به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، این مربی پرتغالی از روز گذشته وارد تبریز شده و بعد از دو روز مذاکرات با مسئولان این باشگاه به توافق رسیده و قرارداد این مربی در باشگاه تراکتورسازی به امضا رسید.

اولیویرا کیست؟

آنتونیو خوزه کونسیسائو اولیورای ملقب به تونی ۶۶ ساله اهل کشور پرتغال است.

وی مربیگری را در سال ۱۹۸۹ و از تیم بنفیکای پرتغال آغاز کرده و در ادامه سویا اسپانیا و بوردی فرانسه را هدایت کرد.

از سال ۲۰۰۰ به مدت دو سال دیگر هدایت بنفیکا را بر عهده گرفته و از سال ۲۰۰۲ کار خود در تیم‌های آسیایی و عربی آغاز کرده و مربیگری تیم‌های تیمین‌یانگ چین، الاهلی مصر، الاتحاد و الاتفاق عربستان و الشارجه امارات بر عهده داشت.

وی با تیم بنفیکا دو بار قهرمان لیگ پرتغال و یک بار نیز قهرمان جام حذفی شد.

در مسابقات باشگاه‌های اروپا یکبار بنفیکا را به دیدار نهایی جام قهرمانان اروپا رسانده و با تیم بوردو تیم قهرمان جام اینترتوتو در سال ۱۹۹۵شده است.

وی با تیم الاتحاد عربستان نیز در لیگ این کشور به موفقیت‌های خوبی دست یافته است و در سال ۲۰۱۱ تیم الاتحاد عربستان را تا مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا رساند و در لیگ داخلی عربستان با این تیم دوم شد.

وی در سال ۱۹۹۹ کمک کارلوس کی‌روش در تیم ملی امارات بوده و در جام جهانی آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰ آنالیزور تیم ملی ساحل عاج بوده است.

در کارنامه وی ۱۶ مقام قهرمانی و نایب قهرمانی در مسابقات پرتغال همچنین رقابت‌های آسیایی و اروپایی به چشم می‌خورد.

طبق توافق صورت گرفته قرار است این مربی پرتغالی سه مربی بدنساز، دروازه‌بان‌ها و تمرین‌دهنده را همراه خود به تبریز بیاورد.

الیویرا پنجمین مربی خارجی تراکتورسازی

الیویرا نخستین مربی پرتغالی فوتبال تبریز است. واسیلی گوجاویوان دیمیترو از رومانی، بوریس تیبلیف از روسیه و ارنست میدن دروپ از آلمان مربیان خارجی هستند که سابقه هدایت تیم تراکتورسازی را بر عهده داشته و در این بین واسیلی گوجا با صعود تراکتورسازی به لیگ یک و عنوان سومی ایران کارنامه بهتری نسبت به همتاهای خود کسب کرده است.