اثبات جمله جنجالی اسطوره پرسپولیس درباره کمیته فنی

درحالی که گفته می شود کمیته فنی فدراسیون فوتبال حکم به برکناری دراگان اسکوچیچ داده بود اما درنهایت مرد کروات ابقا شد و این موضوع با واکنش پیشکسوت پرسپولیس مواجه شده است.

رحیم یوسفی پیشکسوت فوتبال ایران در این رابطه گفت:

حدود ۲۰ سال پیش علی آقا پروین حرف درستی زد و گفت کمیته فنی یعنی کشک! همان زمان خیلی ها به این حرف او ایراد گرفتند اما بعدها ثابت شد حرف درستی می زند.

وی ادامه داد:

در حال حاضر هم مردانی مثل ابراهیم قاسمپور در کمیته فنی فوتبال حضور دارند که استخوان خرد کرده این رشته هستند اما حرف آنها خریداری ندارد. کمیته فنی یک رأی می دهد و بعد هیئت رئیسه فدراسیون و سخنگوی آن که شاید در محل خودشان هم فوتبال تفننی بازی نکرده باشد می آید و حرف دیگری می زند.

هافبک اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد:

من نه مخالف اسکوچیچ هستم و نه حامی اش اما این اتفاقات جالب نیست. معلوم نیست حرف اول و آخر را چه کسی در فدراسیون می زند و هرکس برای خودش یک رئیس است! شاید دلیل اصلی اختلاف اخیر ملی پوشان و دو دستگی موجود همین ضعف مدیریت فدراسیون فوتبال باشد. دوستان چند هفته فوتبال ایران را بازی دادند و در نهایت اعلام کردند اسکوچیچ ماندنی است. چرا؟ این بازی به قول آقای قاسمپور موش و گربه چه دلیلی داشت؟ از همان اول اسکوچیچ را نگه می داشتند دیگر!

یوسفی ادامه کار اسکوچیچ را بسیار سخت دانسته و افزود:

با شناختی که از روحیات دراگان اسکوچیچ داریم می دانیم او کار راحتی پیش رو ندارد. سرمربی تیم ملی با بازیکنانی روبروست که تأثیرگذار هستند اما اغلب او را قبول ندارند. اسکوچیچ می خواهد چه برخوردی با آنها داشته باشد؟ او که نمی تواند همه ستاره های تیم ملی را کنار بگذارد. به نظر من نقش مدیران فدراسیون پس از اشتباهات گذشته بسیار حائز اهمیت است. حالا که دوباره به اسکوچیچ اعتماد کرده اند دیگر نمی توانند با افکارعمومی بازی کرده و به فکر برکناری او باشند. بنابراین باید فدراسیون فوتبال از اسکوچیچ حمایت کند. در واقع چاره دیگری ندارد چون سرنوشت این دو به هم گره خورده است. عدم حمایت از سرمربی تیم ملی به معنای ترویج بازیکن سالاری خواهد بود. بازیکنان سالار باز هم جولان خواهند داد و دود آن به چشم تیم ملی ایران خواهد رفت.

پروین درست گفت که کمیته فنی فدراسیون هم یعنی کشک !

هافبک اسبق پرسپولیس در خصوص وضعیت فعلی این تیم نیز گفت:

من نمی دانم چرا مدیران باشگاه پرسپولیس بهانه دست سرمربی خود می دهند. آقای درویش شروع خوبی در نقل و انتقالات تابستانی داشت. ستاره های خوبی در دروازه، خط دفاع و هافبک خریداری کرد اما ناگهان این روند متوقف شد. من مصاحبه یحیی گل محمدی را دیدم و معتقدم پرسپولیس نیاز مبرم به خرید مهاجم دارد. باشگاه پرسپولیس نباید بهانه دست کادرفنی برای نتیجه نگرفتن احتمالی بدهد.

یوسفی با اشاره به طولانی شدن خرید کاسیانوی برزیلی یادآور شد:

واقعا پذیرفتنی نیست که تیم بزرگی مثل پرسپولیس نمی تواند یک مهاجم نه چندان مطرح را بخرد. چه طور می شود تیم های دیگر به راحتی بازیکن خارجی می خرند اما پرسپولیس نمی تواند؟ به شخصه معتقدم برخی بهانه ها مثل تحریم ها یا مشکلات انتقال پول به خارج از کشور و… قابل قبول نیست. این مشکل برای همه باشگاه های ایرانی وجود دارد اما درپرسپولیس تبدیل به گره کور و بازنشدنی می شود. امیدوارم دوستان زودتر به فکر افتاده و مشکلات را حل کنند. خرید یک یا دو مهاجم گلزن می تواند بهانه ها را به حداقل برساند.