اختلاف ۸۹۰ میلیونی دو مربی در یک تیم!

به گزارش افکارنیوز ، غلامرضا بهروان در گفت و گو با فارس درباره اینکه به نظر می رسد نظارتی بر عملکرد باشگاه ها در فصل نقل و انتقالات نیست، اظهار داشت: نمی توانیم در باشگاه ها، مامور بگذاریم اما هر گاه قراردادها به دستمان برسد همه را بررسی می کنیم. عوامل ما کارشان را انجام می دهند اما وقتی می خواهیم به امر قضاوت بپردازیم باید مستندات داشته باشیم.

وی افزود: من هم می شنوم که بازیکنان قراردادهای میلیاردی امضا می کنند اما تا زمانی که باشگاه و بازیکنی اعتراض نمی کند و این اعتراض را به طور رسمی به ما ارجاع ندهند چطور می توانیم وارد عمل شویم؟

سرپرست سازمان لیگ برتر ادامه داد: بازیکنان مختلفی به صورت تلفنی می گویند که باشگاه ها قراردادشان را نداده اند و وقتی متوجه می شوم قرارداد بالای سقف بسته اند می گویم شکایت کنید تا رسیدگی شود اما دیگر پیدایشان نمی شود.

بهروان با انتقاد از باشگاه هایی که قراردادهای سنگین با بازیکنان امضا می کنند، گفت: شما باید بیش از هر کسی به باشگاه ها ایراد بگیرید. باشگاه ها با سقف قرارداد موافقند اما در عمل این طور نیست و جالب است که برخی از مدیران حتی ابایی از گفتن اینکه قراردادهای بالا امضا می کنند، ندارند. مشخص است که در این بازار مکاره اتفاق هایی در حال رخ دادن است اما من تنها نمی توانم به مقابله با این مسئله بروم و باید از سوی همه نهادها حمایت شویم. اگر می خواهیم نقل و انتقالات درستی داشته باشیم باید همه نهادهای کشور متحد باشند نه اینکه فقط رسانه ها و فدراسیون موافق این قضیه باشند.

وی عنوان کرد: وقتی شکایت برخی از بازیکنان را می شنوم هر چه منتظر می نشینم تا این شکایت را رسمی کنند این اتفاق نمی افتد. در جلساتی که با مدیران باشگاه ها داریم از بس در مورد این مسئله صحبت کردم دیگر خسته شدم. احساس می کنم با این روندی که هست همه در حال دروغ گفتن به هم هستیم.

بهروان در پاسخ به این سؤال که چرا کمیته انضباطی فدراسیون شیوه مقتدرانه تری را در قبال باشگاه ها در نظر نمی گیرد، گفت: با حسن زاده رئیس کمیته انضباطی صحبت کردم و به او گفتم مثل فیفا یک بار برای همیشه برخورد جدی کند و اگر باشگاهی قوانین را رعایت نکرد ۱۰ امتیاز کسر کند تا سایر تیم ها دیگر نه قرارداد کلان امضا کنند و نه بدهی داشته باشند. او هم قول داده این کار را انجام دهد و حتی من دیدم که چند نامه تذکری به باشگاه ها داده است.

سرپرست سازمان لیگ برتر در خصوص اینکه فصل گذشته رسول کربکندی به دلیل بدهی راه آهن، حکم کسر سه امتیاز این باشگاه را داشت اما اجرایی نشد، گفت: می دانم کربکندی از تیم های صبای قم و راه آهن طلبکار است. فصل قبل به او گفتم چرا کار نمی کند که گفت وقتی کار می کنم و پولم را نمی دهند چرا باید کار کنم. این حس بی اعتمادی به شکل بدی در بین فوتبالی ها دیده می شود.

بهروان خاطرنشان کرد: ‌ پولی که باشگاه ها خرج می کنند از بیت المال است و من تعجب می کنم ارگان هایی که این پول را در اختیار باشگاه ها قرار می دهند چرا نظارتی بر چگونگی خرج شدن این پول ها ندارند. باشگاه های ما حاضرند به سرمربی تیم خود ۹۰۰ میلیون تومان بدهند اما برای مربیان پایه ۱۰ میلیون تومان کنار می گذارند. مشخص است در چنین شرایطی انگیزه ای برای بازیکن سازی وجود ندارد و سازندگی در تیم ها از بین رفته است.

بهروان در ادامه درباره اینکه آیا بازی سوپرجام بین تیم های قهرمان لیگ برتر و حذفی برگزار می شود گفت: بازی سوپر جام نداریم.

رئیس سازمان لیگ آزادگان درباره شرایط فراز کمالوند که از سوی کمیته اخلاق ممنوع الفعالیت شده گفت: با توجه به اینکه هنوز نامه ای از کمیته اخلاق به من نرسیده از نظر من، او مشکلی برای کار ندارد.