باید از یامگا محافظت کینم/ بازیکنان و مربیان خوب را فراری ندهید

جواد زرینچه پیشکسوت استقلال می‌گوید را وجود عملکردی که آنها در نقل و انتقالات و پیش از شروع فصل داشته‌اند در حال حاضر به زمان بیشتر نیاز دارند تا رفته  رفته به اوج آمادگی برسند.

عملکرد استقلال در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال برای رسیدن به هماهنگی بیشتر به زمان نیاز دارد و در صورت حفاظت از داشته هایش از این هم بهتر می‌شود. در بازی‌های ابتدایی لیگ تیم‌ها از هم شناخت ندارند از این رو بازی‌ها مخصوصاً در هفته اول بسیار سخت است. از طرفی استقلال با توجه به مهره هایی که از دست داده و بازیکنانی که هنوز در ترکیب جا نیفتاده‌اند ضعف بیشتری حس می‌کند. امیدوارم در ادامه با توجه به توانایی‌های بازیکنان، تیم به هماهنگی بیشتری رسیده و شاهد عملکرد بهتری باشیم.

به گواه کارشناسان جای خالی یک بازیساز هنوز حس می‌شود.

من هم چنین عقیده‌ای دارم. جای خالی یک بازیساز هنوز حس می‌شود. وقتی علی کریمی از استقلال جدا شد بارها عنوان کردم به بازیکنی در سطح او نیاز داریم. استقلال بازیکنی که در میانه میدان مثل یک طراح عمل کرده و کنترل بازی را در اختیار بگیرد نیاز دارد. این تیم باید به بازی سرعت بدهد و یا میانه میدان را کنترل کند.

تیم در سه بازی شکست ناپذیر بوده است.

استقلال نشان داد در حال پیشرفت است. هر چه می‌گذرد تیم‌ها به شناخت خوبی از خود و رقبا می‌رسند و همین باعث می‌شود که روند رو به رشدی داشته باشند. بازیکنان نسبت به هفته اول هماهنگ‌تر شدند. من توقع نداشتم این تیم مقابل تیم هوادار به آن شکل بازی کند، اما می‌بینم که عملکردش نسبت به هفته اول بهتر شده و امیدوارم با اضافه شدن نفرات جدید بهتر از این هم بشود. برد در سه بازی متوالی نشانه خوبی است؛ با این حال نباید توقعمان را از این تیم بالا ببریم، چون بازیکنان موثر زیادی را از دست داد. زمانی می‌توانیم از این تیم توقع داشته باشیم که در ازای بازیکنان که از دست رفته، نفرات بهتری بگیریم.

باید از یامگا محافظت کینم/ بازیکنان و مربیان خوب را فراری ندهید

عملکرد خط دفاعی را چطور می‌بینید؟

استقلال از چند ماه قبل و در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی در خط دفاعی و درخشش قابل توجهی در گروه مرگ داشت. در آن مقطع سیاوش یزدانی تیم را خوب جمع کرد و این روزها بهترین خط استقلال خط دفاعی است. من به این تیم و خط دفاعی‌اش خوشبین هستم.

عملکرد یامگا را چطور دیدید؟

استقلال می‌تواند از این بازیکن در چند پست به خاطر سرعت و هوش بالایش استفاده کند. او در گلزنی شم بالایی دارد، برای خود موقعیت می‌سازد و به لحاظ بدنی عالی است. یامگا برای هماهنگی بیشتر به زمان و برای بهتر شدن به همبازی نیاز دارد؛ بازیکنی خلاق که او را راه بیندازد. او با سرعتی که داشت دفاع حریف را جا می‌گذاشت. حرکاتش عالی و حساب شده است و باید از او محافظت کنیم. از مدیریت باشگاه می‌خواهم از داشته‌هایش خوب محفاظت کند و دیگر مثل قبل بازیکنان و مربیان خوب را فراری ندهند.

ظاهرا قرار بود سرپرست تیم امید شوید.

میرشاد ماجدی صحبت کرده بود اما من دوست دارم کار فنی انجام بدهم. به ماجدی گفتم که اگر از لحاظ فنی صلاحیت دارم و مرا قبول دارید یکی از تیم های نوجوانان و جوانان را به من بدهید تا من هم بتوانم کار را با تیم های پایه شروع کنم!

آیا تیم امید می تواند به المپیک صعود کند؟ 

کار سختی در پیش است. در مرحله دوم مسابقات مقدماتی، تیم ها به مراتب بهتر خواهند شد. بنابراین اگر قرار است به المپیک صعود کنیم باید برای مرحله دوم برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم تا بتوانیم با یک تیم آماده راهی المپیک شویم.