کاری که تاج برای شیخ سلمان نکرد!

بعد از اعلام میزبانی بحرین در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 انتقادهای زیادی از فدراسیون فوتبال و به ویژه مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال صورت گرفت و حتی برخی مدعی شدند که مهدی تاج  با اشتباه محاسباتی از شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا حمایت کرد و برای او رای جمع کرد.

اما گویا برخلاف تصور، مهدی تاج  در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا رایزنی برای رای آوردن شیخ سلمان انجام نداده زیرا  در آن زمان شیخ سلمان نیازی به لابی نداشته و  تنها نامزد حاضر در این انتخابات خودش بود و انتخابات با یک نامزد برگزار شد و شیخ سلمان رقیبی در کنار خود نداشته است.

به هر حال انتشار ویروس کرونا از حدود یکسال پیش تاکنون شرایط مسابقات فوتبال در سراسر جهان را دچار تغییرات ناخواسته و ناخوشایندی کرده است و حتی لیگ قهرمانان در سال جاری به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار شد.

مدیران کنونی فدراسیون فوتبال که با رای اعضای مجمع به این سمت انتخاب شده اند از هم اکنون دو اتفاق مهم را پیش رو دارند اول مسابقات مقدماتی جام جهانی است که نیاز به تدارکات مناسب و ویژ‌ه‌ای برای تیم ملی دارد تا تیم ملی ایران بتواند از این مرحله سخت به سلامت عبور کند.

اتفاق بزرگ و مهم دیگر که نیازمند تلاش و  تدبیر حداکثری است بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال است که در آن قرار است در این یکسال پیش رو این اساسنامه و موضوع ماهیتی فدراسیون فوتبال به تایید برسد.