به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، محمدحسين انصاري فرد با تاييد خبر ارسال پاسخ نامهي IOC و فدراسيونهاي جهاني قايقراني اظهار كرد: اداره كل روابط بينالملل در وزارت ورزش بسيار فعال است. وزير تاكيد دارد كه تمامي مكاتبات به صورت سريع، جامع و منطقي صورت بگيرد. نامههاي فدراسيونهاي جهاني قايقراني مانند ساير فدراسيونها با كسب نقطه نظرات كارشناسانه از حميد سجادي، معاون حرفهاي و قهرماني وزارتخانه پاسخ داده شد. وزارت ورزش به هر سه فدراسيون كانو، روئينگ و بادباني توضيحاتي را ارائه داد. خوشبختانه در اين رابطه آقاي قلمسياه دبيركل آسيا همكاري خوبي با ما داشت. دنيامالي هم بر خلاف آنچه كه مطرح ميشد كه شايد موضعگيري خاصي در قبال وزارت داشته باشد، از اين شرايط خوشحال و راضي نيست و سعي دارد كه ارسال چنين نامههايي منتفي شود و قايقراني با قدرت در بازيهاي المپيك حاضر شود. دنيامالي خودش در كسب سهميههاي المپيك نقش داشته و دوست دارد نتايج زحماتش را در لندن ببيند.

وی در پاسخ به این پرسش که فدراسیون جهانی کانو در نامه دومش به وزارت ورزش اعلام کرده که دلایل قانع کننده نبوده، موضع وزارتخانه در این رابطه چیست؟ خاطرنشان کرد: بحثاین نیست که نامه‌ی اول قانع کننده نبوده، گاهی پیش می‌آید که روی یکی دو کلمه یا چند جمله توضیحات بیشتری می‌خواهند تا کاملا منظور شفاف باشد. من از برخی رسانه‌ها گله دارم به جای اینکه در آستانه المپیک فضا را آرام کنند به برخی مسائل ناخودآگاه دامن می‌زنند، وزیر در مصاحبه‌ای گفت در ورزش مانند هر جایی فساد هست و باید با آن مبارزه کنیم. از اظهاراتش طوری تعبیر شد که شاید منظورش فدراسیون‌هایی بوده که به تازگی تغییر کرده‌اند.

دنیامالی به عنوان یک جانباز و برادر شهید از نظر اخلاقی و مالی پرونده پاکی دارد و هیچ کس نمی‌تواند مطالب بدی را درباره او بگوید. توقع داریم رسانه‌ها در تعبیر و تفسیر صحبت‌ها دقت بیشتری کنند. روسای فدراسیون‌ها خیلی زحمت می‌کشند تا ورزش به جایی برسد. اکثر فدراسیون‌ها در سال‌های اخیر دستاورد خوبی داشته‌اند، به عنوان مثال در ورزش دلالی وجود دارد ولی به این معنا نیست که فدراسیون‌ها یا مسئولانشان این کار را انجام می‌دهند. نظر وزیر این تعبیرها نبوده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سه‌شنبه بعدازظهر پس از نشست وزیر با رییس و دبیرکل کمیته، پاسخ نامه IOC ارسال شد، خاطرنشان کرد: رابطه بسیار خوبی میان عباسی، ‌ علی‌آبادی و افشارزاده وجود دارد، با هم‌اندیشی و تبادل اندیشه می‌شود همه مشکلات را پشت سر گذاشت. نامه IOC پس از نشست روز سه‌شنبه وزیر با رییس و دبیرکل کمیته پاسخ داده شد. این نامه از طریق کمیته ملی المپیک برای IOC ارسال شد.

متن نامه هم خیلی تفاوتی با نامه‌های فدراسیون‌های جهانی قایقرانی نداشت و تقریبا یکسان بود. ممکن است بسته به طرف مقابل چند جمله تغییر کرده باشد. در این نامه خطاب به IOC آمده است که برخورد وزارت ورزش در تغییر روسای فدراسیون‌ها سیاسی نبوده و بر اساس اساسنامه‌ی فدراسیون‌ها صورت گرفته و هیچ کس مورد هجمه نبوده است.

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که آیا وزارتخانه به صرف هزینه‌های هنگفت در فصل نقل و انتقالات توسط تیمهای دولتی نظارت می‌کند؟ به ایسنا گفت: فدراسیون فوتبال، ‌سازمان لیگ و اتحادیه فوتبال به عنوان متولیان، مسئول این کار هستند.

یک بخشی هم به وزارتخانه برمی‌گردد که متولی ورزش کشور است، البته اینجا برمی‌گردیم به اظهارنظر برخی که می‌گویند که وزارتخانه در امور فدراسیون فوتبال دخالت کند. مستقل بودن فدراسیون فوتبال دلیل نمی‌شود که وزارتخانه تماشاگر باشد، به خصوص که دو باشگاه محبوب فوتبال از وزارت ورزش بودجه می‌گیرند. ما بدون مطالعه، تحقیق و بررسی واکنش انفعالی نداریم. باید بررسی شود که خارج از ضوابط، کاری انجام شده یا نه؟ فضای فوتبال مخدوش شده یا نه؟ و پس از تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

انصاری فرد در واکنش به این اظهارنظر که فتح‌الله‌زاده و رویانیان بر سر بودجه تخصیصی وزارتخانه با هم دعوا دارند، به ایسنا گفت: کری‌ خواندن بین تیم‌های رقیب در همه دنیا نه تنها در میدان مسابقه بلکه در همه عرصه‌ها وجود دارد اما باید مراقب بود که از یک دایره خاصی خارج نشویم. اینکه کسی بگوید وزارت به این تیم پول بیشتر داده به آن یکی کمتر، مسائلی است که نباید بدون مستندات مطرح شود، آیا واقعا وزارت نگاه متفاوتی دارد. این مسئله درست نیست. ما نهایت سعی را داریم که به هیچ وجه این سوء تفاهم‌ها پیش نیاید که یک تیم را به تیم دیگر ترجیح می‌دهیم، نگاه وزارتخانه یکسان و عادلانه است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان از درخواست وزارتخانه از مجلس برای اختصاص ردیف بودجه ۱۲ میلیاردی برای هر یک از باشگاه‌های سرخابی خبر داد و تصریح کرد: ما پیشنهاد ردیف بودجه ۱۲ میلیاردی برای هر یک دو تیم استقلال و پرسپولیس را به مجلس دادیم که با توجه به بدهی دو باشگاه که نسبتا زیاد است و تامین زیرساخت‌هایی چون آکادمی فوتبال، ایجاد کمپ حرفه‌ای و… این رقم به مجلس پیشنهاد شد که هنوز تصویب نشده است. در تلاش هستیم که بودجه مناسبی بگیریم که این باشگاه‌ها فقط در خرید بازیکن حرفه‌ای نباشند. تاکنون به هر یک از این تیم‌ها مقداری بودجه تخصیص یافته تا در فصل نقل و انتقالات بازیکن بگیرند و اردوی تدارکاتی برگزار کنند.