کشتی علی سوادکوهی و جردن باروز| فیلم

علی سوادکوهی کشتی گیر ایرانی توانست جردن باروز کشتی گیر مشهور آمریکایی را در رقابتهای جام جهانی را شکست دهد

 در حالی که با سه شکست تا وزن 70 کیلوگرم اوضاع برای کشتی آزاد ایران در فینال جام جهانی خوب پیش نمی رفت، پیروزی نزدیک صادق فیروزپور، روحیه را به ایران بازگرداند و در ادامه یکی از کشتی های تماشایی بین علی سوادکوهی و جردن باروز برگزار شد.  

سوادکوهی که قبلا یک بار مقابل باروز قرار گرفته بود و شکست نزدیکی را پذیرا شده بود، می دانست که برای شکستن یک طلسم 11 ساله روی تشک آمده است. باروز که 4 امتیاز پیاپی از آزادکار ایرانی گرفت، در وقت دوم مغلوب هنرنمایی سوادکوهی شد.

این آزادکار ایرانی با زیرگیری های دیدنی خود توانست سه بار متوالی و در کمتر از یک دقیقه جردن باروز را خاک کند تا آمریکایی ها را به شوک فرو ببرد. در یک دقیقه پایانی باروز که 10 مدال جهانی در کارنامه خود دارد، با همان شیوه هجومی همیشگی و دستان قدرتمند به دنبال جبران امتیازات از دست رفته بود.

9 ثانیه به پایان بود که داوران علاوه بر دادن یک امتیاز به خاطر بیرون رفتن پای سوادکوهی، یک اخطار هم به آزادکار ایرانی دادند و یک امتیاز دیگر به نام باروز ثبت کردند تا شانس پیروزی این کشتی گیر آمریکایی را افزایش دهند، اما دفاع دیدنی سوادکوهی باعث شد او با نتیجه 6 بر 6 و به خاطر گرفتن امتیاز درشت تر برنده مبارزه لقب بگیرد. 

سوادکوهی که از این پیروزی در پوست خود نمی گنجید، توانست یک طلسم طولانی مدت را برای کشتی ایران به پایان برساند. جردن باروز از سال 2011 تاکنون 14 بار مقابل کشتی گیران ایرانی به برتری رسیده بود و حتی یک شکست هم نداشت. این بار اما بالاخره جردن برابر یک کشتی گیر ایرانی مغلوب شد تا این طلسم عجیب و غریب به دست سوادکوهی شکسته شود.

 

حجم ویدیو: 12.31M | مدت زمان ویدیو: 00:03:21