به گزارش افکارنیوز ، احمد دنیا مالی در گفتگو با مهر، در خصوص نامه فدراسیون جهانی قایقرانی به وزارت ورزش و جوانان و تهدید به تعلیق فدراسیون قایقرانی ایران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: متاسفانه رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی طی نامه ای به وزیر ورزش و جوانان یک هفته ( تا ۱۶ خرداد) فرصت داده اند که این وزارتخانه در خصوص تغییرات ایجاد شده در فدراسیون قایقرانی پاسخ دهد و دلایل خود را بازگو کند.

وی با بیان اینکه از طریق رسانه‌ها در جریان این نامه قرار گرفته، تاکید کرد: من هفته قبل این موضوع را پیش بینی می کردم و به آقایان در وزارت ورزش بویژه به سجادی در خصوص وقوع چنین اتفاقی هشدار داده بودم اما آنها گفتند که ما بر اساس قوانین خودمان عمل می کنیم و به قوانین فدراسیون جهانی کاری نداریم، در حالی که ما اگر عضو یک فدراسیون جهانی می شویم باید تابع قوانین و پروتوکل‌های بین المللی آن فدراسیون نیز باشیم

رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی تاکید کرد: من به سجادی گفتم که این نحوه برکناری من و اعلام آن در رسانه ها برای فدراسیون قایقرانی ایران عواقب دارد، حتی به آنها گفتم اگر مرا نمی خواستید به خودم می گفتید تا استعفا دهم چون خود من دوست ندارم در جایی کار کنم که به من اعتقادی ندارند. در واقع همواره در جایی کار می کنم که مدیران آن یکدل و همصدا باشند.

وی در همین خصوص افزود: من روز اول که عباسی در وزارت ورزش مشغول به کار شد به ملاقات وی رفتم و گفتم اگر نمی خواهید من به فعالیت خود به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی ادامه دهم کافی است یک تلفن بزنید و خودم بدون هیچگونه حاشیه ای استعفا می دهم و کنار می کشم.

دنیا مالی تصریح کرد: اگر آقایان در وزارت ورزش کمی اهل تدبیر بودند امروز شاهد چنین اتفاقی برای قایقرانی ایران نبودیم. اگر دوستان در وزارت ورزش طی یک هفته ای که فرصت دارند جواب قانع کننده ای ندهند تعلیق موقت فدراسیون قایقرانی ایران تبدیل به تعلیق دائمی می شود.

وی تاکید کرد: آقایان فکر می کردند که فقط فیفا روی چنین مسائلی حساس است و چون برخی از روسای فدراسیونها را برکنار کردند اتفاقی نیفتاده بود، به کار خود در این خصوص ادامه دادند.

رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این پرسش که عضویت وی در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی چقدر در وقوع چنین اتفاقی نقش داشته، تصریح کرد: من عضو موثرهیئت رئیسه فدراسیون جهانی هستم. ما در سال ۳ یا ۴ بار درهیئت رئیسه فدراسیون جهانی دورهم جمع می شویم تا به بررسی و ایجاد تغییرات در قوانین فدراسیون جهانی در صورت لزوم بپردازیم.

دنیا مالی درهمین خصوص تاکید کرد: به دلیل کرسی که در فدراسیون جهانی داریم نظرات ایران همواره مورد توجه و کاربردی است حتی درفدراسیون آسیایی بنابراین با توجه به جایگاهی که ایران در فدراسیون جهانی قایقرانی دارد، شخص دنیا مالی برایشان اهمیتی ندارد بلکه اتفقاتی که در فدراسیون قایقرانی ایران افتاده برایشان مهم است.

وی اظهارداشت: بنابراین برای جلوگیری از تعلیق قطعی فدراسیون قایقرانی ایران یا دوستان باید پاسخ قانع کننده ای به فدراسیون جهانی بدهند و یا همه چیز را در فدراسیون قایقرانی به وضعیت اول خود برگردانند.

رئیس برکنار شده فدراسیون قایقرانی تاکید کرد: امیدوارم آقایان در وزارت ورزش به جای فرافکنی تدبیری درست انجام دهند تا فدراسیون قایقرانی به آنچه در گذشته برای فدراسیون فوتبال ایران اتقاق افتاده بود دچار نشود چون اگر به طور دائمی تعلیق شویم قایقرانان ما المپیک را نیز از دست می دهند. در نامه ای که رئیس فدراسیون جهانی به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده بر این موضوع به صراحت تاکید شده است.