به گزارش افکارنیوز، در حالی که گفته می شود والیبال ساحلی در گرنداسلم چین به کانادا باخت و حذف شد این بازیکن می گوید به ایران اجازه ندادند در این مسابقات شرکت کند.

ماه گذشته بود که فدراسیون والیبال خبر داد افتخاری بزرگ نصیب والیبال ساحلی ایران شده است. اینکه این تیم پذیرش شده تا برای اولین بار به مسابقات گرنداسلم شانگهای چین رسیده است.



بعد از چند روز خبری روی خروجی سایت فدراسیون والیبال آمد که ایران در اولین بازی مقابل کانادا شکست خورده است و به دلیل تک حذفی بودن مسابقات، ایران نمی تواند بازی ها را ادامه دهد، اما حالا بعد از یک ماه، رحمان رئوفی یکی از بازیکنان تیم ملی والیبال ساحلی ایران که در شانگهای حضور داشت، اعتراف عجیبی کرده است، اینکه ایران اصلا اجازه پیدا نکرد که در این تورنمنت بازی کند: «ما در چین حتی یک بازی هم نکردیم، اصلا ما را به بازی ها راه ندادند و ما یک هفته در چین تفریح کردیم. به ما گفتند به ایران آمدید، بگویید به کانادا باختیم و حذف شدیم.»

دیروز فارس در گزارشی باتوجه به اخباری که در سایت فدراسیون والیبال منتشر شده بود، این موضوع را بررسی کرده بود. گفته می شود سایت فدراسیون اخبار مربوط به این مسابقات را استناد به ایمیل هایی که از سرمربی تیم ملی رسیده، روی خروجی گذاشته است:
در خبر سایت فدراسیون والیبال آمده بود: «پس از پیگیری ها و مذاکرات مکرر فدراسیون والیبال ایران با فدراسیون جهانی و فدراسیون چین مبنی بر ثبت نام ساحلی بازان ایران برای شرکت در مسابقات والیبال ساحلی تور جهانی گرنداسلم که معتبرترین مسابقات این رشته ورزشی در جهان است، بالاخره عصر امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت مراحل ثبت نام نماینده ایران در این مسابقات نهایی شد».

در خبری دیگری که روی سایت فدراسیون والیبال منتشر شد، آمده بود: «تیم ملی والیبال ساحلی ایران به دلیل امتیاز کمتر نسبت به تیم های فعال والیبال ساحلی، در زیر گروه این رقابت ها قرار گرفت. ۱۶ تیم مسابقات زیرگروه را از امروز آغاز می کنند که به صورت تک حذفی است».

پس از آن هم در خبر دیگری عنوان شد: «تور جهانی گرند اسلم پکن امروز آغاز شد که تیم ملی ایران با ترکیب رحمان رئوفی و بهمن قلی پور در این مسابقه ۲ بر صفر و با امتیازهای ۲۱ بر ۱۶ و ۲۱ بر ۱۷ در برابر کانادا مغلوب شد. ۱۶ تیم مسابقات زیرگروه را تک حذفی برگزار می کنند که نماینده والیبال ساحلی کشورمان با پذیرش شکست در برابر کانادا از دوست مسابقات کنار رفت».

رئوفی: ما را راه ندادند، اما موحدی گفت به کانادا باخته و حذف شدیم!

رحمان رئوفی، بازیکن تیم ملی که قرار بود در این مسابقات شرکت کند، حمید موحدی را مقصر اصلی این اتفاق معرفی می کند. او به فارس گفته است: «حدود یک هفته در چین بودیم و بعد که برگشتیم، حمید موحدی، سرمربی تیم اعلام کرد که تیم ایران در این مسابقات حضور پیدا کرد و با شکست در برابر کانادا از دور مسابقات حذف شد. ما هیچ بازی ای انجام ندادیم و مثل توریست ها به چین رفتیم و برگشتیم! ظرفیت تیم ها تکمیل شده بود و امتیاز لازم را کسب نکرده بودیم و به همین دلیل نتوانستیم در این مسابقات معتبر حضور پیدا کنیم».

رئوفی داستان را این طور ادامه می دهد: «تیم ها باید در مرحله انتخابی حضور پیدا کنند و از بین این تیم ها هشت تیم به ۲۴ تیم اصلی می پیوندند و مسابقات با ۳۲ تیم آغاز می شود که در بین هیچ کدام از این تیم ها نبودیم. وقتی آمدیم ایران به ما گفتند که نگوییم در چین بازی نکرده ایم و پس از آن هم راهی مسابقات قزاقستان شدیم. موحدی گفت بگوییم به کانادا باختیم و حذف شدیم!»


رئوفی این صحبت را در شرایطی انجام می دهد که روزهای گذشته از حضور در مسابقات آسیایی انصراف داده بود. او در اردوی تیم ملی بود تا امروز برای حضور در مسابقات آسیایی قه قزاقستان برود. او در این باره هم توضیحاتی داده است: «چند روز مانده به اعزام تیم، بازیکن کناری من را تغییر و دو توپ گیر را در یک تیم قرار دادند. من هم به همین دلیل از اردوی تیم ملی انصراف دادم».

داورزنی: با خاطیان والیبال ساحلی به شدت برخورد می کنیم

این صحبت های رئوفی واکنش های زیادی داشت. محمدرضا داورزنی، رییس فدارسیون والیبال که همراه تیم ملی والیبال در ژاپن است به سایت فدراسیون والیبال گفته: «ما این موضوع را دقیقا بررسی می کنیم و از فدراسیون جهانی والیبال استعلام می گیریم. اگر تیم ملی برخلاف گزارشات داده شده، در این مسابقات شرکت نکرده باشد، با خاطیان به شدت برخورد می کنیم. هرکس که تخلف کرده باشد، باید همه هزینه های سفر را بپردازند.

از طرف دیگر اگر تیم در این مسابقات شرکت کرده باشد و موضوعات مطرح شده غیرحقیقی باشد، با افرادی که این مسائل را مطرح کردند برخورد قاطع می کنیم. براساس گزارشات گفته می شود تیم ساحلی اعزامی در رقابت های زیرگروه و انتخابی گرنداسلم شرکت کرده و به همین دلیل این مرحله(زیرگروه) توسط فدراسیون جهانی والیبال اطلاع رسانی نشده است، اما ما از کمیته ساحلی FIVB به صورت رسمی استعلام می گیریم و همه چیز روشن می شود».

با حسن منصوری، رییس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال از همه این مسایل اظهار بی اطلاعی کرده و معتقد است هیچ یک از این اتفاقات ربطی به او ندارد.