به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، هفته گذشته بود كه قائم مقام باشگاه مس كرمان از مذاكره اين باشگاه با فردريك كانوته مهاجم پا به سن گذاشته و مسلمان سويا خبر داد. شايد در نظر اول كسي فكر نميكرد مس كرمان بتواند با اين مهاجم محبوب هواداران سويا به توافق برسد اما خبرهايي كه ديروز و امروز در برخي رسانههاي معتبر فرانسوي و اسپانيايي منتشر شده حكايت از نزديك شدن اين بازيكن ماليايي به تيم كرماني دارد.

پایگاه‌های خبری فرانسه ۲۴، AFP(خبرگزاری فرانسه)، AS، الدسمارک، ساکروی، گل و چند سایت اینترنتی دیگر از مذاکره این باشگاه با کانوته خبر داده‌اند.

هرچند بیشتر این پایگاه‌ها در خبر خود به رسانه‌های داخلی اشاره کرده و بر اساس آن مدعی شده‌اند که مقصد بعدی کانوته ایران است اما پایگاه اینترنتی روزنامه AS اسپانیا که یکی از روزنامه‌های معتبر این کشور محسوب می‌شود، در گزارش خود در این باره آورده است: کانوته که روز قبل در شهر سویا مشغول امضا کردن نسخه‌های کتاب جدید خود بود، به زودی به کرمان سفر می‌کند تا با این تیم قرارداد خود را به امضا برساند.

همچنین سایت ساکروی پس از اشاره به مذاکره مسئولان مس با این بازیکن، نوشته است که پیش‌بینی می‌شود کانوته روز شنبه به دوبی برسد و دو طرف مذاکرات خود را در این شهر انجام دهند.

این سایت در ادامه آورده است: این مهاجم قدرتمند که در صورت توافق با مس کرمان بزرگ‌ترین بازیکنی خواهد بود که در تابه حال در لیگ ایران بازی کرده، گزینه‌ای مناسب برای هواداران فوتبال‌دوست ایران خواهد بود چرا که ایرانی‌ها پیش از این هم به خاطر به ثمر رساندن ۲۰۰ گل در تیم‌های مختلفی که کانوته در آن‌ها حضور داشته، به خوبی او را می‌شناخته‌اند.

الدسمارک در این باره نوشت: فریدریک کانوته که در سال ۲۰۰۷ بازیکن سال قاره آفریقا لقب گرفت، ۱۵ فصل را در باشگاه‌های مختلف اروپایی از جمله لیون فرانسه، تاتنهام و وستهام انگلیس و همچنین سویای اسپانیا پشت سر گذاشته است. این در حالی است که گفته می‌شود کانوته از باشگاه‌های سه کشور دیگر یعنی چین، قطر و کویت هم پیشنهاد دارد.

به گزارش ایسنا فردریک کانوته که پیش از این به خاطر حمایت خود از مردم فلسطین در میان مسلمانان جهان محبوبیت بیشتری یافته بود، در صورت توافق با مسئولان مس کرمان می‌تواند بزرگ‌ترین خرید این فصل یکی از تیم‌های لیگ برتری قرار گیرد.

همچنين داوري رييس هيات مديره باشگاه مس كرمان در اين باره به خبرنگار ايسنا گفت: ما دعوتنامهاي براي كانوته فرستادهايم كه به همراه خانواده خود يك هفته را در ايران سپري كند و در اين مدت مذاكرات خود را با او انجام خواهيم داد.