به گزارش افکارنیوز، عزيزي خادم در گفتوگو با ايسنا درباره بحثها و نتايجي كه در جلسه صبح امروز (سه شنبه) هيات رييسه فدراسيون فوتبال حاصل شد، اظهار كرد: جلسه خوبي ميان اعضاي هيات رييسه برگزار شد و در موارد متعدد بحث و تبادل نظر صورت گرفت. يكي از مصوبات جلسه امروز ۱۶ تيمي شدن ليگ برتر از دوره سيزدهم است. يعني فصل آينده آخرين ليگ برتر هجده تيمي ما خواهد بود. همچنين دو تيم از دسته يك هم كسر شد و تعدادشان به ۲۶ تيم رسيد.

وی از تصمیم فدراسیون برای احتمال برگزار نکردن جام حذفی امسال خبر داد و گفت: یکی از بحث‌هایی که در جلسه مطرح شد، این بود که به جهت حساسیت مسابقات تیم ملی و فشردگی رقابت‌های لیگ برتر که قرار است با هجده تیم برگزار شود، مسابقات جام حذفی را از تقویم رقابت‌های امسال حذف کنیم. البته قرار شد سازمان لیگ با بررسی قوانین AFC و الزاماتی که برای برگزاری مسابقات داخلی در آیین‌نامه‌ها وجود دارد در این باره نظرش را به هیات رییسه اعلام کند. این تصمیم در صورتی قطعی می‌شود که تبعاتی برای اعتبار فوتبال ایران نداشته باشد.

عزیزی خادم گفت: موضوع اسپانسرینگ مسابقات لیگ برتر و تیم ملی هم یکی از بحث‌های مهم جلسه امروز بود. بنده نسبت به قراردادی که فدراسیون درباره حق پخش تلویزیونی و تبلیغاتی محیطی به صورت سه جانبه با صدا و سیما و یک شرکت خصوصی بسته انتقاد کردم و گفتم مبلغ این قرارداد نسبت به ظرفیت‌های فوتبالی در ایران بسیار پایین است.

وی افزود: از مدت این قرارداد دو سال دیگر باقی مانده است و در صحبتی که با کفاشیان داشتم، قرار شد کمیته‌ حقوقی فدراسیون بررسی‌هایی را درباره راه‌های قانونی فسخ این قرارداد داشته باشد تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم. البته کمیته‌ بازاریابی فدراسیون هم تلاش‌هایی را در این زمینه انجام می‌دهد. ظرفیت فوتبال ایران فوق‌العاده‌ بالاتر از این رقم‌هاست و بر این مساله تاکید شد که بستر مناسب رسانه‌ای ایجاد شود و اسپانسرینگ لیگ برتر و تیم ملی تقریبا به صورت مزایده به بالاترین پیشنهاد اعطا شود.

عزیزی خادم با انتقاد از عملکرد تیم ملی در بازی با قطر، موضوع این تیم را یکی دیگر از بحث‌های جلسه امروز خواند و به ایسنا گفت: بنده به سهم خودم معتقدم حداقل انتظار ما از تیم ملی صعود به جام جهانی است. ۱۰ تیم در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی در آسیا مشخص‌ هستند که از میان آن‌ها پنج تیم به جام جهانی صعود می‌کنند. ما معتقدیم تماشاگر حرفه‌ای که داریم، حمایت افکار عمومی از تیم ملی هم که وجود دارد. باشگاه‌ها هم که به نوعی از این تیم حمایت می‌کنند. پول حرفه‌ای هم که برای آوردن یک مربی بزرگ پرداخت کرده‌ایم، سعی کردیم تمامی امکانات لازم را فراهم کنیم. پس با توجه به تمامی شرایط فوق نباید حداقل انتظار ما صعود به جام جهانی باشد؟

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: از دوستان خواستم که پاسخگو بودن، احترام به افکار عمومی بوده و فضای عمومی را تلطیف می‌کند. ما باید شجاعت پاسخگویی را داشته باشیم. من به سهم خودم از عملکرد تیم ملی در بازی با قطر ناراحت هستم. باید قبول کنیم که مردم ما فوتبال را می‌فهمند و در فوتبال از ما جلوتر هستند. سه تساوی پی در پی برابر قطر نتیجه‌ خوبی نیست. هیات رییسه حتما از کارلوس کی‌روش پاسخ می‌خواهد و در این باره معتقد است برخی مصلحت اندیشی‌ها به دلایل مختلف نباید وجود داشته باشد و خطرناک است.

عزیزی خادم از دادن ماموریتی به بهروان برای تهیه برنامه‌ای به منظور اختصاص برخی منابع مالی به شکل گیری تیم‌های پایه خبر داد و گفت: معتقدم اگر ۱۰ درصد از پولی که تاکنون در فوتبال هزینه شده، صرف تیم‌های پایه می‌شد و البته نظارت همه جانبه‌ای در این رابطه صورت می گرفت، الان وضع فوتبال ما در داشتن بازیکنان حرفه‌ای متعدد خیلی بهتر از این بود. در آن صورت دیگر فوتبال ایران به حیاط خلوت بازیکنان خارجی تبدیل نمی‌شد و بازیکن ۳۵ ساله برای ما ادا در نمی آورد.

وی ادامه داد: هیات رییسه به بهروان ماموریت داد تا برنامه‌ای را تهیه کند که بخشی از منابع مالی باشگاه‌ها به ایجاد و فعال‌تر شدن هر چه زودتر تیم‌های پایه اختصاص یابد. این برنامه در جلسه بعدی هیات رییسه مطرح می‌شود.

وي درباره مشخص شدن رييس كميته فني و توسعه فدراسيون نيز گفت: پيشنهادهايي در اين باره مطرح شد تا بيشتر مورد بررسي قرار بگيرد كه هر چه زودتر رييس كميته فني و توسعه هم انتخاب شود. آنچه كه بنده در اين باره تاكيد داشتم، حضور جديد سرمربي تيم ملي در كميته فني و توسعه بود كه بايد همواره در مقام پاسخگويي به اين كميته حاضر باشد و معتقدم فوتبال حرفهاي، قانون حرفهاي ميخواهد. اگر قانون حرفهاي داشته باشيم و نظارت بر اجراي آن هم جدي باشد و البته از برخي مصلحت نگريهاي نابجا پرهيز شود و توليد هم در اين فوتبال نظاممند باشد ميتوانيم با سرعت مناسبي در جهت پيشرفت اين فوتبال حركت كنيم.