توصیه جالب مربی سابق پرسپولیس به سرخپوشان برای بازی با الریان

مصطفی قنبرپور درباره شکست یک بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس مقابل الوحده امارات در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: آن گونه که خود یحیی گل محمدی گفت پرسپولیس نیمه اول را خوب شروع نکرد و خیلی زود دروازه‌اش با ضربه مهاجم حریف باز شد. فکر می‌کنم نداشتن تمرکز و خستگی از عوامل اصلی این موضوع بود، اما در کل تمام تیم‌های حاضر در گروه پنج لیگ قهرمانان با توجه به شرایط آب و هوایی شهر گوآ همیشه نمی‌توانند ایده‌آل بازی کنند.

وی افزود: قطعا پس از گذشت ۳-۲ بازی در اوج بودن امکان دارد تیم‌ها دچار افت شوند و این افت هم با تمام احترامی که برای بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس قائل هستم در بازی شب گذشته این تیم مشخص بود. در نیمه اول بازی با الوحده شادابی بازی‌های گذشته را در ساق پای بچه‌ها ندیدم که قطعا یکی از دلایل اصلی این موضوع شرایط خاص آب و هوایی است.

بازیکن اسبق پرسپولیس ادامه داد: پرسپولیس در 4 بازی قبلی خود عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، اما به نظر من برای دیدار با الوحده به خوبی ریکاوری نشده بود. کادر فنی به این موضوع کاملا واقف هستند و بهتر از ما هم می‌دانند که چه اتفاقی رخ داده است. در نیمه دوم بازی پایاپایی را شاهد بودیم، تیم الوحده با جمع شدن در نیمه زمین خود و روی آوردن به کارهای کاملا تدافعی به دنبال حفظ گل زده‌اش بود و سعی می‌کرد با بستن روزنه‌ها اجازه نزدیک شدن بازیکنان پرسپولیس به دروازه‌اش را ندهد.

قنبرپور افزود: الوحده در این زمینه کاملا موفق بود و بچه‌های ما با استفاده از شوت‌های از راه دور موقعیت به دست می‌آوردند. البته به دلیل بدشانسی پرسپولیس و خوش اقبالی حریف ضربه زیبای احسان پهلوان به تیر دروازه برخورد کرد و از این راه هم نتوانستیم به گل برسیم. الوحده در نیمه دوم سعی داشت از ضد حملات استفاده کند، در ابتدای نیمه دوم تا حدی این کار را انجام داد ولی در اواخر مسابقه با توجه به افت بدن بازیکنانش توانایی رسیدن به دروازه پرسپولیس را نداشت. 

وی اضافه کرد: در مجموع بازی شب گذشته را پایاپای دیدم و الوحده با تمرکز لازم و خوب دیدن توانست از تک گل  خود محافظت کند. بازیکنان پرسپولیس هم خیلی زحمت کشیدند. برخی مواقع پیش می‌آید یک تیم با وجود در اختیار داشتن مالکیت زمین، تسلط بر حریف و بهتر بودن آمار خود در زمینه های مختلف، نتیجه ایده‌آل را به دست نمی‌آورد. پرسپولیس هم در بازی شب گذشته با الوحده چنین شرایطی را داشت. به ویژه در نیمه دوم غالب بر بازی بود و توپ و میدان را در اختیار داشت اما نداشتن تمرکز کامل و بدشانسی مانع از گلزنی‌اش شد.

سرپرست اسبق پرسپولیس در مورد دیدار بعدی پرسپولیس مقابل الریان قطر تصریح کرد: در تورنمنت‌ها هر اتفاقی محتمل است زیرا تیم‌ها با آمادگی خوبی وارد مسابقات می‌شوند و هیچ حریفی از قبل بازنده نیست. قطعا برای بازی با الریان باید مربیان با بازیکنان صحبت کرده و آمادگی ذهنی، روحی و فنی تیم را بالا ببرند تا نمایش قابل قبول و به قول معروف پرسپولیسی را از این تیم در این مسابقه ببینیم.

قنبرپور اضافه کرد: نمی‌توان از همین حالا نتیجه بازی را پیش بینی کرد اما امیدوارم پرسپولیس به سبک خودش بازی کند. قطعا کادر فنی این تیم به این دلیل که شرایط  را بهتر از هر کسی لمس می‌کنند، تمام این مسائل را می‌دانند اما همیشه گفته‌ام بازی 90 دقیقه است. امکان دارد در دقیقه یک به دلیل نداشتن تمرکز گل بزنید یا گل بخورید و دقیقه 95 هم با یک گل شکست خورده یا برنده شوید.

وی افزود: یک تیم باید در طول مسابقه بازی را بالانس کند، این گونه نیست که نیاز باشد همیشه در  حملات شرکت کند بلکه گاهی مواقع نیاز به دفاع کردن هم هست. تیم باید آرامش داشته و نظم و انضباط را حاکم کند. خوشبختانه پرسپولیس در تمام پست‌ها بازیکنان حرفه‌ای دارد که این کارها را به خوبی بلد هستند.

مربی اسبق پرسپولیس عنوان کرد: امیدوارم این بازیکنان کلیدی با همان آرامش و اعتماد به نفس دیدارهای قبلی مقابل الریان قطر بازی کنند، شکست مقابل الوحده هم اتفاق خاصی نیست. پرسپولیس چند بازی را با قدرت برنده شد اما مقابل الوحده شرایطی به وجود آمد که با یک گل شکست خورد. باید این مسابقه را هر چه سریع‌تر فراموش کرده و به  عنوان بازیکنانی حرفه‌ای به دیدار مقابل الریان فکر کنند. شاید خود این باخت شوکی برای بچه‌های پرسپولیس باشد تا در دیدارهای آینده بهتر و با آرامش بیشتری بازی کنند.

قنبرپور اضافه کرد: ‌از اینجا باید درگذشت حمید  جاسمیان، پیشکسوت ارزشمند و اولین کاپیتان تاریخ باشگاه پرسپولیس را هم به خانواده‌اش و جامعه فوتبال تسلیت گفته و آرزو می‌کنم همه مردم ایران و جهان با از بین رفتن ویروس کرونا در سلامتی کامل زندگی خود را ادامه دهند.