الکساندر نوری سرمربی استقلال می شود؟ | واکنش الکساندر نوری

 نام الکساندر نوری به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی فرهاد مجیدی مطرح شده و آخرین خبرها حاکی از مذاکره مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال با این مربی دورگه ایرانی آلمانی بوده است.

در همین زمینه یکی دو رسانه خارجی به نقل از نزدیکان نوری مدعی شده‌اند او با هیچ باشگاهی به توافق نرسیده است. این در حالی است که در صفحه ویکیپدیای او نام استقلال به عنوان تیم جدیدش نوشته شده است.

الکساندر نوری سرمربی استقلال می شود؟ | واکنش الکساندر نوری

پیش از این هم در زمان جدایی آندره‌آ استراماچونی از نوری به عنوان گزینه سرمربیگری استقلال نامبرده شد اما توافقی با این مربی حاصل نشد.

این مربی ۴۳ ساله سابقه فعالیت را در وردربرمن، اینگولشتات، هرتابرلین و تیم ملی آمریکا و آخرین تیمی که در آن مربیگری کرده تیم کاوالای یونان بوده است.

بیوگرافی الکساندر نوری سرمربی فوتبال

الکساندر نوری متولد 29 مرداد 1358 در آلمان، سرمربی فوتبال است.

فارغ التحصیل مطالعات تئوریک مربیگری فوتبال می باشد او بازیکن سابق و مربی فعلی در لیگ بوندسلیگا می باشد پدرش ایرانی و مادرش آلمانی است.

ازدواج کرده، دو فرزند دارد و در رویای موفقیت است.

الکساندر متولد و بزرگ شده شهر بوکستهوده آلمان است.

پدرش اهل رشت و بزرگ شده ایران می باشد که اواسط دهه 1350 برای تحصیل رشته شیمی به آلمان مهاجرت کرد و همانجا با همسر آلمانی اش ازدواج و ماندگار شد.

الکساندر نوری سرمربی استقلال می شود؟ | واکنش الکساندر نوری

الکساندر بصورت جدی فوتبال را زیر نظر پدرش شروع کرد.

تا 15 سالگی در چند مدرسه فوتبال حضور داشت تا اینکه در سال 1373 به تیم جوانان آکادمی ورزشی و تحصیلی وردربرمن پیوست و 4 سال در این تیم بود.

از سال 1377 تا 1380 از جوانان وردربرمن به تیم دوم آمد و سپس دو سال آخر در بزرگسالان این تیم در بوندسلیگا حضور داشت و از آن به بعد در لیگ دسته اول و بوندسلیگا تا سال 1390 که بازنشست شد حضور موفقی داشت.

بعد از بازنشستگی فعالیت خود را بعنوان دستیار تیم VfB Oldenburg بمدت 2 سال شروع کرد سپس یکسال بعد سرمربی این تیم شد.

الکساندر نوری سرمربی استقلال می شود؟ | واکنش الکساندر نوری

در سال 1393 ابتدا دستیار اول تیم وردربرمن بود و در سال 1395 در حالی که تیم وردربرمن وضعیت خوبی نداشت هدایت این تیم را برعهده گرفت و تا رده 4 بوندسلیگا بالا آورد.

الکساندر نوری سالهاست با همسر آلمانی خود ازدواج کرده است.

این زوج ورزشی در آکادمی برمن باهم آشنا شدند که ثمره این زندگی یک پسر بنام آریان متولد 1386 و یک دخترش بنم مینو متولد 1389 می باشد.

پسرم درک بهتری از فوتبال دارد و در مدرسه درباره این رشته و کار پدرش حرف می زند.