فجرسپاسی و طلسم ۶۸۲۱ روزه در آزادی/ شاگردان کلانتری در پی خلق معجزه

استقلال و فجرسپاسی در حالی امروز به مصاف هم می رود که دو تیم سابقه تقابل طولانی در لیگ برتر دارند. تیم شیرازی پس از سالها یک بار دیگر به لیگ برتر بازگشته است تا دو تیم بعد از گذشت ۸ سال، یک بار دیگر در استادیوم آزادی به مصاف هم بروند.

این دیدار بیست و ششمین تقابل دو تیم استقلال و فجرسپاسی در رقابت های لیگ برتر خواهد بود. آخرین باری که استقلال و فجر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند، فصل ۹۲-۹۱ بود و آبی پوشان در آن دیدار توانستند با تک گل هاشم بیگ زده از سد حریف خود عبور کنند.

یکی از جنجالی‌ترین دیدارهای فوتبال ایران که هنوز هم در یادها مانده، دیدار استقلال و فجر در فصل ۷۹-۷۸ لیگ آزادگان است. استقلال در آن دیدار که در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می‌شد تا دقایق پایانی با نتیجه ۲ بر یک عقب بود اما بازی به جنجال کشیده شد. ماجرا از اتفاقات درون محوطه جریمه میزبان با حضور فرهاد مجیدی و احمد مومن‌زاده آغاز شد و با سنگ‌پرانی هواداران فجر سپاسی ادامه پیدا کرد و در نهایت هم در میان سنگ‌های شیرازی‌ها، بازی نیمه‌کاره تمام شد. بعدها کمیته انضباطی به پیروزی ۳ بر صفر فجرسپاسی رای داد. جلال مرادی داور آن دیدار، فرهاد مجیدی را نیز از زمین بازی اخراج کرد.

آبی پوشان در تمام دیدارهایی که در لیگ برتر مقابل فجر سپاسی به میدان رفتند، تنها یک بار در بازی‌های خانگی شکست خوردند که آن هم به دومین فصل از رقابتهای لیگ برتر باز می‌گردد. در دیداری که در تاریخ اول تیرماه سال ۸۲ و در ورزشگاه آزادی برگزار شد، تیم فجر سپاسی توانست با یک گل میزبانش استقلال را شکست دهد که این تنها شکست خانگی استقلال مقابل فجر سپاسی بود.

از آن روز تاکنون ۶۸۲۱ روز می گذرد و فجرسپاسی امیدوار است که این طلسم طولانی مدت را بشکند. البته شیرازی ها برای رسیدن به این امر کار بسیار سختی را پیش رو دارند اما فجرسپاسی از دیرباز همواره برابر استقلال، تیم سختکوشی بوده و باید دید نتیجه دیدار امروز چه خواهد شد.

فجرسپاسی و طلسم ۶۸۲۱ روزه در آزادی شاگردان کلانتری در پی خلق معجزه

در مجموع ۲۵ دیدار گذشته دو تیم استقلال ۱۲ و فجر سپاسی ۳ بار پیروز شده‌اند و ۱۰ بازی دو تیم هم با مساوی به اتمام رسیده است. آبی پوشان ۷ بار در خانه و ۵ بار خارج از خانه مقابل سپاسی پیروز شده‌اند، یک بار در خانه و ۲ بار در شیراز مقابل این تیم شکست خورده‌اند. از ۱۰ مساوی دو تیم هم ۴ مساوی در تهران و ۶ مساوی در شیراز به دست آمده است.