به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، مسعود اوزیل در گفتوگو با نشریه کیکر به نکاتی درباره حضور در جام ملتها و دیدار فردا با پرتغال اشاره کرد که در زیر میخوانید.

*اولیور بیرهوف، مدیر ورزشی تیم ملی، معتقد است با توجه به در پیش بودن مسابقات یورو ۲۰۱۲ فشار روانی بر بازیکنان افزایش می یابد. شما به عنوان عضوی از تیم ملی آلمان با این فشار چگونه کنار می آیید؟

بطور کلی فشاری را احساس نمی کنم. هر وقت که در زمین هستم، خوشحالم چون از بازی کردن در هر شرایطی لذت می برم و فوتبال، تمام زندگی ام است. چه با پیراهن تیم ملی آلمان باشم یا رئال مادرید، فرقی نمی کند اما این نکته را به هر حال می دانم که سطح انتظارات از بازیکنان زیاد است.

*شما به تازگی گفته اید کسب عنوان نایب قهرمانی یورو ۲۰۱۲ همانند یک ناکامی بزرگ برای آلمان خواهد بود. حس نمی کنید جمله خطرناکی گفتید؟

نه، گمان نکنم. ما به یورو ۲۰۱۲ نیامده‌ایم که پس از گذر از دور گروهی، دست خالی به خانه بازگردیم یا در نیمه نهایی حذف شویم. به اینجا آمده‌ایم تا مقام قهرمانی کسب کنیم. هر چند اکنون باید قدم به قدم جلو برویم و در گام نخست روی بازی با پرتغال، برنامه ریزی کنیم.



*چه احساسی در آستانه اولین بازی خود در یورو ۲۰۱۲ دارید؟

خوشحالم که بالاخره این بازی از راه می رسد. در چند وقت گذشته خوب تمرین کرد‌ه‌ایم. حس می کنم خوب آماده شده‌ایم.

*بر چه اساس این قدر مصمم حرف می‌زنید؟

در دوره آماده سازی دیدم بازیکنان چقدر تشنه کسب مقام هستند. در هر جلسه تمرینی، تک تک نفرات با تمام وجود کار کردند. هر کدام می خواهند برنده شوند. به نظرم وجود چنین حسی در تیم، مهمترین دلیل برای دسترسی به جام است.

*به نظر شما تیم کنونی آلمان نسبت به تیم دو سال قبل که در جام جهانی سوم شد، تا چه حد تکامل یافته است؟

بازیکنان زیادی از تیم آلمان، چه بایرنی‌ها، چه دورتموندی‌ها، چه من و خدیرا و سایرین کامل‌تر از قبل شده‌ایم. ضمن آنکه می دانیم در چند سال گذشته فوتبال درخشانی را به معرض نمایش گذاشته ایم.

*در مورد رویارویی با پرتغال چه نظری دارید؟

به قابلیت‌های خود توجه می کنیم. اگر از تمام توان خود استفاده کنیم و بازی عادی خودمان را انجام دهیم، برنده بازی خواهیم بود. باید هوشیار نیز باشیم. چون در یک دوره جام ملت‌ها و مقابل تیم قدرتمند آلمان، هر بازیکنی می خواهد خودی نشان دهد. به این نحو هر بازیکن مقابل آلمان ۲۰۰ درصد انگیزه دارد. باید از همان ابتدا نشان دهیم که می خواهیم برنده شویم.

*به نظر شما رمز موفقیت آلمان مقابل پرتغال در این نیست که کریس ‌رونالدو را از کار بیندازد؟

کریس بازیکنی در کلاس جهانی است اما فوتبال ورزشی گروهی است. قرار نیست تنها مقابل رونالدو بازی کنیم بلکه مقابل تیمی به اسم پرتغال قرار می گیریم که یکی از نفراتش، کریس است. پرتغالی ها از نظر فنی تیمی قوی در اختیار دارند. من به جز رونالدو، دو بازیکن دیگر این تیم را بخاطر هم‌تیمی بودن در رئال از نزدیک خوب می شناسم.



*منظورتان په‌په و کوئنترائو است؟

بله. په‌په یک مدافع با کلاس جهانی است. او می خواهد در هر جنگ تن به تنی برنده شود. کوئنترائو نیز از نظر تکنیکی قوی است، ضمن آنکه سریع عمل می کند و کرنرهای خیلی خوبی می زند. باید مراقب پرتغالی ها باشیم. نباید آنها را دست کم بگیریم.

* رونالدو آنگونه که نشان می دهد، در درون تیم نیز چهره‌ای پر سر و صدا است؟

به هیچوجه. در درون تیم، چهره کاملا آرامی دارد. وقتی به رئال رفتم، یکی از آن دسته بازیکنانی بود که به من خیلی کمک کرد که با آن هم اسم و رسم، باعث تعجبم شد.