پیروزی استقلال در دربی می‌تواند کلید قهرمانی را رقم بزند

بهتاش فریبا یکی از پیشکسوتان خوش صحبت استقلال است که با روی خوش به سوالات جواب می‌دهد. او در پاسخ به سوال اول ما که دربی را چطور می بیند( چگونه پیش بینی می کند)؟ به شوخی گفت که از طریق تلویزیون زیرا نمی تواند به استادیوم برود!

*قبول دارید که دربی قهرمان لیگ بیست و یکم را تعیین می کند؟ 

من فکر نمی‌کنم زیرا ۸ بازی باقیمانده و به عبارتی ۲۴ امتیاز می شود و دو بازی کافی است که شرایط عوض شود ولی انشاالله اگر بتوانیم ببریم کلید قهرمانی دستمان است چون فاصله تیم های دیگر با ما زیاد شده و اگر دو بازی را ببریم خیالمان راحت می شود. بازی با پرسپولیس همیشه حساس بوده، بعضی ها می گویند این بازی فقط سه امتیاز دارد ولی برای مربیان و بازیکنان دو تیم این دیدار فوق حساس است و اکثر هواداران معتقدند تیم مورد علاقه شان قهرمان نشود و دربی را ببرد. برای پیشکسوتان هم این بازی اهمیت زیادی دارد. این یک بازی غیر معمولی و حساس با موقعیت‌های گل محدود است و هر تیمی تمرکز داشته باشد و جسورتر بازی کند و از همان موقعیت‌های محدودش استفاده کند؛ برنده است ولی این موضوع به راحتی اتفاق نمی افتد و باید روح و روان تیمت درست باشد. خوشبختانه از نظر روحی روانی تیم ما بسیار شرایط خوبی دارد. ۲۲ هفته شکست نخوردیم و کمترین گل خورده را داریم و به نوعی این بازی تقابل تیمی که بیشترین گل زده و کمترین گل را خورده است؛ خواهد بود. پرسپولیس یک گل از ما جلوتر است و انشاالله در این بازی رکورد دوباره به دست ما می آید و امیدوارم با بردش کلید قهرمانی را بزنیم.

پیروزی استقلال در دربی می‌تواند کلید قهرمانی را رقم بزند

*درکل در چند دربی حضور داشتید ؟

من از سال ۵۹ تا ۶۷ در استقلال بودم و در یک دربی حضور نداشتم و در آن دربی که پرویز گل زد مصدوم بودم و کشاله ام آسیب دیده بود. در مجموع در آن سال ها ۵,۶ دربی برگزار شد.

 

*گلزنی در دربی در سال ۶۱ در آخرین لحظات چه حسی داشت؟ 

شاید خیلی از گل های من را کسی یادش نیاید یکی از قشنگ ترین گل های من به هما بود ولی هرکس من را می بیند از گلم به پرسپولیس صحبت می کند و همیشه نزدیک دربی ها این حس بیشتر می شود.

 

*در آن زمان در خط میانی پرسپولیس کدام بازیکن بیشتر شما را اذیت کرد؟ 

آن زمان اذیتی وجود نداشت(می خندد) ولی حمید درخشان همیشه سرحال و یکی از بهترین ها بود و دیگر هافبک آماده آن روز ها هم آقای پروین بود. 

 

*در دربی ۷۳ شما کنار آقای عبداللهی مربی استقلال بودید فکرش را می کردید که در ۱۵ دقیقه آخر نتیجه برگردد؟

قشنگی های فوتبال به همین است و تکلیفش روشن نیست شما فکر می کردید در بازی رئال مادرید و پاریس سن ژرمن آن اتفاق بیفتد؟ هر موقع اینگونه می شود آدم کیف می کند که فوتبالی که ۵۲ سال است با آن کلنجار می روی این حس و حال را می دهد. تغییرات داده شده در آن بازی باعث شد نتیجه دو- دو شود و بعد هم جنجال شد.