان دادند.

نتایج پنج وزن کشتی آزاد جوانان نیز به شرح زیر است:

در ۵۰ کیلو حمید خلیلی پس از استراحت در دور اول در دور دوم کشتی‌گیری از رومانی را شکست داد و در دور سوم هم از سد کشتی‌گیر دیگر میزبان گذشت و فینالیست شد. خلیلی در دیدار نهایی با غلبه بر حریف مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت.

در ۶۰ کیلو آرش دنگسرکی پس از استراحت در دور اول در دور دوم حریفی از بلغارستان را از پیش رو برداشت و در سوم نیز کشتی‌گیر از رومانی را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. دنگسرکی با پیروزی مقابل کشتی‌گیر مجارستانی راهی دیدار فینال شد. آزادکار جوان کشورمان در دیدار فینال کشتی‌گیر میزبان را از پیش رو برداشت و دومین طلای آزادکاران را کسب کرد.

در ۷۴ کیلو علی شفیع‌زاده در دور اول حریفی از لهستان را شکست داد و در دور دوم آزادکاری از مجارستان را مغلوب کرد تا در نیمه‌نهایی با عباسی دیگر نماینده کشورمان رو در رو شود.

محسن عباسی دیگر آزادکار این وزن در دور اول حریفی از مولداوی را شکست داد و در دور دوم کشتی‌گیری از لهستان را مغلوب کرد تا در دور سوم مقابل شفیع‌زاده قرار گیرد.

شفیع زاده با پیروزی مقابل عباسی فینالیست شد. وی در دیدار پایانی به آزادکار رومانی باخت و به مدال نقره بسنده کرد. محسن عباسی هم در دیدار رده‌بندی با برتری در مقابل حریفی از لهستان به مدال برنز رسید.

در ۹۶ کیلو احسان زندیه در دور اول کشتی‌گیری از مولداوی را شکست داد تا در دور دوم با مهران میرزایی، دیگر نماینده کشورمان در این وزن هم که در دور اول کشتی‌گیر مجارستان را شکست داده بود روبه‌رو شود. زندیه موفق شد با پیروزی مقابل میرزایی راهی فینال این وزن شود. آزادکار کشورمان در فینال کشتی‌گیری از رومانی را شکست داد و به مدال طلا رسید. مهران میرزایی نیز با برتری مقابل حریفی از مولداوی در دیدار رده‌بندی به مدال برنز رسید.

در ۱۲۰ کیلو علیرضا محمدی در دور اول کشتی‌گیر از آلمان را مغلوب کرد و با پیروزی مقابل کشتی‌گیر بلغارستانی در دور دوم راهی فینال شد. در این وزن عبدالله قمی نیز در دور اول از سد حریفی از مولداوی گذشت و در دور دوم نیز توانست حریف بلغار خود را از پیش رو بردارد و به فینال برسد. دیدار پایانی این وزن هم کاملا ایرانی بود و در نهایت با قهرمانی عبدالله قمی خاتمه یافت.

نتایج پنج وزن کشتی فرنگی جوانان نیز به شرح زیر است:

در ۵۰ کیلو فرشاد عیسوند در دور اول حریفی از مجارستان را از پیش رو برداشت و در دور دوم هم با برتری مقابل کشتی‌گیر دیگری از مجارستان راهی فینال شد. عیسوند در فینال مقابل حریفی از رومانی کشتی گرفت و با قبول شکست به مدال نقره بسنده کرد.

در ۶۰ کیلو رامین طاهری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به فرنگی‌کاری از کرواسی را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله از سد حریف مجارستانی گذشت و به فینال راه یافت. هادی اسکندری هم در این وزن پس از پیروزی مقابل کشتی‌گیرانی از لهستان، مولداوی و لهستانی به دیدار پایانی راه پیدا کرد تا در فینال مقابل طاهری قرار گیرد. هادی اسکندری با برتری مقابل طاهری در فینال نشان طلا را از آن خود کرد.

در ۷۴ کیلو یوسف قادریان دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۰ نوجوانان در دور اول کشتی‌گیر رومانی را شکست داد و در دور دوم هم حریفی از رومانی را پشت سر گذاشت و راهی فینال شد. قادریان در دیدار نهایی با پیروزی مقابل فرنگی کار بلغارستانی به مدال طلای این وزن رسید.

در ۹۶ کیلو پوریا میرزا معصوم‌زاده پس از پیروزی در دور اول مقابل حریفی از رومانی در دور دوم هم از سد کشتی گیر مجارستان گذشت. معصوم زاده در نیمه‌نهایی به کشتی‌گیر کرواسی باخت و شانس حضور در فینال را از دست داد، اما در دیدار رده‌بندی کشتی‌گیر لهستانی را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در ۱۲۰ کیلو مهدی پورشیخ دور اول به حریفی از بلغارستان و را واگذار کرد، اما به دلیل دوره‌ای بودن رقابت‌ها در این وزن، دوباره به میدان رفت در دیدار بعدی مقابل حریفی از رومانی به پیروزی رسید. وی در دیدار با حریف مجارستانی در نهایت با شکست مواجه شد و به عنوان سومی رسید.

رقابتهای اوزان ۵۵ ، ۶۶ و ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد و فرنگی تورنمنت رومانی ساعت ۹ صبح امروز (یکشنبه) به وقت رومانی در شهر پیتستی برگزار خواهد شد.