به گزارش افکارنیوز، تهران امروز نوشت: بازي افتتاحيه يورو ۲۰۱۲ به رغم تمام اتفاقات پرحرف و حديثي كه در دل خود داشت با نتيجه مساوي به پايان رسيد. لهستان و يونان در حالي به نتيجه مساوي يك بر يك رسيدند كه بازي با حملات توفاني ميزبان آغاز شد و لهستان در نيمه اول با تك گل لواندوفسكي به رختكن رفت. در اين نيمه يكي از مدافعان يونان اخراج شد و مدافع ديگر اين تيم به دليل مصدوميت زمين مسابقه را ترك كرد. با اين حال فرناندو سانتوس، سرمربي پرتغالي يونان از ابتداي نيمه دوم يك مهاجم را به تركيب تيم ۱۰نفره اش اضافه كرد و خيلي زود پاسخ تعويض شجاعانه اش را گرفت. سالپینگیدیس، مهاجم تازه وارد يونان يك گل زد و يك پنالتي هم گرفت اما كاراگونيس ضربه پنالتي را از دست داد تا بازي افتتاحيه يورو ۲۰۱۲ برنده اي نداشته باشد. برد پرگل روسيه مقابل تيم ملي چك را مي توان اولين نتيجه عجيب اين مسابقات قلمداد كرد. روس ها كه در دور قبل مسابقات هم با مربيگري گاس هيدينگ هلندي تا مرحله نيمه نهايي پيش رفته بودند در دومين بازي روز اول مسابقات با نتيجه ۴ بر يك چك را شكست داد و براي تمام مدعيان اين دوره خط و نشان كشيد.



امشب، نبرد رقبای سرسخت

بازیهای دور اول مرحله مقدماتی ساعت ۲۰:۳۰ امشب به وقت تهران با رویارویی اسپانیا و ایتالیا دنبال می‌شود. اسپانیا به عنوان قهرمان دوره قبل با تمام قوا به این دوره از مسابقات آمده و می خواهد به طلسم قهرمان نشدن پیاپی یک تیم در مسابقات یورو پایان بدهد. ماتادورها در حالی به مصاف ایتالیا خواهند رفت که تاکنون در جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا نتوانسته اند این تیم را در وقت های معمول بازی شکست بدهند و ایتالیا معمولا برای اسپانیا یک حریف سرسخت و دشوار بوده است. اسپانیا، پس از شکست یک بر صفر مقابل سوئیس در اولین بازی جام‌جهانی ۲۰۱۰ باختی نداشته و با ۱۴ برد متوالی به جام ملتهای اروپا آمده است. از سوی دیگر ایتالیا با مربیگری چزاره پراندلی آرام آرام به یک تیم مدعی تبدیل شده بود اما رسوایی های اخیر فوتبال ایتالیا یک بار دیگر گریبان این تیم را گرفته و اردوی ایتالیا تحت الشعاع اتفاقات اخیر قرار دارد. این تیم حتی در اخرین بازی دوستانه هم با نتیجه عجیب ۳ بر صفر مغلوب روسیه شدو مشخص شد رسوایی های اخیر با افت تدریجی این تیم بی ارتباط نبوده است. البته کارلوس پویول و داوید ویا امشب در ترکیب اسپانیا به میدان نخواهند رفت و ایتالیا می تواند به غیبت این دو بازیکن کلیدی اسپانیا دلخوش کند. دل بوسکه در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی به غیبت این دو بازیکن اشاره کرد و گفت: «ما تاوان غیبت پویول و ویا را خواهیم پرداخت.» اسپانیا در دوره قبل بازیها در ضربات پنالتی ایتالیا را برد و این تیم را از دور مسابقات کنار زد.

ایرلند جنوبی و کرواسی دومین بازی امشب را برگزار می کنند. دو تیم قبل از مسابقات یورو ۲۰۱۲ در یک بازی دوستانه به مصاف هم رفتند و به تساوی بدون گل رسیدند اما مطمئنا امشب با انگیزه های متفاوتی به میدان خواهند رفت. جیووانی تراپاتونی که از سال ۲۰۰۸ تا کنون سرمربیگری تیم ملی ایرلند را بر عهده دارد با این تیم به جام جهانی ۲۰۱۰ و مرحله نهایی یورو ۲۰۱۲ راه پیدا کرده و می خواهد با کسب نتایج آبرومندانه در این مسابقات وداع باشکوهی با تیم ملی ایرلند داشته باشد. او معتقد است در مصاف های بزرگ معمولا برنده از زمین مسابقه خارج شده و امشب هم برای شکست کرواسی تیمش را به میدان می فرستد. کرواسی هم از جمله تیم های نسبتا ناشناخته مسابقات محسوب می شود. کرواتها تیم بی سر و صدایی محسوب

می شوند که در سکوت خبری پا به این مسابقات گذاشته اند و چشم به درخشش ستاره های خود که در لیگ‌های انگلیس و آلمان بازی می کنند دوخته اند.

رود گولیت: کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال هلند رفتار‌های نژاد‌پرستی علیه بازیکنان تیم ملی هلند را محکوم کرد و گفت: «آنچه در اردوی تیم ملی کشورم روی داد، شرم آور و باعثتاسف است. چنین رفتاری در هر شرایط و در هر جا، ‌ محکوم است. به نظرم نژاد پرستان به دلیل ترس از بازیکنان تیم ملی هلند چنین رفتارهایی را از خود بروز می دهند.»

رسانه های داخلی اوکراین از قتل یک هوادار اسپانیایی فوتبال در این کشور خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مرد ۴۶ ساله پیش از آغاز مسابقات یورو ۲۰۱۲ برای تعطیلات به اوکراین رفته بود اما حدود یک ماه پیش در شهر کوچکی به نام «ماکیفکا» در منطقه دونتسک مفقود شد. پلیس اوکراین در رابطه با مرگ این هوادار اسپانیایی تا کنون سه نفر مظنون را دستگیر کرده است.

مراقبت ویژه پرتغالی ها از کریستیانو رونالدو يكي از اتفاقات ويژه مسابقات يورو ۲۰۱۲ محسوب مي شود. رونالدو یک بادیگارد شخصی دارد که در طول ۲۴ ساعت شبانه روز از او مراقبت می کند. حتي زمانيكه رونالدو با هم تيمي هايش وارد زمين تمرين مي شود باديگارد شخصي از او مراقبت مي كند. بادی گارد شخصی رونالدو در کنار محوطه فنی می ایستد و جالب اينكه دائما در تیررس خبرنگاران قرار دارد.