به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، یک روز پس از بسته شدن پرونده مسابقههای لیگ برتر یازدهم، نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران برای لیگ دوازدهم آغاز شد.

تیم ذوب‌آهن که با رتبه ششم کارش را در لیگ یازدهم به پایان برده بود، در شرایطی که مشخص بود تمایلی برای ادامه همکاری با منصور ابراهیم‌زاده ندارد، چند گزینه را مد نظر داشت که در نهایت با رسول کربکندی به توافق رسید تا دومین تیم پس از تیم پیکان تهران باشد که وضعیت نیمکتش را مشخص‌ می‌کند.

انتخاب کربکندی در ابتدا با ابهام‌هایی روبه‌رو بود، اما به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات مالی زیادی که باشگاه ذوب‌آهن با آنها روبه‌رو بوده و پیش‌بینی می‌شود نتواند تیم خوبی را برای لیگ آماده کند، کمتر مربی زیر بار مسئولیت این تیم می‌رفت و شاید از منظری کربکندی که سابقه فعالیت چند ساله در این تیم را داشت، بهترین گزینه ممکن برای باشگاه اصفهانی بود.

*ذوب‌آهن در تلاطم بازار نقل و انتقالات

در فاصله‌ای که نقل و انتقالات لیگ دوازهم آغاز شده، بسیاری از تیم‌ها، با انتشار لیست بازیکنان مازاد، اقدام به جذب نفرات مورد نظر خود کرده‌اند که برخی در حد مذاکره و برخی دیگر نیز به ثبت در هیئت فوتبال رسیده است، اما در این میان باشگاه ذوب‌آهن تحرک خاصی را در این زمینه نداشته است.

پس از قطعی شدن حضور کربکندی در ذوب‌آهن، مهدی رجب زاده بازیکن فصل گذشته تیم فجر سپاسی به این تیم بازگشت تا نخستین خرید ذوبی‌ها لقب بگیرد، محمد حسینی نیز قراردادش را تمدید کرد.

بیشتر بازیکنان فصل گذشته ذوب‌آهن، قراردادشان با این تیم به پایان رسیده و علاوه بر محمد قاضی که به طور رسمی به تیم پرسپولیس پیوست، حسین ماهینی و شهاب گردان نیز به طور قطعی از این تیم جدا می‌شوند.

*کربکندی: تیم ذوب‌آهن باید از نو ساخته شود

سرمربی تیم ذوب‌آهن اعتقاد دارد که در شرایط فعلی که بازار نقل و انتقالات با تلاطم زیادی مواجه است، این باشگاه دست نگه داشته و پس از بروز آرامش در این بازار اقدام به جذب بازیکن کند.

این طرز فکر همان نکته‌ای که به آن انتقاد وارد می‌شود، زیرا تا زمانی که ذوب‌اهن قصد داشته باشد منتظر آرام شدن بازار باشد، بازیکنان با کیفیت به سایر تیم‌ها پیوسته‌اند و دست این تیم خالی باقی می‌ماند.

کربکندی در مورد وضعیت تیم ذوب‌آهن اظهار داشت: به هر حال باشگاه به یک تیم نیاز دارد که باید از نو ساخته شود.

وی با اشاره به تغییراتی که در این تیم صورت گرفته است، بیان داشت: قرارداد بسیاری از بازیکنان به جز هشت نفر تمام شده است که باید جای خالی آن‌ها را پر کنیم.

سرمربی تیم ذوب‌آهن معتقد است اکثر بازیکنان تیم ذوب‌آهن در این باشگاه رشد کرده‌اند و باید در مواقع سختی به تیم کمک کنند.

*ابراهیمی: اعتماد بازیکنان را جذب می‌کنیم

باشگاه ذوب‌آهن در لیگ یازدهم با مشکلات مالی بسیاری مواجه بود که این تیم را به سوژه خبری بسیاری از رسانه‌ها تبدیل کرده بود، بااین حال در صورتی که شرکت ذوب‌آهن فکر اساسی برای تامین بودجه تیم فوتبال انجام ندهد، این تیم در حیات خود با مشکل مواجه شده و بعید نیست عمر این تیم به پایان برسد.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن که در این فصل انتقادات زیادی را متوجه خود می‌دید، وعده داده که تا مرداد ماه سال جاری مشکلات مالی این تیم به پایان می‌رسد.

خسرو ابراهیمی در مورد وضعیت آیند تیم فوتبال ذوب‌آهن تصریح کرد: تاکنون مهدی رجب‌زاده را از فجر و را از لیگ دسته اول جذب کرده‌ایم و در تلاش هستیم تعدادی از بازیکنان اصلی تیم را نگه داریم.

وی با اشاره به مشکلات مالی این باشگاه تاکید کرد: فصل گذشته به دلیل اینکه پرداخت‌ها طول کشید، با مشکلاتی مواجه شدیم اما در این فصل اعتماد بازیکنان را جذب می‌کنیم.

*در زمان سختی‌ها سرمربی ذوب‌‌آهن بوده‌ام

بسیاری از کارشناسان نسبت به آینده تیم فوتبال ذوب‌آهن با توجه به مشکلات مالی و تصمیم بازیکنان برای جدایی امیدوار نیستند، اما سرمربی جدید این تیم نظر دیگری دارد.

کربکندی در این باره اظهار داشت: در سال‌های قبل که من هدایت تیم ذوب‌آهن را بر عهده داشتم، از پرداخت‌ها وارقام آنچنانی خبری نبود و امروز هم که باز سکان هدایت این تیم را به دست گرفتم، باید کمک کنیم تا تیم و باشگاه پرافتخار ذوب آهن از این بحران و مشکلات عبور کند.

وی با بیان اینکه در این شرایط هر کمکی که از دستم بربیاید برای ذوبآهن دریغ نمیکنم، بیان داشت: اکنون ما در وضعیتی هستیم که از سویی بدهیهای معوقه بازیکنان را پیش رو داریم و از سوی دیگر بیشتر بازیکنان قراردادهایشان روبه اتمام است و با توجه به وضعیت مالی باشگاه بعید است که بتوان برخی از آنها را راضی به ماندن در تیم کرد.