تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در رده پنجم جهان

مسابقات جهانی پاورلیفتینگ کلاسیک در آفریقای جنوبی در حال برگزاری است و تاکنون ۲ ملی پوش کشورمان به روی تخته رفتند و با رقیبان خود به رقابت پرداختند. مهرداد ظفری در دسته ۵۹ کیلوگرم در روز نخست این مسابقات در رقابت نزدیک با رقبای خود در اسکوات رکورد ۱۹۰ کیلوگرم، در پرس سینه رکورد ۱۲۵ کیلوگرم و در ددلیفت رکورد ۲۱۷.۵ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد. ظفری در مجموع با ۵۳۲.۵ کیلوگرم به کار خود پایان داد و به مدال برنز حرکت‌های پرس سینه و ددلیفت هم دست پیدا کرد و در مجموع یک اتفاق تاریخی را رقم زد و توانست روی سکوی مجموع جهان بایستد.

در روز دوم این رقابت‌ها نیز احمدرضا بابا احمدی در دسته ۶۶ کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفت. این ملی پوش کشورمان که در دسته B وزنه می‌زد، با یک عملکرد فوق العاده توانست با اختلاف زیادی در این دسته به مقام اول این دسته دست پیدا کند. بابا احمدی که در اسکوات ۲۴۲.۵ کیلوگرم، در پرس سینه ۱۳۵ کیلوگرم و ددلیفت ۲۷۲.۵ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد، با مجموع ۶۵۰ کیلوگرم به کار خود پایان داد. این ملی پوش پاورلیفتینگ ایران در نهایت در حرکت ددلیفت موفق به کسب مدال برنز جهان شد و در مجموع به مقام ششم دست پیدا کرد.

مسابقات قهرمانی جهانی پاورلیفتینگ در آفریقای جنوبی در حالی برگزار می‌شود که ۴۴ کشور در این رقابت‌ها شرکت کردند. تیم ملی کشورمان در پایان روز دوم با کسب یک مقام سومی در دسته ۵۹ کیلوگرم و یک مقام ششمی در دسته ۶۶ کیلوگرم، در رده پنجم جدول امتیازی مسابقات قرار دارد. این در حالی است که تاکنون ۲۲ کشور در این رقابت‌ها موفق به کسب مدال شده اند.

تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در رده پنجم جهان

 

روز سوم این رقابت‌ها در حالی پیگیری می‌شود که تیم ملی کشورمان امروز نماینده‌ای ندارد و در روز‌های آینده مهدی طهماسبی ۹۳ کیلوگرم، مهرداد اکبری ۱۰۵ کیلوگرم و مهدی مافی غلامی ۱۲۰+ کیلوگرم برای رقابت با حریفان خود به روی تخته خواهند رفت.