پایان ماجراجویی شگفت‌انگیز ژاپن در قطر

 در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 ، از ساعت 18:30 در ورزشگاه الجنوب، تیم ملی کرواسی به مصاف تیم ملی ژاپن رفت و با تساوی یک بر یک در 120 دقیقه، در ضربات پنالتی با شاهکار دروازه‌بان به نام «دومنیک لیواکوویچ» با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید و به جمع 8 تیم پایانی رسید. لیواکوویچ 3 پنالتی ژاپنی‌ها را مهار کرد تا به ستاره بزرگ تیمش نام گیرد.

در این بازی ژاپن نمایشی دیدنی به ثبت رساند و توانست در دقیقه 43 با ضربه «دایزن مائدا» به گل اول دست پیدا کند. در نیمه دوم حملات کرواسی بیشتر شد و روی ارسال لوورن، «ایوان پریشیچ» یک ضربه سر دیدنی به نمایش گذاشت و گل تساوی را به ثمر رساند.

در وقت های اضافی نیز، هم کرواسی و هم ژاپن سعی کردند که موقعیت ایجاد کنند ولی در این نیم ساعت نیز توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.در نیمه دوم هر 2 تیم برای گلزنی حملاتی انجام دادند که در نهایت با مهار دروازه بانان 2 تیم موقعیت ها به گل بدل نشد تا حساب کار تا دقیقه 90 با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

برای ژاپن آسانو گلزنی کرد و تاکومی مینامینو، میتوما و مایا یوشیدا پنالتی های خود را از دست دادند.تیم ملی کرواسی در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و به مرحله بعدی رسید.

برای کرواسی نیز ولاشیچ، بروزوویچ و پاسالیچ گلزنی کردند و لیوایا پنالتی خود را از دست داد.