سانتوس: نظم و تمرکز عامل پیروزی یونان بود

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ، فرناندو سانتوس سرمربي يونان پس از پيروزي يك بر صفر تيمش مقابل روسيه و صعود به مرحله يك چهارم نهايي يورو ۲۰۱۲ گفت: از كسب اين نتيجه خيلي خيلي خوشحال و راضي هستيم.

وی گفت: این پیروزی را به آورام پاپادوپولوس بازیکن آسیب‌دیده تیم که در حال حاضر همراه ما نیست و همه یونانی‌ها تقدیم می‌کنیم. دلیل این پیروزی این بود که توانستیم تمرکز خود را حفظ کنیم. با تمرکز خود موفق شدیم نتیجه بازی را رقم بزنیم. باید در بازی‌های قبلی هم با همین تمرکز به میدان می‌رفتیم.

سانتوس گفت: سرانجام موفق شدیم ماده اولیه‌ای را که ویژگی تیم ماست پیدا کنیم. برای این بازی، یک برنامه مشخص داشتیم و آن این بود که نظم خود را حفظ کنیم و در انجام این کار موفق بودیم. به روس‌ها اجازه ندادیم که فرصت گلزنی پیدا کنند و از نقطه قوت خود استفاده کنند.

سرمربی یونان گفت: باید به همه بازیکنانم به دلیل تلاشی که داشتند تبریک بگویم. مسابقه خیلی سختی بود و آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکردند تا بتوانیم از این مرحله صعود کنیم. به بازیکنان گفته بودم که کاملا به آن‌ها اعتماد دارم. هر وقت که یونان در شرایط دشواری قرار می‌گیرد و نیاز به پیروزی پیدا می‌کند، نظیر بازی مقابل کرواسی در مرحله انتخابی، این روحیه بازیکنان و تیم ظاهر می‌شود.

وی گفت: روسیه تیم خیلی قدرتمندی هستند ولی متوجه شدم که برای پیاده کردن برنامه‌هایشان نیاز به فضای زیاد دارند. مخصوصا در یک سوم نهایی باید فضای زیادی داشته باشند تا بتوانند موقعیت ایجاد کنند. به همین دلیل، اولین کاری که لازم بود انجام دهیم این بود که در نیمه زمین خودمان متمرکز شویم و اجازه ندهیم که از حریف توانایی‌های خود استفاده کند.

سانتوس ادامه داد: پس از آن، هر وقت که صاحب توپ شدیم سعی کردیم از فضای موجود در خط دفاعی آن‌ها استفاده کنیم چون انیاکوف و ژیرکوف هر دو به فکر کارهای تهاجمی بودند که این موضوع باعثشد فضای خوبی در اختیار ما قرار بگیرد. یک بار موفق شدیم از همین راه به گل برسیم ولی تکرار آن کار آسانی نبود.

انتهاي پيام