به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا در راستای بررسی عملکرد کشورهای آسیایی در اجرای سیاستهای این کنفدراسیون به منظور حرفهای شدن فوتبال قاره کهن، کمتر از دو ماه دیگر وارد کشورمان میشوند و در یکی از بازدیدهای خود از ورزشگاههای میزبان بازیهای لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشورمان از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یادگار امام قم بازدید خواهند کرد.

ناظران AFC در حالی مرداد ماه وارد کشورمان می‌شوند که فوتبال ایران در نخستین هفته‌های خود از آغاز دوازدهمین دوره لیگ برتر جام خلج فارس قرار دارد و بسیاری از باشگاه‌ها هم اکنون آماده تجهیز امکانات و استاندارد سازی آنها بر اساس خواسته‌های این کنفدراسیون هستند.

بازدید بازرسان آسیایی از قم و امکانات باشگاه صبا در حالی صورت می‌گیرد که تیم فوتبال صبای قم در پایان یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در مکان چهارم ایستاد و امسال یکی از چهار نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا است و در چنین شرایطی بازرسان کنفدراسیون آسیا وضعیت ورزشگاه یادگار امام قم را مورد بررسی قرار می‌دهند.

البته ناظران AFC وضعیت دیگر باشگاه‌‌های فوتبال کشورمان را نیز به دقت و مو شکافانه بررسی خواهند کرد و نتیجه سفر و بازرسی آنها در امتیاز دهی به باشگاه‌ها و بازگشت احتمالی چهار سهمیه کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا مهم و موثر است.

برای اینکه باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان از آمادگی کافی برای پذیرایی ناظران AFC برخوردار باشند، سازمان لیگ در این زمینه به باشگاه‌ها تذکرات لازم را داده و حتی از باشگاه‌های لیگ برتری خواسته که نور ورزشگاه‌های خود را مورد ارزیابی دقیق قرار دهند.

باشگاه‌ها باید یک شرکت معتبر میزان نور ورزشگاه‌ها را مورد سنجش قرار داده و میزان نور آنها را به سازمان لیگ برای اطلاع به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه دهند، ‌ ضمن اینکه ناظران AFC در این سفر علاوه بر نور ورزشگاه‌ها، موارد دیگری همچون اتاق کنفرانس، VIP، جایگاه خبرنگاران و محوطه مخصوص انجام مصاحبه‌های خبری بازیکنان را زیر نظر خواهد داشت.

بازدید ناظران AFC از امکانات ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یادگار امام قم در حالی صورت می‌گیرد که در سه سال گذشته نیز ناظران این کنفدراسیون به منظور بررسی شرایط میزبانی دیدارهای تیم فوتبال صبای قم در مسابقات لیگ ایران و لیگ قهرمانان فوتبال آسیا از این ورزشگاه به شکلی جدی بازدید کرده و آن را مورد تایید قرار داده بودند.

صبای قم در سال ۱۳۸۷ در سه بازی خانگی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یادگار امام قم در مرحله گروهی، میزبان تیم‌های فوتبال الاهلی امارات، پاختاکور ازبکستان و الهلال عربستان بود.

برای بررسی آخرین وضعیت امکانات ورزشگاههای کشورمان در آستانه حضور بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا در کشورمان، از هفته گذشته بازرسی جدی و مستمر فدراسیون فوتبال از باشگاهها آغاز شده و در نخستین گام این بازرسی از قم و ورزشگاه یادگار امام این شهر انجام شد که تمام موارد مورد تایید بازرس فدراسیون ایران قرار گرفت.