قانون سقف قرارداد تابلوی ورود ممنوع فوتبال است

سرویس ورزشی افکار نیوز - بحث داغ این روزها یعنی نقل و انتقالات موجب شد تا به سراغ مرد اول فوتبال کشور رفته و در مورد مختلف با وی گفتگو کنیم.

افکار نیوز: در مورد بحثسقف قرداد ابهامات زیادی وجود دارد؛ به طور نمونه هیچ کس نمی پذیرد که بازیکنی مانند سید جلال حسینی با سقف قرارداد به پرسپولیس پیوسته باشد و صحبت از ارقام میلیاردی است؟

کفاشیان:نه اینکه نظر شماست و ارقامی است که روزنامه می گویند.

افکار نیوز: وقتی مشخص است که چنین رقم هایی رعایت نمی شود، چه لزومی وجود دارد که سقف قرارداد گذاشته شود؟

کفاشیان:قانون سقف قرارداد تابلو ورود ممنوعی است که فدراسیون برای باشگاه ها و بازیکنان گذاشته و باید رعایت شود. باشگاه ها باید سالانه تراز مالی به AFC و فدراسیون فوتبال ارائه کنند و بالاخره مشخص می شود که چه رقم هایی پرداخت کرده اند.

افکارنیوز: سال گذشته اعلام شده بود که با تخلف از سقف قرارداد برخورد می کنند، واقعا در این رابطه اقدامی صورت گرفت؟

کفاشیان:هیچ شکایتی در این خصوص به فدراسیون فوتبال ارائه نشده بود که بخواهیم در مورد پیگیری کنیم اما اگر بازیکنی با باشگاهی به مشکل بخورد، فدراسیون تنها به اندازه سقف قرارداد از بازیکن حمایت می کند و بازیکن رقم بالاتری بسته باشد، باشگاه ملزم به پرداخت آن نیست.

افکار نیوز: مدیر عامل باشگاه سپاهان از قوانین جاری در فصل نقل و انتقالات و اینکه یک باشگاه همانند پرسپولیس می تواند هر ۱۱ بازیکن خود را تغییر بدهد، گلایه داشت، با گلایه ایشان موافق هستید؟

کفاشیان:از لحاظ حرفه ای گری ما نمی توانیم از باشگاه ها بخواهیم که چه تعداد بازیکن جذب کنند یا نکنند، هر تیمی می تواند تا اندازه ای که آیین نامه مشخص کرده، بازیکن خارجی و داخلی جذب کند. اما در صورتی که کارشناسان امر تشخیص بدهند این رویه به ضرر فوتبال حرفه ای ایران خواهد شد، می توانند در نشست هیات رئیسه بررسی کنند تا در مورد آن تصمیم گیری کنیم.

افکارنیوز: قهرمان نشدن تیم ملی فوتسال در مسابقات آسیایی انتقادات زیادی را به دنبال داشته است و برخی از لزوم تغییر در کمیته فوتسال صحبت می کنند، آیا فدراسیون در این رابطه برنامه ای دارد؟

کفاشیان:تا زمان بازی های جام جهانی باقی نمانده و هیچ بحثی در مورد تغییرات در کمیته فوتسال مطرح نشده است، ضمن اینکه به نظر من شکست در مسابقات آسیایی می تواند زنگ خطر را برای فوتسال کشورمان به صدا دربیاورد تا در مسابقات جهانی خود را ازپیش برنده تصور نکند.

افکارنیوز: گفته می شود قرار است یک مربی خارجی برای تیم ملی انتخاب کنید؟

کفاشیان:نه؛ هیچ بحثی در این زمینه وجود ندارد و قطعا با یک مربی داخلی به جام جهانی می رویم.

افکارنیوز: بازگشت حسین شمس به تیم ملی صحت دارد؟

کفاشیان:آقای شمس یکی از بهترین مربیان داخلی هستند و در بین گزینه های ما نیز قرار دارند.

افکار نیوز: به عنوان سوال پایانی، در مورد انتقاداتی که به تیم ملی بعد از بازی با ازبکستان وارد شده است، چه نظری دارید؟
کفاشیان:
مگر صعود ما به جام جهانی در دوره گذشته با یک گل از بین نرفت؟ ما جلوی کره خوب بازی کردیم و با بدشانسی مساوی کردیم. مگر در تهران با بدشانسی به عربستان نباختیم؟ این همه ما بدشانسی آوردیم، یک بار هم با خوش شانسی ببریم.ولی دلیلی برای انتقاد از تیم ملی در مقطع کنونی نمی بینم.