غیرت در پرسپولیس و استقلال کمرنگ شده

بهروز رهبری فرد ستاره سابق تیم ملی و پرسپولیس یکی از افرادی بود که در مسابقه منتخب تیم ملی 98 و منتخب سرخابی ها حضور یافت.

او در حاشیه این مسابقه به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، درباره حضور دوباره در ورزشگاه آزادی گفت: خیلی خوشحالم که دوباره ورزشگاه آزادی و خبرنگاران را می‌بینم. همه به سردار سلیمانی مدیون هستیم. ما زیاد اهل سیاست نیستیم و نمی‌توانیم ادای این چیزها را در بیاوریم، ولی ایشان آدمی بود که همه دوستش داشتند و امروز می‌خواستیم قدردان زحماتش باشیم. این بازی به مناسبت شهادت ایشان بود و تجدیدخاطره‌ای هم در کنار دوستان قدیمی شد و لذت بردیم.

مدافع سابق پرسپولیس درباره تقابل دوباره با علی پروین و زنده شدن خاطرات گذشته اش که با گل و شیرینی برای آشتی با سلطان پرسپولیس اقدام می‌کرد، گفت: علی آقا دیابتی را که الان دارد، به خاطر من است! چون آنقدر به او شیرینی دادم، قند خونش بالا رفت. علی آقا هر زمان به بیمارستان می‌رود من را نفرین می‌کند که چرا این همه شیرینی به او دادم!(با خنده)

غیرت در پرسپولیس و استقلال کمرنگ شده

رهبری فرد درباره وضعیت کنونی پرسپولیس در لیگ برتر بیان کرد: پرسپولیس در پنج سال اخیر قهرمان شده است و همه از این تیم انتظار قهرمانی دارند. کسی توقع ندارد پرسپولیس اُفت کند، ولی فوتبال طوری است که مربی و بازیکنانش ممکن است افت کنند. پرسپولیس این شرایط را رد کرده است و شک نکنید دوباره مدعی قهرمانی می‌شود.

او درباره ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا تاکید کرد: نمی‌خواهم کلیشه‌ای صحبت کنم ولی عمر ما قد نمی‌دهد که خصوصی‌سازی این دو باشگاه را ببینیم. این دیالوگ «حذف نمی‌شوند»، امیدوارم عملی شود تا روی‌مان را کم کنند!

مدافع سابق پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که کدام مدافع کنونی این تیم شبیه او بازی می‌کند، گفت: همه خوب هستند، ولی فوتبال در زمان ما غیرت بود. نمی‌گویم بازیکنان امروز غیرت ندارند، شاید هم غیرت‌شان بیشتر باشد، ولی زمان ما تعصب ذاتی بود. بیشتر بازیکنان پایین‌شهری یا از خانواده‌های متوسط بوده و سختی‌های زیادی کشیده بودند. به همین خاطر، تعصب و غیرت در ذات‌شان بود. نه فقط ما، استقلال هم همینطور بود، اما امروز کمرنگ شده است.

رهبری فرد ادامه داد: فوتبال ما رو به فوتبال ماشینی رفته است، مثل فوتبال آلمان که تماشاگرپسند نیست و فکر نکنم کسی در جام جهانی طرفدار فوتبال آلمان باشد. آلمان با فوتبال ماشینی نتیجه می‌گیرد. فوتبال ما همین شرایط را پیدا کرده است و بازیکنان تکنیکی که تماشاگران را به ورزشگاه بیاورد، در لیگ نیست.

ستاره سابق تیم ملی درباره ماجرای خوبان عالم که درباره فدراسیون نشینان مطرح می‌شود، به طعنه گفت: خوبان عالم زیاد داریم که در این عالم نیستند و نمی‌دانم در کدام عالم هستند!