اظهارات محمد بنا درباره انتخابی تیم ملی و مسابقات سال ۲۰۲۲

رقابت‌های کشتی فرنگی انتخابی جام تختی گرامیداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان دومین مرحله از چرخه‌ی انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی از صبح دیروز (یکشنبه) آغاز و با برگزاری مسابقات پنج وزن دوم امشب به پایان می‌رسد.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره چرخه انتخابی تیم ملی گفت: بر اساس فرآیندی که از قبل طراحی شده بود مسابقات قهرمانی کشور را در زاهدان برگزار کردیم و امروز هم مرحله دوم چرخه و انتخابی جام تختی برگزار می‌شود. از قهرمانی کشور ۳ کشتی گیر و از مسابقات جام تختی هم در هر وزن ۳ کشتی‌گیر انتخاب خواهند شد.

او در خصوص برنامه کادر فنی برای مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۲۲ گفت: طبیعتاً با فاصله کمی که بین این دو رویداد وجود دارد فکر نکنم بتوانیم از یک تیم و یا یک نفر در دو مسابقه استفاده کنیم، همان طور که می‌دانید بازی‌های آسیایی در شش وزن المپیکی برگزار می‌شود که ۶ نفر برای بازی‌های آسیایی و ۱۰ نفر برای پیکار‌های جهانی انتخاب خواهند شد.

اظهارات محمد بنا درباره انتخابی تیم ملی و مسابقات سال ۲۰۲۲

نایب قهرمان جهان در خصوص آغاز اردو‌های تیم ملی کشتی فرنگی گفت: تا مسابقات انتخابی ما نهایی نشود اردویی نداریم، اگر جام تختی برگزار شود بعد از آن در نیمه دوم اسفندماه اردو‌ها آغاز می‌شود و تا مسابقات قهرمانی آسیا که فروردین ماه در اولان باتور مغولستان برگزار می‌شود اردو‌ها ادامه خواهد داشت چرا که بعد از قهرمانی آسیا تورنمنت‌های بین المللی را پیش رو داریم.