دلایل پیروزی مقتدرانه ایران مقابل ژاپن

سعید تابش‌نیا در مورد عملکرد تیم ملی بسکتبال مقابل ژاپن در کاپ آسیا اظهار داشت: بچه‌ها همان روندی که مقابل قزاقستان داشتند را ادامه دادند و در بازی پیرامونی و داخل منطقه رنگی، دفاع و ریباند به خوبی کار کردند و توانستند این برد را رقم بزنند.

وی در مورد اینکه آیا پیش‌بینی چنین نتیجه‌ای را می‌کردید، گفت: من معتقد بودم که اگر بچه‌ها همان سیستم دفاعی را که مقابل قزاقستان انجام دادند، مقابل ژاپن هم انجام دهند، پیروز می‌شدند و همین اتفاق هم افتاد، اما پیش‌بینی این اختلاف را نمی‌کردم. در این مسابقه اختلاف حتی به 22 -23 امتیاز هم رسید. بچه‌های ما در این مسابقه دفاع پرفشاری را داشتند و اجازه خودنمایی به ژاپن را ندادند. برد مقابل قزاقستان هم روحیه بازیکنان را بالا برده بود. 

دلایل پیروزی مقتدرانه ایران مقابل ژاپن

کارشناس بسکتبال در مورد ادامه کار تیم ملی گفت: با پیروزی مقابل ژاپن کار ما در ادامه مسابقات راحت‌تر شد چون اگر این مسابقه را واگذار می‌کردیم باید یک بازی بیشتر انجام می‌دادیم. به نظر من حضور جواد داوری رئیس فدراسیون هم ثمربخش بود و روحیه خوبی به بچه‌ها داد.

بازیکن سابق تیم ملی در مورد شرایط حامد حدادی اظهار داشت: او کوله‌باری از تجربه است و اگر درست از او استفاده کنیم حتماً نتیجه می‌گیریم. هنانطور که دیدید او مقابل ژاپن خیلی بهتر از قبل بازی کرد. 

وی ادامه داد: حضور او در زمین برای تیم ما روحیه‌بخش است و از سوی دیگر حریفان هم ترس فوق‌العاده‌ای از این بازیکن دارند. حامد آنقدر با تجربه شده که با وجود اینکه سنش بالا است می‌تواند خودش را در زمین مدیریت کند. 

تابش‌نیا در پایان گفت: من امید زیادی دارم اگر بچه‌ها همین روند را ادامه دهند حتماً مانند دوره گذشته فینالیست خواهیم شد. به نظرم تنها رقیب جدی ما استرالیا است که شرایطش با همه تیم‌ها فرق دارد.