به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، در روز سوم از چهاردهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملت های اروپا یکشنبه شب دو دیدار برگزار خواهد شد که طی آن ایتالیا به مصاف اسپانیا می ورد و ایرلند و به مصاف کراواسی.

ایرلند – کرواسی
ورزشگاه: استادیوم سیتی پوزنان، لهستان
ظرفیت: ۴۰,۰۰۰ نفر
داور: بیورن کوئیپرس(هلند)

ایرلند و کرواسی هر دو در دیدارهای پلی آف با پیروزی مقابل حریفان خود جواز صعود به مرحله پایانی یورو ۲۰۱۲ را کسب کردند. با حضور دو تیم قدرتمند ایتالیا و اسپانیا در این گروه شانس ایرلند و کرواسی برای صعود از این گروه روی کاغذ بسیار کم است.

* ایرلند در ۶ بازی قبلی خود مقابل کرواسی تنها یک بار مغلوب شده که آن هم در مقدماتی یورو ۲۰۰۰ در زاگرب بود که کراوسی با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

* ایرلندی ها تا قبل از این بازی ۱۴ بازی بدون شکست را پشت سرگذاشته اند و تنها ۳ گل دریافت کرده اند. آخرین شکست آنها بیش از یک سال گذشته با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل اروگوئه رقم خورد.

* کرواسی برای چهارمین دوره متوالی در مرحله پایانی رقابتهای یورو شرکت می کند. آنها در دوره قبلی رقابتها یعنی یورو ۲۰۰۸ تا مرحله یک چهارم نهایی بالا آمدند.

* موفق ترین حضور کرواسی در تورنمنت های بین المللی به جام جهانی ۱۹۹۸ بازمی گردد که آنها با شکست سه بر صفر آلمان به نیمه نهایی رسیدند اما مغلوب فرانسه شدند و از رسیدن به فینال بازماندند.

ترکیب احتمالی:
ایرلند(۲-۴ - ۴)
شی گیون، جان اوشی، شون سنت لدگر، ریچارد دان، استیفن وارد، ایدن مک گدی، گلن والان، کیثاندروز، دیمین داف، رابی کین، کوین دویل.

کرواسی(۲-۴ - ۴)
استیپه پلتیکوسا؛ داریو سرنا، یوسیپ سیمونیچ، ایوان استرینیچ، ایوان راکیتیچ، اوگنین وکوچویچ، لوکا مودریچ، نیکو کرانچار، ادواردو داسیلوا، نیکیچا یلاویچ.