به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، سومین روز از چهاردهمین دوره رقابتهای فوتبال یورو ۲۰۱۲ یکشنبه شب با برگزاری دو دیدار پیگیری خواهد شد.

اسپانیا – ایتالیا
ورزشگاه: استادیوم پی چی ای آره نا گدانسک، لهستان
ظرفیت: ۴۰,۰۰۰ نفر
داور: ویکتور کاسای(مجارستان)

شاگردان چزاره پراندلی در حالی پا به رقابتهای یورو ۲۰۱۲ می گذارند که شایعه حذف آنها از این رقابتها نیز به گوش می رسید. از طرف دیگر اسپانیا برای تاریخ سازی در یورو ۲۰۱۲ امیدوار است بتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. ایتالیا و اسپانیا دو رقیب دیرینه پیش از این ۲۵ بار با هم بازی کرده اند که سهم ایتالیا ۸ پیروزی، اسپانیا ۷ پیروزی و ۱۰ دیدار دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است.

اسپانیا قهرمان جهان اروپا فرصت دارد در یورو چندین رکورد را جابجا کند. آنها می توانند با قهرمانی در یورو به عنوان نخستین تیم تاریخ فوتبال سه عنوان پیاپی در تورنمنت های بین المللی کسب کند. آنها ابتدا یورو ۲۰۰۸، سپس جام جهانی ۲۰۱۰ را کسب کردند و اکنون به دنبال کسب یورو ۲۰۱۲ هستند.

ایتالیا یکی از تنها ۴ تیمی است که بعد از قهرمانی اسپانیا در جام جهانی موفق شده این تیم را شکست دهد. آنها سال گذشته در دیداری دوستانه موفق شدند در باری با نتیجه ۲ بر یک ماتادورها را شکست دهند. ۳ تیم دیگر که موفق شدند اسپانیا را شکست دهند آرژانتین، پرتغال و انگلیس بودند.

ایتالیا در حالی پا به این رقابتها می گذارد که ۳ دیدار دوستانه خود قبل از یورو را با ۳ شکست پشت سرگذاشته و حتی یک گل هم به ثمر نرسانده است. آخرین گلی که تیم ملی ایتالیا به ثمر رساند در دیدار دوستانه نوامبر ۲۰۱۱ مقابل لهستان بود که آتزوری ها در آن موفق شد ۲ بر صفر میزبان خود را شکست دهند.

ترکیب احتمالی:
اسپانیا(۱-۳ - ۲-۴)
ایکر کاسیاس، آلوارو آربلوا، سرخیو راموس، جرارد پیکه، یوردی آلبا، ژابی آلونسو، سرخیو بوسکتس، داوید سیلوا، ژاوی، آندرس اینیستا، فرناندو تورس.

ایتالیا(۲-۵ - ۳)
جیان لوئیجی بوفون؛ لئوناردو بونوچی، دانیله ده روسی، جورجیو کیه لینی، کریستین ماجو، ریکاردو مونتولیوو، آندره آ پیرلو، کلودیو مارکیزیو، فدریکو بالزارتی، آنتونیو کاسانو، ماریو بالوتلی.